TaÅŸoda’nın hedefi müziÄŸin Ar-Ge merkezi olmak

Güncelleme Tarihi:

Taşoda’nın hedefi müziğin Ar-Ge merkezi olmak
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 12, 2005 00:00

TaÅŸoda, 2003’te temelleri atılan bir müzik prodüksiyon ÅŸirketi. Ä°smini, iki kurucusunun BoÄŸaziçi Ãœniversitesi’ndeyken çalışmalar yaptığı TaÅŸoda isimli stüdyodan alıyor. Müzik piyasasının gidiÅŸatından yana dertli üç kafadar Barış Bahçeci (33), Mustafa Kemal Öztürk (28) ve A.SavaÅŸ Kılıç (28) bir ÅŸeyleri deÄŸiÅŸtirmek, albümlerdeki sound’u dünya standartlarına taşımak için kurdular TaÅŸoda’yı.TaÅŸoda, sıfırdan gidip dört başı mamur bir albüm sahibi olabileceÄŸiniz bir adres. Ä°ÅŸin ÅŸarkı söylemek kısmından sonrasını onlar hallediyorlar. Sadece albümü yapmakla da kalmıyorlar, Trioda adlı kardeÅŸ ÅŸirketle size konser de ayarlıyorlar, menajerlik hizmeti de veriyorlar. Listelerinde 45 sanatçı ve grup var. Bir TaÅŸoda prodüksiyonu olan pop rock grubu Badem’in ve hip hop grubu Karargah’ın albümleri çok yakında müzikseverlerle buluÅŸacak. Badem diye bir grubunuz var. Nasıl oldu da albüm yapmakla uÄŸraÅŸmak yerine prodüksiyon ÅŸirketi kurmaya karar verdiniz. - Mustafa Kemal Öztürk: Yabancı albümlerdeki sound’u bir türlü Türkiye’deki albümlerde duyamıyorduk. Özellikle rock albümlerinde. Bütün projelerde bitmemiÅŸlik hissi vardı. Bu bizi rahatsız ediyordu. Bu konuda bir ÅŸeyler yapalım dedik. Savaş’la ben Ä°TÜ’de Ses MühendisliÄŸi eÄŸitimi aldık. 2003’te TaÅŸoda’yı kurduk. Nasıl bir donanıma sahip burası?- M.K.Ö: TaÅŸoda bir prodüksiyon firması. Ama kendi proje stüdyosunun yanı sıra, dışarıya da kayıt yaptığı küçük stüdyosu olan bir yer. Bu stüdyoda her türlü enstrümanın, vokalin kaydını yapmak mümkün. Son kayıt teknolojilerini takip ediyoruz. Ama asıl iddialı olduÄŸumuz alan iÅŸin prodüksiyon kısmı.- SavaÅŸ Kılıç: TaÅŸoda projeler de üretiyor. Sanatçıyı bulup getirip ona en uygun projeyi hazırlıyoruz. Sonra da plak firmaları ile görüşüp albümü onlara sunuyoruz. Bir de Trioda diye bir ÅŸirketiniz var. O ne amaçla kuruldu?- S.K: Albüm yaptığımız sanatçıların sahne performanslarını görmemiz, sınamamız gerekiyordu. Onlara konser ayarlama iÅŸini de üstlenmeye baÅŸlayınca, menajerliklerini de yaparken bulduk kendimizi. Sonra, üç grup için böyle bir çaba göstermektense bunu daha fazlası için gösterelim dedik ve portföyümüzü geniÅŸlettik.Trioda sanatçılara konser mi ayarlıyor sadece?- Barış Bahçeci: Yaptığımız iÅŸin tam adı booking agent. Biz buna ajans faaliyeti diyoruz. Konser rezervasyonları yapıyoruz. MenajerliÄŸini ve prodüksiyonluÄŸunu yaptığımız gruplar da var. Sanatçıların organizasyon ÅŸirketleri ile iliÅŸkilerini yürütüyoruz. Ayrıca sanatçının basınla iliÅŸkilerine yardımcı oluyoruz. Bir organizasyon ÅŸirketi bu isimleri bizim temsil ettiÄŸimiz öğrenince çok mutlu olduÄŸunu söylemiÅŸti. Pazarlık konusunda epey zorluk çekiyorlarmış. Birilerinin her iki taraf arasında denge kurması lazım. Biz, konseri ayarlamakla bu dengeyi kurmakla da kalmıyoruz, yeri geldiÄŸinde organizatörle kavga ediyoruz, konserin her aÅŸamasını izliyoruz.Size prodüksiyon yaptırmak ne kadar maliyetli?- M.K.Ö: Bir albümün gerektirdiÄŸi minimum süre 200 saattir. Genelde stüdyo kiraları saatlik 30-40 YTL. Bu durumda sadece stüdyo masrafı bile 10 bin YTL civarında. Ama tabii bu sizin ne kadar paranız olduÄŸu ile de ilgili. Bir albümü 10 bine de bitirebilirsiniz, 100 bine de...Türkiye’de sound olarak bir bitmemiÅŸlik var ve bir türlü yurtdışı standartları yakalanamıyor, dediniz. Neden kaynaklanıyor bu? Siz ne öneriyorsunuz çözüm için?- M.K.Ö: Müzik piyasasında büyük bir eÄŸitim eksikliÄŸi var, asıl problem de iÅŸin prodüksiyon kısmında ortaya çıkıyor. En son teknolojileri satın alabiliyoruz ama bu aletleri gerektiÄŸi gibi kullanmayı, yaptığımız iÅŸi iyi kaydetmesini bilmiyoruz. Ses mühendisi olarak yetiÅŸmiÅŸ kiÅŸiler de çok az.Ãœcretsiz seminerleriniz varmış... - M.K.Ö: Yeni bir adım atarken hep bir öncekinin hatalı olduÄŸunu görüp, onu düzeltip ilerlemeye çalıştık. Bilgisayarlı müziÄŸe ve kayıt ve mix tekniklerine giriÅŸ konularında bildiklerimizi anlatıyoruz. Ekipman alırken nelere dikkat etmeliler ondan bahsediyoruz. Neler hedefliyorsunuz?- S.K: Nitelikli ve çok satan projeler yapmak istiyoruz. TaÅŸoda, Türkiye müzik endüstrisinin Ar-Ge Merkezi olma iddiasında. Bu konuda yurtdışındaki müzisyenler ve stüdyolarla da baÄŸlantılar kurup kendimizi geliÅŸtirmeyi ve iyi projeler yapmayı hedefliyoruz. TAÅžODA’NIN KURUCULARI KÄ°MAnıl SavaÅŸ Kılıç (28) Ä°TÃœ Endüstri MühendisliÄŸi Mezunu. Bir süre yazılımcı olarak çalıştı. 14 yaşından beri müzikle uÄŸraşıyor. Gitar ve davul çalıyor. Elektronik müzikle ilgili, temel referans noktası hep rock olmuÅŸ. Ä°TÜ’de Ses MühendisliÄŸi üzerine yüksek lisans yaptı. Barış Bahçeci (33) BoÄŸaziçi Ãœniversitesi Felsefe mezunu. Koro solistliÄŸinden koordinatörlüğe her ÅŸeyi yapmış. Mustafa Kemal Öztürk ile birlikte Badem Grubu’nu kurmuÅŸlar. Mustafa Kemal Öztürk (28) BoÄŸaziçi Ãœniversitesi Genetik Mezunu. Ä°TÜ’de Ses MühendisliÄŸi yüksek lisansı yaparken SavaÅŸ Kılıç’la tanışıyor ve TaÅŸoda’nın tohumları atılıyor.KÄ°MLERLE ÇALIÅžIYORLARAlt, Anahata Project, Asfalt Dünya, AyÅŸe Tütüncü, Ayyuka, Badem, Betty Ween, Bezmárá, Bir Balkan YolculuÄŸu, Cengiz Baysal Group, Cihat AÅŸkın, Conjunto Ritmico, Definitive, Dowland Trio, Ece Ä°dil, Engin Gürkey, Erdem HelvacıoÄŸlu, Erol DerviÅŸ, Etnik Sentetik, Extreme Parking, Flu, Hybrid Project, Işığın Yansıması, Ä°htiyaç Molası, Ä°ncesaz, Joke for a While, Jungle-Ä°st, Karargah, Klez-Mez, Knight Errant, Muammer KetencoÄŸlu ve Zeybek TopluluÄŸu, Onur Türkmen Project, Opal, Pickpocket, Reyent Bölükbaşı, Saydam, Selen Gülün Trio, Tamburada, Yansımalar. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!