« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Kenan Sofuoğlu ikinci defa dünya şampiyonu olacak mı

Olsun! İçimizden geçen cevap elbette bu. Ve Kenan istikrarlı bir şekilde bu yolda ilerliyor.

Ayşe Şule BİLGİÇ
SON GÜNCELLEME
2007 Supersport Dünya Şampiyonu Kenan Sofuoğlu, geçtiğimiz hafta sonu Assen Pisti’ndeki yarışta ikinci kez dünya şampiyonu olmaya daha sağlam bir şekilde yaklaşacakken, yarışı 5’ncilikle bitirerek ümitlerimizi, bir sonraki yarışa bıraktı. 2007’de Supersport Dünya Şampiyonu olan sporcumuz Kenan Sofuoğlu, şampiyon olduğu yıl birincilikle bitirdiği Assen Pisti’ndeki yarışta her ne kadar podyum göremese de, 5’nci olarak, ikinci kez dünya şampiyonu olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Yarışmaktan büyük keyif aldığı pistler biri olduğunu ifade ettiği Assen’de daha iyi bir sonuç alacağını düşündüğünü ama teknik olarak mümkün olmadığını söyleyen Sofuoğlu her şey tekrar şampiyon olmak için dedi.HONDA DA SORUN VARDIPazar günü gerçekleşen yarış öncesi Sofuoğlu "Assen Pist’i Dünya Şampiyonu olduğum yıl birincilikle bitirdiğim yarışa ev sahipliği yapmıştı. Bu yıl da aynı performansı göstermeyi hedefliyorum. Gerek motorum gerekse ben çok iyi hazırlandık" demişti. Ama yarışta her şey ne Kenan’ın ne de bizlerin beklediği gibi olmadı. Ama kanımca sorun Kenan’dan çok Honda’lardaydı. Nitekim takım arkadaşı ve geçen yılın şampiyonu A. Pitt de beklenen performansı gösteremedi.MOTORU HIZINA YETİŞEMEDİYarış Kenan’ın ilk çizgide 3’ncü olarak start alıp, birinciliğe çıkması ile başladı. Yani çok iyi bir başlangıç yaptı Kenan. Zaten Kenan’ın startları hep meşhurdur. Mermi gibi fırlamayı her seferinde beceriyor. İlk turda İspanyol J. Lascartz ise hemen Kenan’ın peşinde 2’nciliğe oturdu. Ancak daha 2’nci turda ilk 5-6 sırada sürekli değişimler oldu. Birbirlerine çok yakın adeta dip dibe giden yarışmacılar nerdeyse her turda sıralama değiştirdi. Kenan’ın takım arkadaşı A. Pitt 2’nci turda Kenan’ın peşinde ikinciliğe yükseldi. Üçüncü turda ise Kenan’ı da geçerek birinciliğe yerleşti. Bu turdan itibaren Kenan sanırım motoru ile yeterince iyi anlaşamadı ve neredeyse her tur bir sıra gerilemeye başladı. 4’ncü turda Kenan beşinciliğe kadar geriledi, 6’ncı turda 6’ncılığa, 8’nci turda 7’nciliğe gerileyen Kenan için hepimiz kesin motosikletinde bir sorun var demeye başladık. TAKIM ARKADAŞI YARIŞ DIŞISon 7 tur kala Kenan 6’ncı sıradaydı. Yarışın bitmesine 5 tur kala ise 3’ncü giden takım arkadaşı A.Pitt yaptığı bir hata sonucu kayarak düştü. Bu düşmeyi fırsat bilen Kenan 6’ncılıktan birden 3’ncülüğe yükseldi. Son 5 tur kala Kenan hala podyum şansı ile 3’ncü olarak ilerlerken yine Honda motorun Kenan’ın performansına karşılık veremediğine şahit olduk. Kenan son 3 tur kala tekrar 5’nciliğe gerilerdi. Son tur ise belki Kenan için değil ama zirveyi her turda sıralama değiştirerek zorlayan 3 pilot için çok heyecanlı oldu. Laverty, C. Crutchlow, J. Lascortz son tur içinde bitiş çizgisine saniyeler kalana kadar sürekli birbirlerini geçtiler. Son virajda son atağı yapıp birinciliği elde eden ise son viraja 3’ncü giren Laverty oldu. C. Crutchlow 2’nci, J. Lascortz ise 3’ncü oldu. Milli gururumuz Kenan ise yarışı 5’nci olarak bitirdi.2007’de birinci olduğu bu pisti çok sevmesine ve bu pistte çok başarılı olmasına rağmen bu yarıştaki gerilemesini ben bir Kenan hayranı olarak, motorunda bir sorun olduğuna bağladım. Hondalar bu yarışta ne yazık ki bekleneni veremedi. Bizim de podyum ve şampiyonluk ümitlerimiz bir sonraki yarışa kaldı.

Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler