Türkiye’de 3 mağaza açmak için her sabah dua ediyorum

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de 3 mağaza açmak için her sabah dua ediyorum
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2007 00:00

Kozmetik perakendeciliğinin dünyadaki üç önemli zincirinden biri olan Sephora, İstinye Park ile Türkiye pazarına girdi.

Yıl sonuna kadar Türkiye’de üç mağaza hedeflediklerini belirten Sephora’nın Başkanı Jacques Levy, "Türkiye’de yıl sonuna kadar üç mağazayı açabilmek için her sabah dua ediyorum" dedi.

KOZMETİK perakendeciliğinin dünyadaki üç önemli zincirinden biri olan Fransız Sephora, Avrupa ve Amerika’daki etkinliğini Türkiye’ye taşıyor. 37 yıllık Sephora, bu yıl dünyada 800 mağaza ile kapatmaya hazırlanırken, Türkiye’de ilk mağazasını da İstinye Park alışveriş merkezinde açtı. Yıl sonuna kadar Türkiye’de üç mağaza hedeflediklerini belirten Sephora’nın Başkanı Jacques Levy, "Türkiye’de yıl sonuna kadar üç mağazayı açabilmek için her sabah dua ediyorum" dedi. Levy, İstinye Park’ın ardından ikinci mağazayı Bakırköy’de yapılan Capacity alışveriş merkezinde, üçüncüsünü de Ankara’da açacaklarını belirterek, bunların kesinleşen mağazalar olduğunu, daha fazlası mutlaka açacaklarını söyledi.

ÖNCE DENEYECEĞİZ: Türkiye’nin büyüyüp, zenginleştiğine değinen Levy şunları söyledi: "Altmış milyon nüfuslu Fransa’da 200 mağazamız var. Türkiye ne kadar mağaza kaldırır bilemiyorum. Önce pazarı görüp deniyoruz sonra karar veriyoruz. Her ülkede beklentiler tüketicinin tercihi farklı bunları tespit edip, pazarda ona göre konumlanıyoruz. Türkiye’ye de bakacağız."

POTANSİYEL YÜKSEK: Türkiye pazarına girme kararını iki yıl önce aldıklarını anlatan Levy, Türkiye’nin Avrupa’nın bir parçası olduğuna ve perakendede güçlü büyüme potansiyeli gördüklerini söyledi. Perakendecilik alanında Türkiye’nin yaşadığı inanılmaz gelişmelere dikkat çeken Levy "Alışveriş merkezi yatırımları etkileyici. Böyle bir ortamda olabiliriz diye düşündük. Önce alışveriş merkezlerinde mağazalar açıp daha sonra cadde mağazacılığı istiyoruz. Bağdat Caddesi gibi önemli bir caddede amiral gemisi niteliğinde bir mağaza hayalimiz var" diye konuştu.

ÇİN’DE BÜYÜME: Çin’de çok önemli bir mesafe aldıklarını hatırlatan Levy, Ortadoğu’da Suudi Arabistan Bahreyn, Dubai ve Katar’da mağazaları olduğunu, Kuveyt ve diğer Körfez ülkelerinde de açacaklarını belirtti. Çin’e Nisan 2005’te girdiklerini kaydeden Levy, "20’den fazla mağazamız var. Bu yılı 40 mağaza ile kapatacağız. Şanghay, Pekin gibi Çin’in birinci büyüklükteki şehirlerinde varız. Şimdi ikinci büyüklükteki şehirlere başlıyoruz. Bu şehirlerin nüfusu 8 milyon ve üzeri. Düşünün Avrupa’da bu kadar nüfusu olmayan ülkeler bile var" dedi. Sephora, yeni pazarlarda büyürken, 2004 yılında yüksek kiralar yüzünden İngiltere’den çıkmıştı.

İNTERNET SATIŞLARI: En büyük pazarları sırasıyla Fransa, ABD, İtalya olan Sephora, son yıllarda başladığı online satışlara da ağırlık verecek. Bizim gibi dünyada üç grup var sadece department storlar rakibimiz. İnternetten oldukça yüksek satış yaptıklarına değinen Levy, "İnternet çok iyi bir satış kanalı. ABD deki bu girişimimizi iki yıl önce Fransa ya da taşıdık. Türkiye ve Çin de de internet üzerinden satış düşünüyoruz. Her iki kanalı kullanan tüketicilerde satın alma oranı daha yüksek" şeklinde konuştu.

Champs Elysee mağazası Eyfel’den daha çok ziyaretçi ağırlıyor

2006 yılında Sephora’nın Paris’in en önemli caddesi Champs Elysee’de bulunan mağazasını 6 milyon kişinin ziyaret ettiğine belirten Jacques Levy, "Bu Eyfel Kulesi’ni ziyaret eden 5 milyon kişiye ciddi fark atıyor. Sephora da sadece alışveriş yapılmaz, alışveriş keyfi yaşanır. Güzel bir ortamda iyi bir atmosferde ürünler test ediliyor, tüketici bilgilendiriliyor" dedi.

Sephora’yı gezen kızım artık Disneyland’e gitmek istemiyor

KOZMETİKLE tanışma yaşının giderek düştüğünü anlatan Jacques Levy "Sekiz yaşında bir kızım var. Onu ilk kez geçenlerde Champs Elysee’deki Sephora’ya götürdüm. Orayı gördüğünden beri Disneyland’a gitmek istemiyor, Sephora da dolaşmak istiyor" dedi.

Eczaneler bile rakibimiz

"TÜRKİYE’de rakibiniz kim" sorusuna Jacques Levy şu yanıtı verdi: "Eğer bir kadın rujunu eczaneden alıyorsa eczanede bizim rakibimizdir. Bizim Sephora diye kendi markamız var. Kaliteli ve özellikle gençler bayılıyor. Biz büyük bir markayız herkes de bunu biliyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!