GeriKelebek Türkiye için beslenme rehberi
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türkiye için beslenme rehberi

Hacettepe Üniversitesi, Türk insanının yapısına uygun beslenme önerilerini bir rehberde topluyor. Rehberde beslenme konusunda toplumun genelini ilgilendiren noktalara dikkat çekilecek.

Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Türkan Kutluay Merdol, beslenme konusundaki farklı yorumların, belli bir denetim sürecinden geçirilmeden halka duyurulduğunu ve bunun kişiler üzerinde olumsuz etki yarattığını belirtti.  Kulaktan dolma bilgilerle beslenmenin, sağlık sorunlarına yol açtığını kaydeden Prof. Dr. Merdol, "Beslenme konusunda hergün farklıbir yaklaşım ortaya atılıyor, amacımız bunları denetim altına alacak tescilli bir rehber hazırlamak" dedi.

Beslenmenin bireysel ve toplumsal olmak üzere 2 boyutu bulunduğunu kaydeden Prof. Dr. Merdol, rehberin, toplumun genelini ilgilendiren noktalara dikkat çekeceğini bildirdi.

Prof. Dr. Merdol, Kanada, İngiltere, Japonya, Fransa, Almanya, Danimarka, İsveç gibi gelişmiş ülkelerin, "ulusal beslenme rehberi"ni, 1970-80'li yıllarda hazırladıklarını belirterek, Türkiye'nin de Avrupa Birliği'ne giriş sürecinde bu eksiği gidermesi gerektiğini söyledi.

Prof. Dr. Merdol, çalışmalarının Haziran ayına kadar tamamlanacağını ve elde edilen sonucun, Sağlık Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı ve üniversitelerin onayına sunulacağını bildirdi.

REHBERİN TEMEL İLKELERİ...
Prof. Dr. Merdol, "Türkiye İçin Beslenme Rehberi"ni hazırlarken bağlı kaldıkları temel ilkeleri şöyle sıraladı:

-Bol ve sağlıklı içme suyu ve içecekler tüketmeye özen gösterin,
-Günlük beslenmede süt ve ürünlerini ihmal etmeyin,
-Her öğünde taze sebze ve meyve tüketmeye özen gösterin,
-Her öğünde dört temel besin grubundan (1-et ve ürünleri, yumurta,kurubaklagiller, 2-süt ve ürünleri, 3-taze sebze ve meyveler, 4-ekmek ve tahıllar) tüketmeye özen gösterin,
-Her grupta yer alan besinlerden değişik olanları seçerek besin çeşitliliğini artırın,
-Öğün atlamayın, her gün en az 3 öğün yemeğe özen gösterin,
-Beslenmenizde yağ, şeker ve tuz alımını azaltın. Kullandığınız tuzun iyotlu olmasına özen gösterin,
-Boyunuza uygun vücut ağırlığını koruyun (Beden Kitle Endeksi: Ağırlığın, boyun metre cinsinden karesine bölünmesi ile elde ediliyor.Dengede kabul edilmesi için sonucun 20-27 arasında olması gerekiyor)


Yorumları Göster
Yorumları Gizle