Tırmanan ilk yarış otosu

Güncelleme Tarihi:

Tırmanan ilk yarış otosu
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 19, 2002 00:00

Porsche, Cayenne arazi aracıyla, ‘tırmanmaya uygun’ ilk yarış otomobilini geliÅŸtiriyor. Yeni modelin en güçlü rakibi aynı kasaya sahip VW Touareg.Porsche firmasının tüm arazi koÅŸullarına uygun olarak ürettiÄŸi Cayenne, 450 beygirlik motor gücüyle saatte 266km’lik bir hızla arazide yarışabilen ilk model olacak. Ä°ddialı tekerlek süspansiyonları sayesinde araca kazandırılan sürüş gücünün, bildik arazi otomobilleriyle pek ilgisi yok gibi. Ayrıca Range Rover’da olduÄŸu gibi amortisörler kasayı 273mm kadar kaldırıyor. Otomobilin sürüş kalitesini ayarlayan ‘Porsche Traction System’, ilave güçlü arazi vitesi ve merkezi diferansiyel kilidine dayanıyor. Aracın tırmanma yetisi ise ‘Advanced Offroad Technik’ paketiyle güçlendirilmiÅŸ. Paket, tamponlar için ek güçlendiriciler, arka aks için diferansiyel kilidi ve dingil stabilizatörleri için hidrolik dekuplaj içermekte. Son özellik, dingile ek bir süspansiyon kazandırırken, otoyoldaki sürüşler için gerekli sürtünme desteÄŸinden kurtulan tekerlekler de yedi santimetre kadar yaylandığından, en sarsıntılı yolculuklarda bile yolla temasını yitirmiyor. Porsche bugüne deÄŸin en büyük teknik sorunları, bir Amerikan firması tarafından yolcular için üretilen ve hiçbir testten geçemeyen hava yastıklarıyla yaÅŸadı. Ancak Porsche teknisyenleri bu aksaklığın seri üretime kadar giderileceÄŸini söylüyorlar. Kayaları aşıyorKaya parçaları ya da aÄŸaç kütüklerini aÅŸabilen bir arazi aracının Porsche tarafından üretilmesi biraz ÅŸaşırtıcı tabii. Çünkü kuruluÅŸ 50 yılı aÅŸkın bir süredir daha çok spor otomobil modelleri üretiyor. Aslında Porsche mühendisleri 1954 yılında Alman ordusu için bir cip modeli geliÅŸtirmiÅŸti. Ãœstelik 50 beygir gücündeki ‘Jagdwagen’ (Avcı cipi) suda sürülebilme özelliÄŸiyle de ilk baÅŸta rakip firmaları endiÅŸelendirmiÅŸti. Ama ne var ki test sürüşlerinde beklenilen baÅŸarı elde edilemedi ve kuruluÅŸ bundan sonra hafif ve şık spor otomobil üretimine yöneldi. Tabii neredeyse iki buçuk ton ağırlığındaki Cayenne, Porsche’nin üretim ilkesine pek uymuyor. Sekiz silindirlik motorun sarfiyat gücü de henüz açıklanmadı ama kuruluÅŸ her ÅŸeyden önce rakiplerinden daha iyi olacağını söylüyor. VW firması Cayenne ile aynı tarihte, Touareg arazi aracını piyasaya sürecek. Aynı kasaya sahip ve benzer tekniklerle üretilen, 300 beygir gücünde on silindirlik dizel motoruyla kardeÅŸ model Touareg, kuÅŸkusuz Cayenne’in en güçlü rakibi olmaya aday. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!