Sayemizde kiliseden seks oyuncağına kadar her şey kristal taşlarla parlıyor

Güncelleme Tarihi:

Sayemizde kiliseden seks oyuncağına kadar her şey kristal taşlarla parlıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2011 00:00

Robert Buchbauer, Swarovski’nin mucidi Daniel Swarovski’nin beşinci kuşak torunu. Son 15 yıldır şirket bünyesinde çalışıyor. 2002’den beriyse yönetim kurulu üyesi. 10 yılda markayı çok büyüttü, başka bir yere taşıdı. Örnek mi? 10 yıl önce Swarovski’nin tüm dünyada 250 mağazası vardı bugün sayı 2 binleri aştı. Buchbauer ile Milano’da global bir lansman sırasında bir araya geldik

Kristalle ilk tanıştığınız an?
- Çocuktum. Evin bahçesinde karşılaştık ilk defa. Oyuncaklarımın arasındaydı. Kristallerin de bir oyuncak olduğunu düşündüm. Farklı şekilleri vardı ve inanılmaz güzel parlıyordu.

İlk görüşte aşk mıydı sizinki?
- Kesinlikle. Beş yaşında falandım, bütün günümü kristalleri üst üste koyarak, farklı ışıklarda farklı yansımaların peşinde koşarak geçirirdim. Öğlen ışığında nasıl parlıyor, gün batarken ne hal alıyor an an keşfederdim.

Peki o parlak şeylerin aynı zamanda bir iş olduğunu ne zaman idrak ettiniz?
- Ortaokul ve lise yıllarımda. Bu yüzden de 18 yaşıma geldiğimde hemen bu işin bir parçası olmak istemedim. 18 yaşında kristalle tanıştığım o bahçeyi ve o evi terk edip bir süre kendi başıma takıldım. Avusturya’da işletme ve yönetim okudum. California Üniversitesi Berkeley’de master yaptım. Mezun olduktan sonra Avusturya merkezli bir baharat şirketinde çalıştım bir ara. Ama dönüp dolaşıp Swarovski’ye geleceğimi, kopamayacağımı biliyordum. Ben beşinci kuşağım. Bu kristal benden önceki dört kuşağı öyle kuvvetli bir bağla bağlamış ki birbirlerine, beni de geri çekeceğine emindim. Bunun adı kesinlikle tutku. Ve bu tutkuyu reddetmek kesinlikle mümkün değil. Aile içinde ne tartışmalar ne kavgalar yaşanıyor bir bilseniz. Ama hiç kimse konunun dışında kalmayı beceremiyor.

100 RENK ALTERNATİFİ

Sizce Daniel Swarovski neyi farklı yaptı da marka bugünlere geldi?

- Onunki rüyayı gerçeğe çevirme hikayesi. Çok vizyoner biri olduğu gerçek. Kristal üretmeye ilk Bohemya’da başlıyor. Elle üretiyor o zaman ve rakipleri var. “Ben daha parlak, daha kaliteli ve daha yüksek miktarda kristal üretmeliyim” fikrini kafasına koyuyor. Bunun için bir makine icat ediyor ve Bohemya’yı terk ediyor. Üç oğlunu ve eşini alarak 34 yaşında Batı’ya, kristalin hiç olmadığı ve işgücünün ucuz olduğu Avusturya Tyrol’daki Wattens kasabasına yolculuk yapıyor. Orada kendine finansal bir ortak buluyor. Bu sayede çok hızlı bir şekilde büyüyor.
/images/100/0x0/55eb3665f018fbb8f8b2a98d


Swarovski kristalini bu kadar değerli kılan şey ne? Pırlanta kadar pahalı olmamasına rağmen neden pırlanta muamelesi görüyor?
- Renk, kesim ve şekil. Bu üçünün birlikteliği kristali eşsiz ve değerli yapar. Kristal çok yaratıcı bir malzeme olduğu için bu kadar değerli. Herhangi bir değerli taşla asla kıyaslamam. İstediğiniz şekli istediğiniz büyüklükte elde edebilirsiniz. 100 farklı renk alternatifimiz var şu anda. Esnek bir materyal sonra. Her türlü yaratıcılığa karşılık veriyor. Gerçekten bizim için deniz hiç bitmiyor. Sonsuz kere sonsuz seçeneğimiz var.

Her şeyin Swarovski’lisi var mı?
- Galiba evet. Arabaları, uçakları, tekneleri dekore ediyoruz. Arabasının tamamını Swarovski ile kaplamak isteyenler oluyor. Ama araba ağırlaşıyor. Şu anda hafif kaplama teknolojisi üzerinde çalışıyoruz. Pipetin, mikrofonun, kapı kolunun, seks oyuncaklarının, ayakkabıların, iç çamaşırlarının hatta kiliselerin bile Swarovski’lisi var.

Asla yapmayacağınız bir şey var mı?
- Şiddete çok karşıyız. Ben asla silah yapmam, mağazalarıma koymam.

EN BÜYÜK FANIMIZ JENNIFER LOPEZ

Dünya üzerindeki en popüler Swarovski hayranı kim?

- Jennifer Lopez. Son klibini izlediniz mi? Tulumundan küpelerine kadar her şey ona özel yapıldı. Swarovki’ye tapıyor resmen. Çok da iyi taşıyor. İyi ki var.

Bu kristaller günümüzün pembe gözlüğü mü sizce?
- Kesinlikle. İnsanı mutlu ettiği, daha iyi hissettirdiği kesin.
Dünya öyle bir hal aldı ki, nerede yeni bir kriz patlayacağı belli olmuyor. Hal böyle olunca lüks utancı kavramı yayılıyor.

İnsanlar pırlantalarını gönül rahatlığıyla takamıyor Swarovski ile yetiniyor desem...
- Çok doğru söylemiş olursunuz. Biz aynı zamanda lüks utancı kavramına hizmet eden bir markayız. Ama demokratik lüksüz. Hiç pırlantası olmayan insanlara da ulaşılabilir bir lüks sunuyoruz.

Bu kristaller nasıl üretiliyor?
- Sır. Coca-Cola’nın formülünden bile gizli. Şunu söyleyeyim, mükemmel teknolojiyle kusursuz bir matematik bir araya geliyor.

Her ne kadar 100 farklı renk seçeneğiniz olsa da hala birincilik beyaz kristalin değil mi?
- Evet onun yeri başka. Çünkü en güçlü yansımayı ve parlaklığı beyaz kristalden alıyoruz.

Tüm zamanların en çok satan ürünü nedir?
- İçinde kristaller olan kalem. Dünyanın her yerinde inanılmaz satıyor.
/images/100/0x0/55eb3665f018fbb8f8b2a98f


BİR MARKANIN RAKAMLARLA ANATOMİSİ

* 2010 Ciro: 2.06 Milyar Euro
* 2010 çalışan sayısı: 23 bin 421
* 10 yıl önceki mağaza sayısı: 250
* Bugün mağaza sayısı: 2 binden fazla. Ayrıca 8 bin department store’da satılıyor.
* Yeni mağazalar: Haftada dört yeni mağaza açılıyor.
* 2011’in ilk yarısında açılan yeni mağaza sayısı: 100.
* 2010’da satılan mücevher sayısı: 17 milyon (iki saniyede bir adet)
* 2010’da satılan heykelcik sayısı: 4.5 milyon

MAĞAZALARIN YENİ KONSEPTİ CRYSTAL FOREST

Swarovski için bir butik bir satış noktası olmaktan öte; markanın kimliğini, ruhunu ve yapı taşını ifade eden bir mekan. 2008’de göz alıcı Crystal Forest konseptiyle butiklerin yeni baştan yaratılma sürecini başlattık. Bunun sonucunda müşterilerin dünyanın herhangi bir yerinde bir Swarovski mağazasına girdiklerinde birçok duyularına birden hitap eden, sihirli bir deneyimle karşılaşmalarını sağlamak üzere tasarlanmış bir konsept ortaya çıktı. Bu konsepti yaratması ve uygulamaya koyması için ünlü tasarımcı Tokujin Yoshioka’yı seçtik. Şu an için bu özel konseptle yeniden dekore edilmiş 450 butiğimiz bulunuyor ve 2015’e kadar tüm butiklerimizin yeni tasarıma geçmesi planlanıyor.

İKİ TEMEL FAALİYET ALANI VAR

Swarovski, moda, mücevher ve yakın zamanlarda da aydınlatma, mimari ve iç dekorasyon alanlarında kullanılan hassas-kesim kristal üretiminde dünya lideri konumunda. Bugün şirket dördüncü ve beşinci nesil aile üyeleri tarafından yönetiliyor. İki temel faaliyet alanı var: Birincisi, endüstriye ürün satmak, ikincisi de tasarım-temelli bitmiş ürünler yaratmak. Swarovski kristalleri uluslararası tasarımın vazgeçilmez bir bileşeni. Şirket, 1965’ten beri gerçek ve imitasyon hassas-kesim yüksek kalitedeki ürünleriyle mücevher endüstrisine hizmet ediyor.

BİRÇOK FİLMDE BAŞROLDEYİZ

Riskli olsa da ünlülerle işbirliği yapıyoruz. 1930’lardan beri Hollywood filmlerine sponsor oluyoruz. Oz Büyücüsü’ndeki kırmızı ayakkabılar bizimdi. Sex and The City, Alice Harikalar Diyarında, Moulin Rouge, Harry Potter, Şeytan Prada Giyer ve James Bond gibi filmlerde Swarovski de baş roldeydi. Kırmızı halıda Penelope Cruz, Sharon Stone ve Eva Longoria gibi isimler takılarımızı takıyor, çantalarımızı kullanıyor. Bazen onlara özel kıyafet de tasarlıyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!