GeriKelebek Sağlıklı beslenme
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sağlıklı beslenme

Diyetisyen Güneş AYNACIBulgur yemekleriBULGUR denilince aklıma hemen kısır geliyor. Mercimekli köfte, patatesli köfte, domatesli bulgur pilavı yanında ayran ve turşu. Ne güzel olur.ÇOĞU kişinin bağırsaklarında gaz yapar diye yemeğe korktuğu bulgur yemekleri, Türk mutfağının en değerli besinlerinden biri. Bulgur, Orta Doğu ülkelerinde ve Türkiye'de en çok kullanılan tahıl olan buğdaydan yapılır. Tahıllardan protein değeri en yüksek olan buğdaydır. Pirincin, protein değeri gördüğü işlemler nedeniyle düşüktür. Mısır ise yağ içeriği en yüksek olanıdır. Gelin, bulgur nasıl yapılır, bir bakalım.BULGUR yapmak için buğday yıkanır, kazanlarda tanelerinin üstünü örtecek şekilde su doldurularak kaynatılır. Taneler suyu çekerek iyice piştikten sonra kurutulur. Değirmenlerde çeşitli irilikte öğütülür. Bulgur kaynatma esnasında besin değerini de pek kaybetmez. Çünkü kaynama sırasında suda eriyen B grubu vitaminleri kaynama suyuna geçerler. Bu su, kaynama esnasında buğdaş taneleri tarafından emildiğinden vitaminler tekrar tanenin içine girmiş olur. Ayrılan kepekle vitamin kaybolmaz.BULGUR, bağırsakları çalıştırdığı için gaz yapabilir. Ancak, bağırsakların iyi çalışması kanser yapıcı maddelerle, kolestrolün fazlasının atımını da sağlar. Glisemik indeksi düşük (kan şekerini yavaş yükselten) olduğu için şeker hastalığında indeksi yüksek olan pirinçten daha da çok tüketilmeli. Bulgurun yasaklandığı bir bağırsak hastalığınız ya da böbrek rahatsızlığınız yoksa, özellikle çay saatlerinde yağlı pastalar yerine bulgurlu yemekler sağlıklı seçeneklerden biri olabilir.BUGÜN misafirim var. Ne yapayım diye mi düşünüyorsunuz? Hem ekonomik, hem sağlıklı, hem de doyurucu kısır, mercimekli köfte... Ne dersiniz?