Sağlıkta iyi bir örnek

Güncelleme Tarihi:

Sağlıkta iyi bir örnek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2008 12:26

PEKÇOK uygulaması eleştirilen Sağlıkta Dönüşüm Programı'nda söz söylenemeyecek tek şey, SSK'nın elinde dökülen sağlık tesislerinin fiziki koşullarındaki değişim oldu.

Bunun örneklerinden Alsancak Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi'nde hastalara doktorunu seçme özgürlüğü getirildi, her diş hekimine ayrı ünite sağlanıp entegre sisteme geçiş yapıldı, modernleşme çabaları bir adım önde götürüldü. Hastaların rahat koltuklarda sıra beklediği, tuvaletine girdiğinde kendini 5 yıldızlı otelde hissettiği merkezde fiziksel görünüm kadar hizmet anlayışlarında da değişim sağladıklarını belirten Başhekim Ali Şahinoğlu, “Sağlık hizmeti vermekten önce sağlığı korumamız gerek. Biz değişimi bununla başlattık” dedi.

Hastaların kuyruklarda süründüğü, oturacak yer bulamadığı gibi kokusundan, pisliğinden tuvaletlerine giremediği hastaneler, sağlık kurumları tarihe karışıyor. Bu gelişmeye güzel bir örnek olduklarını belirten Alsancak Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi'nin Başhekimi Ali Şahinoğlu şunları söyledi:

“Öncelikle ağız diş sağlığı hizmetleri verilirken hijyen koşullarının çok iyi sağlanması gerekir. Oysa yaptığımız bir araştırmayla çeşitli birimlerden 100 kültür aldık. başta tuvaletler olmak üzere çeşmelerde, kapılarda, zeminlerde, doktorların çalışma alanlarında hastane enfeksiyonuna neden olan mikroorganizmalar tespit ettik. Sağlık hizmetini vermek kadar korumak önemli. Biz de buradan başladık. Artık tuvaletlerimizde armatürler fotoselli, hastalar ellerini yıkarken çeşmeye ellemiyor. Çöp kovaları da aynı şekilde. Özellikle çocuklar bu yolla çok korunda. Kapı kolları her saat başı dezenfekte edici suyla siliniyor. Artık enfeksiyon yok, kontrollerimizde bunu saptıyoruz. Günlük hasta sayımız minumum 600. Okulların tatil olduğu dönemde bu sayı 1250'ye çıkıyor. Bu kadar kişinin girip çıktığı yerde temizliğin önemi daha da artıyor. Birkaç gün içinde otomatik galoş cihazını devreye sokacağız.”

Şahinoğlu, İzmir'deki hastaneler içinde hasta hakları biriminin en iyi örnek olarak Sağlık Bakanlığı'nın web sayfasına koyulduğuna dikkat çekti. 60 hekimden 53'ünün kliniklerde aktif çalıştığını belirten Şahinoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Hastalarımız hekimini seçebildiği gibi ihtiyacı olduğunda cep telefonundan kendisine ulaşabiliyor. Merkezimizde öncelikli engelli hasta kliniğimiz var. Hedefimiz ulaşım sorununu çözerek engelli hastalarımızı evlerinden alıp merkezimize getirerek tedavilerine yapmak ve evlerine götürmek. Bir diğer porjemiz ilk ve orta dereceli okullardan sınıflar halinde öğrencileri merkeze getirmek, muayenelerini yapıp tedavilerini tamamlayarak geri göndermek. Bir okulla deneme bir çalışma yaptık. Başarılı oldu, devamını getireceğiz. Ayrıca çocuk hastalarımıza dişhekimi arkadaşlarımız ayna karşısında nasıl diş fırçalanacağını gösterip öğretiyor. Uzmanımız olmadığı için ortodonti ve implant hizmeti veremiyoruz. 2 pratisyen 5 dişhekimine ihtiyacımız var. Bunlar sağlandığında hizmet kapasitemiz genişleyecek. ‘Koltuğa oturan her kişi aileden bir bireydir. Sağlığınız bizim için önemlidir' sözü bizim hizmet anlayışımızı özetliyor. Bun söz de klinik kapılarında asılı, bunu düşüncemizi hastalarımızla da paylaşıyoruz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!