Sizin Sütiye’niz hangisi Meltem mi Özlem mi

Güncelleme Tarihi:

Sizin Sütiye’niz hangisi Meltem mi Özlem mi
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 23, 2005 00:00

Mucizeler Komedisi, 10 Aralık’tan bu yana Ä°stanbul, Etiler Mustafa Kemal Kültür Merkezi’nde sahneleniyor. Müzikal, hálá revizyondan geçiyor, bazı sahneler kısaltılıyor, sözlü bölümler ÅŸarkılı yapılıyor. Bugüne kadar gerçekleÅŸen 23 gösteriyi davetliler hariç 18 bin 700 kiÅŸi izledi.Bir milyon dolara mal olduÄŸu söylenen müzikalin en çok konuÅŸulan yanı ise sahne teknolojisi ve Özlem Tekin’in performansı. Oyunun taşıyıcı rollerinden biri olan çaycı Sütiye’yi Özlem Tekin ve Meltem Cumbul dönüşümlü oynuyorlar. Bu yüzden ikisinin arasındaki farklar da izleyiciye kıyaslama yaptırıyor. Bazıları tercihini birinden yana kullanarak izliyor oyunu bazıları ise diÄŸerinden yana. Her ne kadar yapımcı Mustafa OÄŸuz, özellikle tercih kullanarak bilet alan izleyici oranının yüzde 10’u geçmediÄŸini söylese de Mucizeler Komedisi’ni izleyenlere iki Sütiye hakkında neler düşündüklerini sorduk. Ortaya bu tablo çıktı.MELTEM CUMBUL (35)Oyuncu. 1991’de Mimar Sinan Ãœniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. Ä°lk sinema filmi 1994 yapımı Bir Sonbahar Hikayesi. Ä°lk ve tek single albümü 1998’de çıkardığı Seninleyim. Bugüne kadar pek çok sinema filminde ve televizyon dizisinde oynadı, ödüller aldı. OyunculuÄŸu teknik, sahne hakimiyeti yüksek. Bedenini ve sesini doÄŸru kullanıyor. Zamanlaması mükemmel. Åžarkı söylerken nadiren detone oluyor.ÖZLEM TEKÄ°N (34)Rock ÅŸarkıcısı. 1992’de Hacettepe Ãœniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Klarnet Bölümü’nden mezun oldu. Ä°lk albümünü 1996’da Kime Ne adıyla çıkardı. OyunculuÄŸu ilk kez Sil BaÅŸtan adlı televizyon dizisinde denedi.Sil BaÅŸtan’da gayet baÅŸarılı bir performans sergiledi. KonuÅŸtuÄŸu bölümlerde bazen ne dediÄŸi anlaşılamıyor, kelimeleri yuvarlıyor. Buna karşın seyirci ile diyaloÄŸu iyi, teknik deÄŸil samimi bir oyunculuÄŸu var.YORUMLARSahici deÄŸilÖzlem Tekin’e göre daha fazla öne çıkması beklenirdi. (Mustafa TaviloÄŸlu)Sahneyi çok iyi dolduruyor. Sesi de bir ÅŸarkıcı kadar iyi. (Mine Vargı)OyunculuÄŸu sahici deÄŸil. Kendisini fazla öne çıkarıyor. Sunuculuk yaparken de oynuyor, röportaj verirken de oynuyor. Performatif biri. Olmadığı kadar iyi göstermeye çalışıyor kendini. (Yusuf Eradam) Yılan Hikayesi’ndeki Zeyno karakterinin aynısını canlandırıyor. Sırf bu yüzden bile kabul etmemeliydi. OyunculuÄŸu yapay kalıyor. Bir ‘Ben oldum’ hali var. Egolar oyuna hemen yansıyor. OyunculuÄŸunda despotluk ve yırtıklık olduÄŸunu düşünüyorum. (Ragıp ErtuÄŸrul)Kendisini çok sevimli buluyorum. (Hakkı Devrim - Köşe yazarı)O, her zaman Meltem Cumbul. Bir maske sanki. Hangi karakteri canlandırırsa canlandırsın, Meltem Cumbul’u oynuyor. (Zeynep Aksoy)Müzikalin sürprizi oDaha önce kimse sahnede görmedi. Bu nedenle Meltem Cumbul’un öne çıkması bekleniyordu. Özlem umulmadık bir performans sergilediÄŸi için bu kadar ilgi görüyor bence. (Mustafa TaviloÄŸlu - Mudo’nun sahibi)Ä°lk deneyimi olmasına raÄŸmen çok baÅŸarılı. (Mine Vargı - Yapımcı)OyunculuÄŸunu çok doÄŸal buldum. Oyundaki birkaç iyi oyuncudan biri. Sahici iÅŸler yaptığını düşünüyorum, bu yüzden onu izlemeyi tercih ettim. Mirkelam’ın melek rolüne uygun naif bir yanı var ve Özlem’in doÄŸallığıyla çok iyi uyuÅŸmuÅŸ. (Yusuf Eradam - Tiyatro eleÅŸtirmeni)Çok beÄŸendim. Ä°yi bir oyuncu olduÄŸunu Sil BaÅŸtan adlı dizide fark etmiÅŸtim zaten. Ufak tefek bir dev sahnede. Daha çok ÅŸarkı söylese daha iyi olurdu. (Ece Aksoy - Ece Bar’ın sahibi)Bu kadar iyi bir performans beklemiyordum. Ancak konuÅŸtuÄŸu bazı yerlerde kelimeleri yuvarlıyor ve ne dediÄŸi anlaşılmıyor. Ben ilk gösterildiÄŸi günden bu yana etrafımdan hep Özlem Tekin’in ne kadar iyi olduÄŸu üzerine yorumlar duydum. Özlem’i daha sıcak buldum. Bundan sonra Özlem’e daha iyi roller verilmeli. (Arif Keskiner - Çiçek Bar’ın sahibi)Bu müzikalin sürprizi o. İçten ve sıcak. Bu kadar iyi bir oyunculuk tahmin etmiyordum. Sahne hakimiyeti gayet iyi, rolü içine sindirmiÅŸ. Mutevazı olduÄŸu için de baÅŸarılı bence. (Ragıp ErtuÄŸrul - Tiyatro eleÅŸtirmeni)O bir ÅŸarkıcı, oyuncu deÄŸil. Oyunun müzikleri kendi yaptığı müziÄŸe hiç benzemiyor ve sesi de gitmiyor aslında o ÅŸarkılara. Ama sahneye çok yakışıyor. Oynadığı role öyle bir bürünmüş ki sesin gidip gitmediÄŸine aldırmıyorsunuz. (Zeynep Aksoy - Radikal yazarı)Tüm oyunun en iyi yanlarından biri olduÄŸunu düşünüyorum. Bence oyunculukta en az ÅŸarkıcılığı kadar baÅŸarılı. Bin yıllık oyuncuların arasında sırıtmak şöyle dursun, kesinlikle öne çıkıyordu. (Ebru Çapa - Hürriyet yazarı)Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!