GeriSağlık Yanınızdan ayırmamanız gereken sağlıklı atıştırmalıklar
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yanınızdan ayırmamanız gereken sağlıklı atıştırmalıklar

Yanınızdan ayırmamanız gereken sağlıklı atıştırmalıklar

Günlük koşturma içerisinde yemek yemeyi ihmal etmek ve uzun süreli açlıklar çok tehlikeli. İşte bunun önüne geçebilecek çantanızda taşıyabileceğiniz sağlıklı atıştırmalıklar...

Gün içinde dışarıda koşuşturup dururken acıktığınızda lezzetli ve sağlıklı atıştırmalıklar tüketerek hem fast food yiyeceklerden uzaklaşabilir hem de sağlıklı beslenmek için bir adım atabilirsiniz. Peki nedir o yanınızdan ayırmamanız gereken sağlıklı atıştırmalıklar?

Doyurucu ve protein deposu: Yoğurt

Yoğurt en sağlıklı ara öğün ve atıştırmalıklar arasında yer alıyor. Küçük kutular içerisinde; sade, meyveli, tahıllı ya da kuru yemişli seçenekleriyle satılan yoğurtları çantanızda bulundurarak acıktığınız anda kolayca tüketebilirsiniz. Ancak bozulmamasına dikkat etmelisiniz.

Yanınızdan ayırmamanız gereken sağlıklı atıştırmalıklar

En sağlıklı yağ onlarda: Kuruyemiş

Ceviz, fındık, badem gibi sağlıklı yağlar içeren, faydalı kuruyemişler, gün içinde çantada taşınabilecek ve istendiği anda rahatça yenebilecek atıştırmalıklar arasında. Kuruyemişleri sizi tok tutacak beyaz ve sarı leblebiyle ya da şekerinizi dengeleyecek kuru üzüm, kuru incir gibi meyve kuruları ile birleştirip kendi karışımlarınızı yapabilirsiniz.

Kalsiyum deposu: Süt

Meyveli, sade ya da tarçınlı sütünüzü karton kutuda ya da termosunuzun içinde tutarak gün içinde rahatça tüketebilirsiniz. Süt, tok tutan özelliğiyle kalsiyum deposu bir atıştırmalıktır. Ancak bozulmaması için uygun koşullarda saklamak önemli.

Yanınızdan ayırmamanız gereken sağlıklı atıştırmalıklar

Kan şekeriniz düşerse: Meyve

Yeşil ya da kırmızı elma, muz ya da armut... Çantanızda kolayca taşıyabileceğiniz bir porsiyon meyve, gün içinde düşen kan şekerinizi, çikolata ya da tatlı bir abur cuburla dengeleme isteğinizi azaltacaktır.  Beslenme uzmanları öğlen ya da öğleden sonra ara öğünlerinde genel olarak meyve yenmesini tavsiye eder.

Lezzetli ve uyumlu: Meyve kuruları

Hemen hemen her markette bulabileceğiniz; üzüm, elma, incir, kayısı gibi meyvelerin kuruları da sağlıklı atıştırmalıklar arasında yer alıyor. Tek başına ya da yoğurt veya farklı kuruyemişler ile birlikte tüketebileceğiniz meyve kurularını, cips şeklinde kıtır kıtır halleriyle de satın alabilirsiniz.

Yanınızdan ayırmamanız gereken sağlıklı atıştırmalıklar

Bol lif ve enerji deposu: Tahıllı bar

Granola bar da denilen, yulaf, çeşitli meyve kuruları ve kuruyemişler ile hazırlanıp bal ya da pekmezle tatlandırılan tahıllı barlar, gün içinde enerjinizi yerine getirecek bir atıştırmalıklar. Çeşitli markaların çikolatadan kuru meyveye, kuru yemişliden sadeye pek çok çeşidini satışa sunduğu tahıllı barları evde kendiniz de hazırlayabilirsiniz.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle