GeriKelebek Reebok, Adidas’la yeniden canlanacak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Reebok, Adidas’la yeniden canlanacak

Reebok, Adidas’la yeniden canlanacak
refid:8293397 ilişkili resim dosyası

Türkiye’de varlığını 2006 yılına kadar distribütörlerle sürdüren spor giyim markası Reebok, kaybettiği pazar payını bünyesine girdiği Adidas’la yeniden kazanmayı hedefliyor.

2006’da Adidas’ın 3.8 milyar dolara satın almasının ardından Reebok, tüm dünyada yeniden yapılanma sürecine girmişti. Türkiye’de Nisan 2007’de Adidas bünyesinde faaliyet göstermeye başlayan marka, geçen yılın son 6 ayını yeniden yapılanma ve alt yapı çalışmalarına ayırdı. Reebok’ı yeniden lanse etmenin zamanının geldiğini belirten hem Adidas hem Reebok Türkiye Genel Müdürü Haluk Özmutlu, tüketicinin kalbinin yeniden kazanacaklarını söyledi.

PARLAK TÜRKİYE YILLARI: 1980’li yıllarda dünyada ve Türkiye’de oldukça popüler bir marka olan Reebok, 1990’lı yılların başlarında pazar lideri bile olmuştu. Sonraki yıllarda tüm dünyada gerileyen marka, en büyük düşüşünü Türkiye’de yaşadı. Şu anda sadece yüzde 60 bilinirliğe sahip marka spor giyim pazarında ilk 5 marka arasına bile giremiyor. Özmutlu, Adidas satın aldığında Reebok’ın Türkiye’de nerdeyse taban noktasında olduğunu hatırlatarak şunları söyledi: "Tüketicinin kalbini tekrar kazanmak için harekete geçtik. Çünkü bizden önce marka Türkiye’de distribütörlerle idare ediliyordu. Distribütörler daha çok ciro ve kár odaklı çalışıyor. Markanın sahibi olmak farlı. Reebok distribütörü talihsiz bir dönemiydi. O dönemde marka biraz erozyona uğramıştı. Markayı eski parlak günlerine geri döndürmek istiyoruz."

HEDEF İLK ÜÇTE OLMAK: Hedeflerinin Reebok’un 2010 yılına kadar Türkiye’de ilk üç marka arasına sokmak olduğunu kaydeden Özmutlu, "2007’yi yeniden yapılanma süreci ile geçirdik. Bu yenilenmede sadece mağazalarda olmadı. Markanın bütününü yeniden konumlandırdık. Distribütörlük döneminde tüketiciye sunulan ürün çeşidi yok denecek kadar azalmıştı. İlk etapta buna müdahale ettik. Devraldığımız 10 mağazaya ilaveten 8 yeni mağaza açtık ve 4 franchise anlaşması yaptık. Böylelikle 18 mağazaya ulaştık" diye konuştu.

PAZARLAMAYA BÜYÜK BÜTÇE: Reebok’ın hedefi 2008 yılında hem kendi açacakları hem de franchiselar ile 10-14 yeni mağaza. Marka mağaza sayısını artırmak için franchise modeliyle Anadolu’ya odaklanacak. Özmutlu pazarlama çalışmalarını artırdıklarını, bütçenin yüzde 12’si gibi büyük bir payı pazarlamaya ayırdıklarını anlattı.

10 milyon Euro’luk mobilya ihracatı

ADIDAS’ın Türkiye’de kurulu ARET isimli mobilya şirketi, Adidas mağazalarında kullanılan mobilya sistemlerini ihraç ediyor. Rusya, Avrupa ve Güney Amerika’ya ARET 10 milyon Euro’uk ihracat yapıyor.

Adidas 100 taklit davasıyla uğraşıyor

TÜRKİYE’de spor giyim pazarının 700 milyon Euro büyüklüğe ulaştığını kaydeden Haluk Özmutlu, "Bunun içinde taklit mallar yok ama markalı ve markasız ürünler var. Adidas en çok taklit edilen markalar arasında. Bunun için şirkette taklit departmanı bile kurduk. 100’un üzerinde davamız var. Bu bitmeyen bir süreç. Bugüne kadar 100 binden fazla taklit ürün yakaladık. Türkiye’de taklit mallardan elde edilen gelir farklı yerlere gidiyor; dikkatli olmak lazım" diye konuştu.
Tüketicinin yüzde 15’i spor yapıyor

TÜRKİYE’de spor yapanların sayısının arttığını, spor giyimin en hızlı büyüyen kategorilerden olduğunu belirten Haluk Özmutlu, şunları anlattı: "Sektör milli gelirin 2.5 kat üzerinde büyüyor. Ürünlerimizi gerçekten spor yapmak için alanlar yüzde 15’lik bir kısım. Batı’da bu oran yüzde 40’larda. Bunun yanında doğru ürünlerle doğru sporu yapan insan sayısı da yüzde 20’yi geçmiyor."

Reebok ve Adidas’ın ihracatı 200 milyon dolar

HALUK Özmutlu, Adidas ve Reebok’la ilgili şu bilgileri verdi:

Reebok’ın Türkiye’den ihracatı 12 milyon dolar.

Adidas’ın ihracatı 186 milyon dolar.

Sektörün en büyük sorunu nitelikli ve uzun süreli çalışacak elaman. Çalışma süresi 8-14 ay.

Reebok’ta kadın müşteri oranı yüksek. Adidas’ta yüzde 65 erkek-yüzde 35 kadın olan tüketici oranı son yıllarda yüzde 53 erkek-yüzde 47 kadına çıktı.

2004’ten buyana fiyatlar yüzde 25 geriledi. Türkiye’de fiyatlar Avrupa’nın yüzde 5-10 gerisinde.
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle