Uçan başkan

Güncelleme Tarihi:

Uçan başkan
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2008 00:00

Niyazi Bağdat, Sakarya’da nüfusu yazın 6 bin, kışın 25 bin kişi olan Kırkpınar beldesinin belediye başkanı. Hem de tam dört dönemdir. Doğma büyüme Kırkpınarlı olan Bağdat’ı sevmeyen yok. "Seviyorlar ki seçiyorlar" diyor.

En titizlendiği konu çevre. Yıllar önce koyduğu yasak sayesinde Kırkıpınar’da evler iki katlı ve bahçeli. Yüksek binaya hiç tahammülü yok. Beldenin Sapanca Gölü’ne 2 bin 650 metrelik bir sahili var. Hem sahil kirlenmesin hem de çarpık yapılaşma olmasın diye ultralight denilen 2 kişilik hafif uçaklardan satın almış. Bir de çim havaalanı yaptırmış. Her haftada havadan denetime çıkıyor. Şimdiki hedefi uçak fabrikası kurmak. Ultralight denilen bu hafif uçakların fabrikasını kurmak istiyor.

Niyazi Bağdat (63) "Başkanlık koltuğunu seviyorum. Çünkü bu koltukta beldeme hizmetin anahtarı var. Bu anahtar elimde olunca da doğup büyüdüğüm yerde elimden geldiğince çalışıyorum. Vatandaşlar da bunu bana sandıkta oy olarak gösteriyor" diye anlatıyor kendisini.

Siyasi yaşamı 1974’te başlamış. O yıl DP’den belediye meclis üyesi seçilmiş. 1976-1977 arasında Belediye Başkan vekilliği yapmış. Daha sonra Halkçı Parti’den, ANAP’tan, DYP’den ve en son olarak da CHP’den seçime katılıp kazanmış. "Çünkü bizim burada partiye değil hizmete oy verilir" diyor.

Seçilmesinde en büyük nedenlerinden birisinin, beldede 1984 yılında aldığı kararla iki kattan fazla inşaata izin vermemesi olduğunu düşünüyor: "Önce tepki gösterenler oldu ama şimdi beldemizin bir Avrupa kasabasına dönüştüğünü görünce bizim tarafımıza döndüler" diyor.

LONDRA’YA GİTTİM DÖNÜŞTE UÇAK ALDIM

Uçağı olan ilk belde belediyesi unvanının kndisinde olduğunu ileri sürüyor Niyazi Bağdat: "2000 yılında Londra’ya gittim. Orada çok sayıda iki kişilik uçak görünce çok etkiledim. Sonra araştırdım. İngiltere’de 15 bin kayıtlı pilot, 10 bine yakın küçük uçak, Çek Cumhuriyeti’nde 3 bin pilot, bin 900 küçük uçak, Slovenya’da 4 bin pilot yaklaşık bin 500 uçak olduğunu öğrendim. Ben de kolları sıvadım. Sapanca Gölü kıyısında karayollarının şantiye alanı olan düz alan vardı. Burayı çimenlik hale getirdim. Küçük uçakların inip kalkabileceği 750 metrekarelik bir pist oldu. Ardından 69 bin Euro ödeyerek kuyruk numarası TC UAD olan P 92 tipi Tecnam marka iki kişilik bir uçak aldık. Ben de böylece uçan başkan oldum..."

PİLOT YETİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞMALAR BAŞLADI

Bağdat hemen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne de başvurdu. Dilekçede, pilot eğitmenleri tarafından 25 saatlik uçuş eğitimi ve 65 saatlik yer eğitimi uygulayacaklarını, ardından başarılı olan gençlere uluslararası J.A.A. sertifikası vereceklerini söyledi. "İki temel hedefimiz var. Avrupa’nın paralı insanlarını buraya çekmek ve ülkemizdeki yetenekli gençlere pilotluk öğretmek" diyerek Sivil Havacılık yetkililerine düşüncelerini anlattı.

Önce izin vereceğini söyleyen Sivil Havacılık, daha sonra havaalanının standartlara uygun olmadığını belirtti. Belediye Başkanı Bağdat "O standartları yerine getirince bu kez de, ’Göl kirletiliyor’ gerekçesi öne sürüldü" diye anlatıyor. "Ama biz buraya içinde ahşap İskandinav evleri tarzında hangar ve uçuş okulunu yaptık. Uçuş okulu iznini henüz alamadık ama uçağımızı havadan denetlemelerde ve acil durumlarda kullanıyoruz. Tecrübeli pilot Vedat Sarıkaya ile denetimlere çıkarken uçuş eğitimi de alıyorum. Kısa süre sonra ben de pilot sertifikası alarak kendi uçağımı kendim kullanacağım."

FABRİKA KURACAĞIM

Niyazi Sağdat aldığı uçakların aynılarını üretmek de istiyor. Mart ayında Çek Cumhuriyeti’ne gidip araştırmaları yapmış. "Belediye olarak, bir Çek şirketiyle görüşüyoruz" diyor. Projenin hayata geçmesi üç yıl sürecek ama Bağdat sonunda 2 kişilik uçak üretmeye başlayacaklarından emin. Motorlar yurtdışından gelecek, gövdeleri Kırkpınar’da yapılacak. 250 bin Euro’luk bir yatırım gerektiğini kabul ediyor Başkan. "Belediye kaynakları yetmezse kendi öz kaynaklarımla mutlaka yapacağım" diyor. "Havada uçuyorum projelerimde değil..."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!