GeriSağlık Yaza girmeden formda kalın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yaza girmeden formda kalın

Yaza girmeden formda kalın

Yaz aylarının yaklaşması ile birlikte forma girmek isteyenlerin sayısı da artış gösteriyor. Zayıflamak ve fit bir vücuda sahip olmak için yapılması gerekenlerin başında kişiye uygun diyet ve egzersiz programlarını uygulamak geliyor.

Yaz aylarının yaklaşması ile birlikte forma girmek isteyenlerin sayısı da artış gösteriyor. Zayıflamak ve fit bir vücuda sahip olmak için yapılması gerekenlerin başında kişiye uygun diyet ve egzersiz programlarını uygulamak geliyor. Bu programların yanı sıra zayıflama sürecine katkıda bulunduğu bilinen bazı alternatif yöntemler de var. Zayıflamaya yardımcı yiyecekler de bu alternatif yöntemler içinde son derece yaygın kullanılanlardan birisi. 

ZAYIFLAMAYA YARDIMCI YİYECEKLER

Metabolizmayı hızlandıran, yağ yakımını artıran ve tokluk hissi veren yiyeceklerin düzenli olarak tüketilmesi gerekiyor. Kilo verme süreci bu yiyeceklerin doğru tüketimi ile desteklenir ve hatta hızlandırılabilir.

LİFLİ GIDALAR

Yaza girmeden formda kalın

- YULAF: Yulaf ezmesi veya yulaf kepeği yüksek oranda lif içerir. İçerdiği yüksek oranda lif sindirim esnasında vücudun daha fazla enerji harcamasını sağlar. Vücuttan atılması da diğer yiyeceklere göre daha uzun zaman alır. Bu nedenle yulaf türevleri uzun süreli tokluk hissi verir ve böylece zayıflamaya yardımcı olur.

Yaza girmeden formda kalın

- GREYFURT: Greyfurtun içerisinde bol miktarda bulunan fitokimyasal adlı maddenin iştah kapattığı biliniyor. Yemek saatinden yarım saat önce mümkün olduğunca posalı olarak tüketilmesi öneriliyor; ancak suyu da aynı etkiye sahip. Posalı gıdalar büyük oranda lif içerdiği için vücuttan atılması için daha fazla enerji harcanır, bu yüzden greyfurtu doğrudan tüketmek daha iyi sonuç alınmasını sağlar.

YÜKSEK PROTEİN İÇEREN GIDALAR

Yaza girmeden formda kalın

- YUMURTA: Kaliteli proteinin deposu olarak bilinen yumurta tokluk hissi vererek zayıflamaya yardımcı olur. Proteinin vücut için son derece önemli olmasından dolayı enerji ihtiyacı yağların ve karbonhidratların yakılması ile giderilir. Bu nedenle özellikle kahvaltıda tüketilen yumurta gün boyu tokluk hissi vererek günlük kalori ihtiyacını düşürür. Uzmanlar tarafından yumurtanın düzenli olarak tüketilmesi öneriliyor.

Yaza girmeden formda kalın

- ET ÜRÜNLERİ: İşlenmemiş kırmızı veya beyaz et yüksek miktarda protein içerir. Yumurta ile benzer şekilde bir metabolizma çalışması sağlayarak kilo verme sürecini hızlandırır. Haftada en az bir defa kırmızı et, en az bir defa balık eti tüketilmesi uzmanlar tarafından öneriliyor. Bununla birlikte kırmızı et tüketimi daha düşük yağ içeren beyaz et çeşitleri ile değiştirilerek de kilo verme sürecine katkı sağlanabilir.

METABOLİZMAYI HIZLANDIRAN GIDALAR

Yaza girmeden formda kalın

- ACI BİBER: İçeriğinde yer alan 'capsaicin' maddesi bibere acı özelliğini verir, bu madde aynı zamanda büyük oranda metabolizma hızını artırır. Tüketiminin ardından metabolizmanın çalışma hızını iki katına kadar artırabildiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Acı biberin bu özelliğinden faydalanmak için yemeklerin yanında tüketilebilir ya da yapım aşamasında yemeklere eklenebilir.

Yaza girmeden formda kalın

- ANANAS: İçinde bulunan 'bormeladin' isimli enzim bir sindirim enzimidir ve metabolizmayı hızlandırarak daha yüksek oranda sindirilmesini sağlar. Ananasın bu özelliğinden faydalanmak için haftada bir tane ananasın parçalar halinde tüketilmesi öneriliyor. 

KAN ŞEKERİNİ DÜZENLEYEN GIDALAR

Yaza girmeden formda kalın

- MAYDANOZ: İçeriğinde bol miktarda bulunan ve yeşil rengini de veren klorifil maddesinin kanda bulunan glikoz miktarını düşürdüğü bilimsel açıdan kanıtlanmıştır. Yapılan araştırmalarda bu özelliği ile kilo vermeyi kolaylaştırdığı da görülmüştür. Canlandırıcı özelliği ile birlikte toksik maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlayan maydanoz yeme dürtüsünü ortadan kaldırır. Doğrudan ve düzenli olarak maydanoz tüketimi zayıflamak isteyenlere uzmanlar tarafından öneriliyor.

Yaza girmeden formda kalın

- SARIMSAK: Son dönemlerde yapılan araştırmalar sarımsağın içerisinde yer alan 'allisin' isimli maddenin kilo alımının kontrolü üzerinde büyük etkisi olduğunu göstermiştir. Kan şekerinin dengesini koruyan sarımsağın çiğ ya da pişmiş olarak düzenli tüketilmesi zayıflamaya yardımcıdır. 

 

nasilkolay.com Tarafından hazırlanmıştır.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle