GeriSağlık Yağ yakayım derken kaslarınızdan olmayın!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yağ yakayım derken kaslarınızdan olmayın!

Yağ yakayım derken kaslarınızdan olmayın!

Şok diyetler hızlı kilo vermeyi sağladıkları için pek çok insana cazip geliyor. Oysa bu diyetler kas dokularından böbreklere kadar tüm metabolizmayı olumsuz etkileyerek verilen kiloların hızla geri alınmasına yol açıyor.

Şok diyetlerin kas yıkımına yol açtığına dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Abdullah Mollamemişoğlu, bu tarz diyetlerin sağlık üzerindeki olumsuz etkilerinden söz etti. 

“Şok diyetler, kısa sürede hızlı kilo kaybı hedeflerinde kullanılır. Düşük enerji alımı ile hedeflenen bu kilo kaybı, uzun vadede olumsuz sonuçlara neden olabilir. Özellikle 1 haftadan daha uzun süren şok diyetler bazal metabolizma hızının yavaşlamasına neden olur, bu da gün içerisinde harcanan enerji miktarının azalması demektir. Daha az enerji harcayan bir metabolizma, normal bir beslenme tablosuna geçiş yapıldığı zaman enerjinin tamamını kullanamaz ve yağ olarak depolamaya başlar. Depolanan bu yağ dokusunun yıkımı daha da zorlaşır, çünkü metabolizma artık eski hızında çalışmamaktadır.

Yağ yakayım derken kaslarınızdan olmayın

BÖBREKLER ZARAR GÖREBİLİR! 

Aynı zamanda şok diyetlerde kaybedilen bu ağırlıkların çoğu kas ve su ağırlığıdır. Kilo kaybında asıl hedeflenen yağ kaybıdır. Eğer vücudun yağ kaybı isteniyorsa, bunu sağlıklı ve dengeli bir beslenme tablosu ile sağlamak gerekir. Şok diyetlerde enerji alımı düşük seyrettiği için vücut mevcut enerji depolarından yani yağ dokusundan kaybetmek istemez, aksine enerji harcayan kas dokusunu küçülterek kendini düşük enerji alımına adapte etmeye ve daha uzun süre direnmeye çalışır.

Şok diyetlerdeki enerji alımı düşük olduğu gibi vitamin ve mineral alımında da yetersizlikler söz konusu olur. Bu durum bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve hastalıklara davetiye çıkarılmasına neden olur.  Özellikle yüksek proteinli şok diyetler böbreklerde hasara neden olabilir.

Günlük alınması gereken enerji ve protein miktarı kişiden kişiye değişir. Tüm diyet programları kişiye özeldir. Sağlıklı bir beslenme tablosu oluşturulurken kişinin mevcut boyu, kilosu, yaşı, yaşam tarzı, kas kütlesi ve alışkanlıkları göz önünde bulundurulmalıdır. 

 

 Yağ yakayım derken kaslarınızdan olmayınKatkılarıyla hazırlanmıştır.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle