GeriKelebek Son savaşçı Atıl Kutoğlu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Son savaşçı Atıl Kutoğlu

Son savaşçı Atıl Kutoğlu
refid:6816131 ilişkili resim dosyası

Yıllardır meme kanseriyle mücadele eden Amerikan Modacılar Birliği, son olarak Atıl Kutoğlu ile anlaştı. Ünlü modacının Türkiye Meme Vakfı'yla işbirliği yaparak tasarladığı yedi farklı model, 11 ülkede satılacak.

 

Son savaşçı Atıl Kutoğlu
Her şey 14 yıl önce moda tasarımcısı Ralph Lauren’in yakın bir kız arkadaşının meme kanserinden ölmesiyle başladı. Moda editörü olan arkadaşı ölmeden önce Laura’den bu konuyla ilgili bir şeyler yapmasını istemişti. Ralph Lauren önce iç içe geçmiş dairelerden oluşan "Fashion Targets Breast Cancer" (Moda Meme Kanserine Karşı) logosunu tasarladı. Sonra 3 binden fazla tasarımcı üyesi olan Amerikan Modacılar Birliği’ne giderek bu konuda çalışmaları gerektiğini anlattı ve dernek kabul etti. Fashion Targets Breast Cancer logolu ilk tişörtler Saks mağazalarında satıldı.

Amerikan Modacılar Birliği bu işin uluslararası düzeyde yapılmasına karar verince Brezilya, İngiltere, Yunanistan, Portekiz gibi farklı ülkelerdeki meme kanseriyle ilgili merkez ve vakıflarla temasa geçti. Her ülke de Amerikan Modacılar Birliği önderliğinde çeşitli projelere imza attı. Hemen hemen herkes işe tişört tasarlayarak başladı. En ileri giden Brezilya oldu. Şu anda ülkede Fashion Target Breast Cancer logolu havlu, terlik, hatta bikini bile satıyorlar. Karşılığını da çoktan aldılar. Geçtiğimiz yıl ülkede ilk Meme Kanseri Hastanesi açıldı.

TÜRKİYE’YE TEKLİF

Amerikan Modacılar Birliği, Türkiye Meme Vakfı ile ilk teması 2002 yılında kurdu. O yıl Fashion Targets Breast Cancer logolu beyaz bir tişört piyasaya çıktı. Ama çok fazla satılamadı. Çünkü işin içinde bir tasarımcı yoktu. Bu yıl teklif yine Amerika’dan geldi. Türkiye Meme Vakfı’nı arayarak "Biz uluslararası bir proje için Atıl Kutoğlu ile çalışmak istiyoruz, ne dersiniz?" dediler. Vakıf memnuniyetle kabul etti. Kutoğlu, Fashion Targets Breast Cancer logolu tişört, atlet ve mini elbise tasarladı. Bu tasarımların yalnızca Türkiye’de değil, Amerikan Modacılar Birliği ile ilişki içinde olan diğer 10 ülkede de satılması planlandı.

NEDEN ATIL KUTOĞLU

Atıl Kutoğlu,  Ralph Lauren ve Marc Jacobs’dan sonra meme kanseri için global tasarımlar yapan üçüncü isim: "Benim New York defilelerim çok başarılı geçiyor. İlgi yüzünden kapıları kapatamıyoruz. Amerikan Modacılar Birliği’nin merkezi de New York’ta.  Benim Fashion Targets Breast Canser logolu tasarımlara yeni bir soluk getireceğimi düşündüler" diyor.

Bu tişörtlerin satışından gelecek gelirin tamamı Türkiye Meme Vakfı tarafından yürütülen "Farkındayım Korkmuyorum" kampanyasına aktarılacak. Öncelikli hedef dijital bir mamografi cihazı almak. Cihazın değeri 360 milyon dolar. Bu cihaz sayesinde yalnızca İstanbul’da merkezi bulunan Meme Vakfı bir başka şehirde de şube açarak meme kanseri taramaları yapabilecek. İkinci hedef; gezici bir ünite oluşturmak. Bu ünite şehir şehir, köy köy dolaşıp veri toplayacak. Üçüncü hedef ise tıpkı Brezilya gibi bir meme kanseri hastanesi açmak. Bu amaca ulaşmak için kampanyayı geliştirecekler. Atıl Kutoğlu kış koleksiyonu için çalışmaya başladı bile. Bunların gerçekleşebilmesi sponsor bulmaya da bağlı. Bugüne kadar yapılanlar, vakfın imkanlarıyla geçekleşti. Tişörtler, tanıtım amaçlı ancak 1000 tane üretilebildi. Proje yöneticisi Feza Sengel, "İlk üretimi biz yaparak sponsor adaylarına her ayrıntıyı baştan anlatmış olduk. Bu kampanya bir- iki yıllık kısa soluklu bir proje değil. Sadece tişört değil, mayo, elbise, terlik bile üreteceğiz. Bu sebeple işbirliği yaptığımız herkesin elini taşın altına koyması gerekiyor..." diyor.

Türkiye’de en çok rastlanan kanser türü olan meme kanserine dikkat çekmek ve mücadele için gereken kaynağı yaratmayı hedefleyen kampanya, şu anda aralarında ABD, İngiltere, Brezilya, Avustralya, Yunanistan, Kanada, Japonya, İrlanda, Portekiz’in de yer aldığı 11 ülkede yürütülüyor. Gisele Bündchen, Naomi Campbell, Esther Canadas, Cindy Crawford, Helena Christensen, Linda Evangelista, Jerry Hall, Eva Herzigova gibi ünlü modeller kampanyaya destek verdi. Kampanyanın başından beri 100 milyon dolarlık ürün satışı gerçekleştirildi. Ayrıca 13 ülkedeki Meme Kanseri Dernekleri’ne 40 milyon dolar bağışlandı.

Son savaşçı Atıl Kutoğlu

İlk tanıtımı Lydia Hearst yaptı

Kutoğlu klasik düz tişört tasarlamaktansa, mini elbise, atlet, V yakalı tişört tasarlamış. Toplam yedi ayrı model var. Her zamanki gibi bu tişörtlerde de ay yıldıza yer vermiş. Bazı modelleri drapeler kullanarak hareketlendirmiş. Mini elbisenin Bodrum ve Göcek sahilleri için ideal olduğunu söylüyor. Tişörtler sadece Beymen’lerde satışa sunuldu. Akmerkez, Nişantaşı, Erenköy, Kavaklıdere ve Konak Pier İzmir’de bulabilirsiniz. Fiyatları modellerine göre 29.50-69.50 YTL arasında değişiyor. Tişört etiketlerini Paksar yaptı. Gaye Sökmen Ajans’ın mankenleri ücretsiz poz verdi ve Tamer Yılmaz da görüntüledi.

Atıl Kutoğlu’nun meme kanseri için tasarladığı ilk tişörtün tanıtımı ise şubat ayında New York Moda Haftası sırasında yapıldı.

Kutoğlu’nun defilesinin ardından ünlü manken Lydia Hearst medyanın önüne bu tişörtle çıktı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle