GeriKelebek Zorlanmadan zayıflayın
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Zorlanmadan zayıflayın

‘‘Kendimi iyi hissediyorum, gülüyorum, dışarı çıkıp geziyor eğleniyorum. Arkadaşlarım zayıfladıktan sonra daha enerjik olduğumu söylüyor.’’ Fazla kilolarını atmış bir kişinin anlattıkları arasından seçilmiş birkaç cümle. Diyet, kişinin tüm yaşantısını değiştirmeye yetiyor da artıyor bile. Ama yine de dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunuyor. Günde size gerekli olan kalsiyum, demir, potasyum ve tuzu almayı ihmal etmemelisiniz. Yemek sırasında şarap içiyorsanız dozunu iyi ayarlamalısınız. Akşam yemeklerini fazla kaçırmamaya özen göstermeli, hele yemeği siz pişiriyorsanız, yaparken atıştırmamak için kendinizi kontrol etmelisiniz. Kendinizi iyi hissedecekseniz arasıra tatlı yemeyi de ihmal etmemelisiniz. İşte bütün bunları yaparak ayda bir kilo verebileceğiniz bir diyet öneriyoruz size. Üstelik de hiç zorlanmadan zayıflayacaksınız.PAZARTESİKahvaltı: Bir bardak meyve suyu, 50 gr. kepekli ekmek, iki çay kaşığı marmelat.Ara öğün: Bir fincan bitki çayı.Öğle: 80 gr. taze rezene, 40 gr. pirinç çorbası, maden suyu.Ara öğün: Yarım kavun.Akşam: Roka salatası, haşlanmış et ve pirinç, 65 gr. peynir, maden suyu.SALIKahvaltı: Yağsız süt, corn flakes.Ara öğün: 60 gr. soya ekmeği.Öğle: Limonlu salata, 85 gr. haşlanmış pirinç, 60 gr. kaşar, 50 gr. kepekli ekmek.Ara öğün: Bir tabak çilek.Akşam: Haşlanmış havuç, 80 gr dilbalığı, 60 gr. soya ekmeği.ÇARŞAMBAKahvaltı: Çay, bisküvi.Öğle: Karışık yeşil salata, 80 gr. kepekli ekmek.Ara öğün: Bir elma ya da armut.Akşam: Rezene salatası, pilav, ızgara tavuk, 50 gr. kepekli ekmek, maden suyu.PERŞEMBEKahvaltı: Corn flakes, bal ve süt karışımı.Ara öğün: Yarım paket kepekli bisküvi.Öğle: Bir paket kepekli bisküvi, pilav, tavuk eti, karışık salata.Ara öğün: 250 gr. kiraz.Akşam: Domates salatası, 80 gr. peynir, 50 gr. kepekli ekmek.CUMAKahvaltı: 200 gr. süt, 100 gr. meyve.Ara öğün: İsteğinize bağlı diyet bir içecek.Öğle: Roka salatası, et suyu ile yapılmış pirinç çorbası, 150 gr. beyaz et, 50 gr. kepekli ekmek, maden suyu.Ara öğün: İki adet muşmula ve bir kivi.Akşam: Roka ve domates salatası, 50 gr. sebze çorbası, 65 gr. peynir, 50 gr. tost ekmeği, maden suyu.CUMARTESİKahvaltı: Corn flakes, yağsız süt, beş adet kepekli bisküvi.Öğle: Limonlu karışık salata, küçük bir alabalık, 120 gr. ekmek.Ara öğün: İki şeftaliAkşam: Haşlanmış havuç, midyeli pilav, 80 gr. lor peyniri, 50 gr. kepekli ekmek.PAZARKahvaltı: Corn flakes, yağsız süt, bir fincan kahve, bir kaşık bal, üç adet bisküvi.Ara öğün: 250 gr. muşmulaÖğle: Biraz yağ ile haşlanmış ıspanak, 150 gr. mısır unu ile karıştırılmış limonlu midye, 80 gr. kepekli ekmek, su.Ara öğün: Bir dilim karpuzAkşam: Karışık yeşil salata, 150 gr. halanmış pirinç, 200 gr. haşlanmış karides, 50 gr. soyalı ekmek, maden suyu.Otlardan gelen sağlıkKaynatarak içindeki maddelerden yararlandığınız bitkileri ilk olarak çok iyi yıkamalısınız. Bu bitkileri yıkarken suyun çok ve akıyor durumda olmasına dikkat etmelisiniz. Kaynattığınız bitkileri 24 saatten fazla bekletmemelisiniz. Günde iki fincan olan dozu da aşmamalısınız. Eğer şifalı bitkilerden hastalık için yararlanmayı düşünüyorsanız 21 günden fazla arka arkaya kullanmamalısınız. Çok gerekli görüyorsanız arada iki hafta boşluk bıraktıktan sonra tekrar başlayabilirsiniz. Bu işlemi bazı zamanlar vücudunuza zararlı olabilecek birikmelerden kurtulmak için yapmalısınız. Şifalı bitkilerin içinde bulunan maddelerden su yardımıyla yararlanmak için birkaç değişik yol kullanabilirsiniz: Bitkiyi soğuk suda bekletin daha sonra suyu ateşe koyun, hafifçe kaynadıktan sonra süzün. Elektirikli aletlerle iyice yıkanmış bitkinin suyu çıkarılabilir. Genelde bu şekilde elde edilen suların tadları beğenilmiyor, daha rahat içebilmek için içine biraz bal ya da havuç suyu ekleyebilirsiniz.