GeriStil Kadınlar bu yıl da tabuları yıkmaya devam edecek
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kadınlar bu yıl da tabuları yıkmaya devam edecek

Kadınlar bu yıl da tabuları yıkmaya devam edecek

Takip edin ya da etmeyin, dünya artık trendlerin etrafında dönüyor. Shepherd Laughlin; işte o trendleri herkesten önce keşfeden isimlerden biri. J. Walter Thompson Worldwide Trend Tahminleri Direktörü olan Laughlin’le Brand Week İstanbul için Türkiye’ye geldiğinde söyleştik; 2016’da hangi öngörülerinin gerçeğe dönüştüğünü de konuştuk, 2017 trendlerini de...

BU SENE İYİCE YAYGINLAŞACAK TRENDLER

1)Tabular kırılmak için var: Kadınlar kendilerinden beklenen seksi iç çamaşırlarını değil, daha rahat edebilecekleri ve erkeklerinkine benzeyen iç çamaşırları giymeye yöneldi. Üstelik artık, kendilerini tüylerini almak zorunda da hissetmiyor; Instagram’da, tüylerini gösterdikleri fotoğrafları paylaşıyorlar. Dahası, eskisi gibi tamponlarını, pedlerini saklamıyorlar. Bu yüzdendir ki daha önce saklandıkları için çok önem verilmeyen kadın ürünü paketlemeleri, artık çok daha şık ve renkli. Ağustos’ta Rio Olimpiyat Oyunları’nda yarışan Çinli yüzücü Fu Yuanhui, yarışta performansının neden düşük olduğu sorulunca, “Reglim başladı, o yüzden yorgun hissediyorum” dedi. Bu açıklama bir milattır. 

2) Healthonism: Bu, sağlıkla hedonizmin yani hazzın bir araya geldiği bir trend. Dünya genelinde alkol, yerini daha sağlıklı ürünlere bırakıyor. Markalar, tek başına içildiğinde sağlıklı ama içine örneğin tekila katıldığında lezzetli bir kokteyl elde edebileceğiniz içecekler üretiyor. Healthonism’in bir ayağı da, daha doğal içeriğe yönelmek. Veganlığın yayılmasıyla birlikte peyniraltı suyundan probiyotik ürünler, fabrikalarda nohutların arta kalan sularından vegan mayonez yapılmaya başlandı. Bunlar sağlıklı ürünler olduğu için, sadece veganlar tarafından satın alınmıyor; bu da pazarın büyümesine neden oluyor.

3) “Daha iyi ol!”: Tüketicilerin yüzde 88’i, “Markalar daha çok iyi yapmalı, sadece kötüyü yapmamak yetmemeli” görüşünde. Lego geri dönüşümden üretim yapabilmek adına 150 milyon dolarlık, IKEA’ysa yenilenebilir enerji için bir milyar dolarlık yatırım yaptı. Eskiden markalardan sosyal sorumluluk projeleri yapmaları beklenirdi ama artık sosyal sorumluluğunun ötesine geçmeleri bekleniyor.

4) Ses banyoları: Bu uygulama, ilk kez New York’ta yapılmaya başlandı, şimdi bütün dünyayı dolaşıyor. Bu yöntemde, dinlendiren müzik ve tınıların; sessizliğin aksine insanı daha çok dinlendirdiği düşünülüyor.

5) Ansiklopedi oyuncak: Çocuk, oyuncağa soru soruyor, oyuncak ona cevap veriyor. Akabinde bu kez oyuncak çocuğa soru soruyor: “10’a kadar say.” Çocuk ona kadar sayınca oyuncak şarkı söylüyor, el çırpıyor ve “Bravo” diyor. Çocuk, yaşı ilerlediğinde aynı oyuncaktan “Bir ışık hızı kaç kilometre hızla gider” sorusunu da duyuyor. Yaşa göre adapte edilebilen, bu zeki oyuncaklar hızla yaygınlaşıyor.

6) Helal turizm: ‘Helal otel’lerde domuz ürünleri pişirilmiyor, mescit oluyor ve otel, kadınlar ve erkekler için iki ayrı bölüme ayrılıyor. Otelin sunduğu otel dışı hizmetlerde de helal yemekler sunan restoranlara götürülüyor, dışarıdayken ibadet edebilecekleri mescitlere ulaşabilecekleri alanlar yaratılıyor. Bu durum, muhafazakarlaştığımızı söylemiyor çünkü Batılı moda firmalarının türbanlı tüketicileri için koleksiyonlar hazırladığını da görüyoruz. Bu trend, Müslüman nüfusun fazla olmasıyla alakalı. Sonuçta bir tane helal otel açılıyor ve çok ciddi bir talep görüyor. Markalar, ihtiyaca göre üretim yapar. 

2017’DE HAYATIMIZA GİRECEK TRENDLER

* ‘See now, buy now’: Türkçesi: ‘Gördüğünü şu anda al.’ Burada kastettiğimiz, online alışveriş yapmak ama teslimatı aynı gün içinde almak. Bu, bizim aynı zamanda sezon dışı ürünler almamızı da sağlıyor. Bu akımı, Çin’de kurulan Ali Baba adlı internet sitesi başlattı ve şimdi, en büyük online perakende teslimatını o yapıyor. Sao Paulo’da düzenlenen moda haftası da bu trendi besledi. Biliyorsunuz, moda haftasında gördüğünüz ürünleri, altı ay sonra teslim alırsınız ya da koleksiyon altı ay sonra tamamlanmış olur. Ama tüketiciler, Sao Paolo’da gördükleri ürünleri anında satın alabildi.

*Suni zekayla sanat yapma: Bu akımın öncüsü, AR ART isimli site. Rembrandt, ünlü bir ressam ve 400 yıl önce öldü. Ama AR ART isimli site, onun bütün resimlerini scan etti ve çizimlerinde uyguladığı tekniği anlamaya çalıştı. “Peki, Rembrandt yaşasaydı nasıl çizerdi” sorusundan yola çıkarak onun çizebilme ihtimali olan bir tablo yarattı. Suni zeka sanatı dediğimiz de bu. Google’ın şu anda sanata uygulanabilen suni zekayı ve insanlarla nasıl bir platformda bir araya getireceği üzerine çalışıyor. Google’ın destek verdiği bir projeyi, gelecek dönemde muhakkak çok konuşuruz.

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle