GeriKelebek Türk erkeği standart değil!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türk erkeği standart değil!

Hazır giyim sınırsız model ve renk seçeneği sunsa da her kesimin seçimi değil. Standart ölçülerde yapılmış elbiseler çoğunluğun bedenine uymuyor. Usta terziler ise hazır giyimin hiçbir zaman özel dikimin yerini alamayacağı düşüncesinde...

Tezgahların üzerinde renk renk kumaş seçtiğimiz günler geride kaldı. Hazır giyim ortaya çıktığından beri, kimsenin ‘‘terziye gidip ölçü vermeye‘‘ vakti yok. Fabrikasyon üretime yenik düşen terziler, gömlekçiler, kunduracılar birer birer dükkanlarını kapattılar. Kendilerine bu yeni sektörde yer edinmeye çalıştılar. Bazıları ise zanaatlerini ustalarından gördükleri gibi sürdürmeye devam ediyor.

SABANCI’NIN HATASI

Hilmi Kurt, Ahmet Coşkun, Yusuf Kenan, Faruk Saraç, Hüseyin Sarı ve Yalçın Say gibi isimler ısmarlama giyimden vazgeçmeyen müşterilerinin taleplerini karşılamaya devam ediyorlar. Özellikle iş ve politika dünyası seçimini ısmarlama giyimden yana kullanıyor. Bunun nedenlerine gelince. Öncelikle hazır giyim her bedene uygun seçenekler sunmuyor. İthal ürünlerde bu durum daha çok sıkıntı yaratıyor. Avrupa ve Amerika standartlarına göre yapılmış elbiseler, gömlekler, pantolonlar Türk insanının ölçülerine uymuyor. Aldığı elbiseyi terziye götürüp paça boyunu kısaltan ya da belini daralttıranlar çoğunlukta.

Türk erkeklerini renkli ceketlerle tanıştıran Faruk Saraç, göğüs yapısı, boy, basen ve omuz genişliği gibi özelliklerin elbisenin duruşunu etkileyen en önemli unsurlar olduğunu söylüyor. Türk erkeklerinin fiziğini tanımadığı görüşünde. Görüp beğendikleri her kıyafetin yakışacağını zannettiklerini ifade ediyor. Hata yapan ünlülerden ilk aklına gelen isim Sakıp Sabancı. ‘‘Sakıp Sabancı boyunu normalinden kısa gösteren kıyafetler giyiyor. Tepeden tırnağa uyumlu olmuyor çoğu zaman. Yaptığı diğer bir hata ise taktığı geniş ve rengarenk, desenli kravatlar. Abiye kıyafetlerin içine takınca çok göze batıyor. Ayakkabı seçimini de yanlış yapıyor. Geçenlerde gazetede bir resmini gördüm. Şık bir takımın altına lacivert beyaz bir spor ayakkabı giymişti. ‘‘Bülent Ecevit'in ise mavi gömleklere olan düşkünlüğünü anlayamıyor: ‘‘Beyazı bu kadar seven bir insanın beyaz gömlek giymemesi beni düşündürüyor. Neden hep mavi gömlek, neden hep içine klasik yaka dar bir kravat? ‘‘Çalışan kesimin giyim konusunda yeterli itinayı göstermemesinden şikayetçi. Birçok işadamının sabah ofisine geldiği elbiseyle akşam davetlere katıldığını söylüyor. İmkanı olan herkesin ofisinde yedek bir elbise bulundurması konusunda ısrarlı. Politikacıların doğru renk seçimi ve kıyafetlerle güvenilirliklerini artırabilecekleri düşüncesinde. ‘‘Giyim danışmanlığını yapacağım bir liderin oylarını yüzde bir arttırabilirim.‘‘

SADIK MÜŞTERİ

35 yıldır ısmarlama gömlek diken Hüseyin Sarı, standart ölçüye sahip olmayanların mutlaka gömlek diktirdiklerini söylüyor. ‘‘Hazır alınan bir pantalonu ölçüye uyarlamak sonuç mükemmel olmasa da mümkün. Ancak gömleğin yakasını küçülttürmek, omuzlarını daralttırmak ya da kollarını kısaltmak mümkün değil. Bu yüzden müşterilerim beni terketmez’’ diyor. Hazır giyimin yaygınlaşması işlerini hiç etkilememiş. Ölçülere göre dikilen gömleğin bedene tam oturmasının yanı sıra başka cazip özelliklerinin de olduğunu söylüyor. Bunların en önemlisi sahibinin isminin baş harflerini cebin üzerine işlenmesi. Bütün düğmelerin elde dikilmesi de diğer bir tercih nedeni.

50 yaş tehlikesi

Mesleğini Osmanbey'de bir atölyede kalfalık yaparak sürdüren Ahmet Özkan ise Türk insanının vücut ölçülerinin 50 yaşından sonra bozulduğunu söylüyor. Çalışma koşulları, duruş bozuklukları, ağır yük kaldırıp indirme gibi nedenlerin omuz biçimini bozduğu görüşünde. Bu nedenle özellikle 50 yaşından sonra ısmarlama giyimin tercih edilmesi gerektiğini belirtiyor. Son günlerde mesleğinin öldüğüne dair yapılan yorumlardan rahatsız. ‘‘Öyle olsaydı oğlumu terzi olarak yetiştirir miydim?’’ diyor.

Hazır giyimde terzi özeni

Erkek hazır giyim markaları içinde son yılların en parlak isimleri arasında Tween ve Damat sayılabilir. Genç tüketici grubuna yönelik Tween ve klasik tarzın temsilcisi Damat markaları kesim ve modelleriyle büyük ilgi görüyorlar. Şirket yöneticileri halen Türkiye'nin içinde bulunduğu ekonomik krizden etkilenmediklerini, başarının arkasında yatan en önemli nedenlerden birinin ısmarlama giyim özeniyle çalışılması olduğunu belirtiyorlar.

Ismarlama giyiNEN ÜNLÜLER

Süleyman Demirel, Koç Ailesi, Sabancı Ailesi, Nail Keçili, Güneri Civaoğlu, İbrahim Polat, Kadir Has, Halis Toprak, Fahrettin Aslan, Deniz Baykal, Hasan Bengü, Gürbüz Refiioğlu, Hikmet Çetin...

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle