GeriKelebek Stresi azaltmak elinizde
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Stresi azaltmak elinizde

Stres... Yediden yetmişe herkesin korkulu rüyası, çağımızın bu en yaygın sorunundan belki tamamen kurtulmanıza olanak yok. Yaşam koşulları, bizleri strese kurban ediyor. Stresten kurtulmak için ıssız bir adaya yerleşmemiz mümkün değil, ama stresin etkilerini azaltmak, ondan en az zarar görmek için yapabileceğimiz pek çok şey var. Daha sakin, daha mutlu yaşamak elinizde. Stresin elinde oyuncak olmamak için neler yapabileceğinizi size hatırlatalım:

Güne başlarken

Sabahleyin yaptıklarınız gününüzü şekillendirir. Uykudan uyandığınız andan itibaren stres ile mücadeleye başlamalısınız.

Önce yatak odanızın perdelerini açın. Evin içi ne kadar aydınlık olursa, kendinizi o kadar iyi hissedersiniz. Işık, size enerji verir, zihninizi açar, ruh halinizi etkiler.

Gülecek bir şeyler bulun. Gazetelerin karikatürlerini inceleyin. Okuduğunuz ilk yazılar mizah yazıları olsun.

Gerinme egzersizleri yapın. Uyurken vücudunuz hareketsiz kalır. Hafif gerinme hareketleri kanın dolaşımını hızlandırır ve sizi canlandırır.

Soluk alma egzersizleri

Derin soluk alıp,vermek sizi rahatlatır.

Gün içinde oturduğunuz yerde derin soluk alarak diyaframınızı şişirmeye çalışın. Bu teknik, kan dolaşımınızı hızlandırmakla kalmaz aynı zamanda stresi de azaltır.

Doğal yatıştırıcılar

Müziğin yatıştırıcı gücünü sakın hafife almayın. Sevdiğiniz türde müzik dinleyerek stresten kurtulun.

Kendi sesiniz, size enerji verecektir. Soluk alıp verirken yüksek sesle ‘‘ayy’’ ya da ‘‘ee’’ diyebilirsiniz.

Su, strese birebirdir. Stres altında olduğunuz zaman vücuttaki su miktarı azalır, vücudunuz susuz kalır. Bu da yorgunluk hissetmenize ve kendinizi kontrolde güçlük çekmenize neden olur.

Yiyeceklerin gücü

Ara sıra kahve içmekten hoşlanıyorsanız bu zevkinizden yoksun kalmayın. Ama bir fincan kahveyi içtikten sonra ikincisini içmeyin.

Enerji verecek besinleri sofranızdan eksik etmeyin. Proteinli besinler, zihinsel yorgunluğu giderirler. Bu gerçeği aklınızdan çıkarmayın.

Stres, sindirim sisteminin çalışmasını yavaşlatır. Bu nedenle sofranızda bol miktarda lifli besin bulundurmalısınız.

Bu hareketler çok önemli

Dans edin.... Radyonuzu ya da kaset çalarınızı açın ve vücudunuzu müziğin ritmine uydurun. Tek başınıza da dansetmeniz, stresten kurtulmanız için yeterli.

Çenenizi gevşetin. Baş, boyun, omuz ve sırttaki sertlikler genellikle çenenin kasılması sonucu ortaya çıkar. Zaman zaman çenelerinizi gevşetmeye çalışın. Bunu yapmak için dilinizi üst dişlerinizin hemen arkasına koyup bir süre öyle kalmanız yeterli.

Parmaklarınızı diğer elinizin üzerinde yavaş yavaş gezdirmek de son derece rahatlatıcıdır.







Yorumları Göster
Yorumları Gizle