GeriKelebek Sebze-meyve, çikolata ve şarapla ömür uzatan diyet
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sebze-meyve, çikolata ve şarapla ömür uzatan diyet

Bilim adamları günde 100 gram siyah çikolata ve 150 ml kırmızı şarap içerek insan ömrünün 6 yıla kadar uzayabileceğini belirtiyor. Avustralyalı ve Hollandalı bilim adamları bunun için kalp krizi riskini yüzde 78 azaltan bir diyet öneriyor.

İNGİLİZ tıp dergisi ‘British Medical Journal’da yayınlanan araştırmaya göre ömür uzatan diyet, kolesterol ve yüksek tansiyonu düşürme etkisi olan 7 temel yiyecek maddesinden oluşuyor: Siyah çikolata, kırmızı şarap, balık, sebze, meyve, badem ve sarmısak.

Araştırmacılardan Anna Peeters’e göre diyetin tek yan etkisi, sarmısağın neden olacağı koku ve haftada dört kez yenilecek balık nedeniyle vücuttaki civa miktarının artması olacak. Diyette tavsiye edilenden daha fazla alkol tüketmenin ise tüm olumlu etkileri zayıflatacağı uyarısı yapılıyor.

Ömür uzatan diyetin etkisini zeytin yağı, soya fasulyesi, domates, tahıl, fındık, çay ve nohutla artırmak mümkün.

Diyetin erkeklerin ömrünü 6 yıl, kadınların ise 4.8 yıl uzatacağı belirtiliyor. Erkekleri 9 yıl kalp hastalıklarından uzak tutacağı belirtilen diyet, kadınlarda da bu riski 8 yıl erteliyor.

Diyette ne var

Her gün 100 gram siyah çikolata

150 ml kırmızı şarap

Haftada 4 kez 114 gram balık

Her gün 400 gram sebze ve meyve

Her gün 68 gram badem

Her gün 2.7 gram sarmısak

Yorumları Göster
Yorumları Gizle