Post romantik

Güncelleme Tarihi:

Post romantik
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 26, 2005 00:00

Ä°stanbul’da bir semt adı olan Maçka’dan yola çıktılar. Yurtdışında yazılıp okunamayacağı için ‘ç’yi ‘c’ yaptılar. Araya bir de ‘h’ sıkıştırdılar. Machka’nın Arnavutça’da kedi anlamına geldiÄŸini öğrenir öğrenmez de kedili logo hazırladılar. Ä°pekyol’un sahibi Yalçın Ayaydın ile Dice Kayek’in yaratıcıları AyÅŸe Ege ve Ece Ege güçlerini birleÅŸtirdiler. Ortaya post romantik Machka çıktı. Yalçın, ‘Machka Prada’nın Türk versiyonu olacak’ diyor.Kedi logolu post romantik yeni marka Prada’nın Türkiye versiyonu olacakBir semt adı olan Maçka’dan yola çıktılar. Yurtdışında yazılıp okunamayacağı için ‘ç’yi ‘c’ yaptılar. Araya bir de ‘h’ sıkıştırdılar. Machka’nın Arnavutça’da kedi anlamına geldiÄŸini sonradan öğrendiler. Öğrenir öğrenmez kedi ÅŸeklinde logo hazırladılar. Ä°pekyol’un sahibi Yalçın Ayaydın ve Dice Kayek markasının yaratıcıları AyÅŸe Ege ve Ece Ege güçlerini birleÅŸtirdi. Ortaya post romantik marka Machka çıktı. Ä°lk maÄŸaza Ä°stanbul Maçka’da Abdi Ä°pekçi Caddesi’nde açılıyor. Ä°pekyol’un sahibi Yalçın Ayaydın uzun süredir hazır giyimde yeni bir kadın markası yaratmak istiyordu. ‘Marka yok. Çünkü markaya yatırım yapan yok. Tasarıma önem vermezseniz marka olamazsınız’ diyen Yalçın Ayaydın hayal ettiÄŸini AyÅŸe ve Ece Ege ile birlikte gerçekleÅŸtirdi. ‘Dice Kayek markasının yaratıcıları AyÅŸe ve Ece çok yakın arkadaÅŸlarım. 10 yıldır tanışıyoruz. Bir yıl önce çalışmalara baÅŸladık. Ve Machka ÅŸu anda karşınızda.’ Machka adını Yalçın Ayaydın, anlamını ise Ece Ege bulmuÅŸ. Bu karışık durumu AyÅŸe Ege anlatıyor: ‘Yalçın markanın ismi Maçka olsun dedi. Biz kulaÄŸa hoÅŸ geldiÄŸini ama uluslararası bir markanın böyle yazılamayacağını söyledik. Machka diye yazdık. Bir iki gün sonra Ece bir arkadaşından Machka’nın Arnavutça’da kedi anlamına geldiÄŸini öğrendi. Böylece marka kimlik kazandı. Kedi ÅŸeklinde bir logo hazırlattık ve bütün taÅŸlar yerine oturdu.’Machka’nın logosundaki kedi ilk bakışta çizmeden kolyeye, kırtasiyeden oyuncaÄŸa kadar her ÅŸeyi üreten, 30 yıllık tasarım harikası ‘Hello Kitty’nin logosuna benziyor. Bu benzetmeye Ece karşı çıkıyor: ‘Evet ikisi de kedi. Ama bizim kedimiz Hello Kitty’den çok farklı. Onların kedisinin saçında toka falan var. Machka’nın kedisi uzay kedisi gibi.’ ROMANTÄ°K VE FEMÄ°NEN Machka, Ä°pekyol’dan oldukça farklı bir marka. Tasarımcısı Ece Ege markayı post-romantik diye tanımlıyor: ‘Moda nasıl olursa olsun bütün kadınların romantik ve feminen giysilere ihtiyacı vardır. Ä°ÅŸte Machka bu ihtiyacı karşılayacak. Markanın bu kimliÄŸini her zaman koruyacağız. KiÅŸiliÄŸimizi koruyarak zamanın modasına ayak uydurmaya çalışacağız. Aksini yaparsak asla var olamayız.’Dice Kayek markasının da tasarımcısı olan Ece Ege’ye göre Machka ile Dice Kayek’in en önemli farkı fiyatı. Machka, Dice Kayek’e oranla çok ucuz. ‘Dice Kayek lüks bir marka. Materyallerin en kalitelisini kullanıyorum. Yüzlerce düğme arasında en pahalısını ve en kalitelisini şıp diye seçiyorum. Aslında iki marka da benim çizgimi yansıtıyor. Bu iÅŸten birazcık anlayan biri Dice Kayek’ten bir etekle Machka’dan bir eteÄŸi yan yana koyduÄŸunda ikisini de benim çizdiÄŸimi anlar.’ KOLEKSÄ°YON 250 PARÇAMachka koleksiyonu 250 parçadan oluÅŸuyor. Bir kadının ihtiyacı olabilecek her ÅŸey var. Mesela takım elbise aldınız. İçine gömlek de alabiliyorsunuz, atlet de, tişört de... Tercih sizin. ‘Ceket giyemiyorum’ diyenler için minik hırkalar üretilmiÅŸ. Koleksiyondaki her ÅŸey birbiriyle kombinleniyor. ‘Ayağıma ne giyeceÄŸim’ sorununa da çözüm bulmuÅŸlar. Koleksiyonu tamamlayacak minik bir ayakkabı koleksiyonu tasarlanmış. Machka markasının yaÅŸ sınırı yok. AyÅŸe bu marka ‘YaÅŸsız’ diyor. ‘YaÅŸ sınırlamasına toptan karşıyız. Genç, yaÅŸlı ayrımı yapmıyoruz. Günümüz insanı yaÅŸsız. 60 yaşındaki kadının 30 göründüğüne ÅŸahit oluyoruz, aÄŸzımız açık kalıyor.’ AyÅŸe’nin bu marka yaÅŸsız tespitinden sonra Ece, Machka’nın zamansız bir marka olduÄŸunu söylüyor. ‘Bugün Machka’dan satın aldığınız eteÄŸi 10 sene sonra da dolaptan çıkarıp giyebileceksiniz. Biz buna zamansız olmak diyoruz.’ Ä°LK MAÄžAZA AÇILIYORÄ°lk maÄŸaza Ä°stanbul Abdi Ä°pekçi’de mart sonu nisan başı gibi açılıyor. Yalçın Ayaydın maÄŸazanın açılmasıyla Türkiye’de bir ilkin gerçekleÅŸtiÄŸine dikkat çekiyor: ‘Uluslararası arenada kendini ispatlamış bir tasarımcının ürünlerini halka alınabilir fiyatlarla sunacağız. Bu bir ilk. Dice Kayek özellikle Fransa’da çok tanınıyor. Onları yolda durdurup ‘Tarzınıza bayılıyorum. Ãœrünlerinizi nereden satın alabiliriz’ diye soruyorlar. Zaten NiÅŸantaşı maÄŸazasından sonra Paris’te ve Los Angeles’ta maÄŸaza açmayı hedefliyoruz. Ä°leride Machka’nın erkek koleksiyonu, ev tekstil ürünleri, gözlüğü de çıkacak. Machka, Prada’nın Türk versiyonu olacak.’ YURTDIÅžINDAN SÄ°PARÄ°Åž ALDIMachka’nın kumaÅŸlarının yarısı Ä°talyan yarısı Türk. Yalçın Ayaydın artık Türkiye’de de çok iyi kumaÅŸlar üretildiÄŸini söylüyor. Özellikle kotonda Ä°talyanlardan bile iyiymiÅŸiz. Machka çeÅŸitli ülkelerdeki hazır giyim fuarlarına katılmaya baÅŸladı bile. ‘Tayvan ve Kore’den sipariÅŸ aldık. Japonya’daki Mitsubishi grubu da bizi ziyaret etti. Yakın zamanda oradan da büyük bir sipariÅŸ bekliyoruz’ diyen Yalçın Ayaydın, Machka’nın UzakdoÄŸu’nun küçük kadınlarına hitap ettiÄŸini söylüyor. Markanın 36 bedeni 34 ayarındaymış. AyÅŸe-Ece Ege ile Yalçın Ayaydın birlikteliÄŸi bir tür iÅŸbirliÄŸi. Markayı birlikte yarattılar. Ama yarın öbür gün AyÅŸe ve Ece, Machka’yı bırakabilir. Bırakırlarsa ne olur? Sorunun cevabını Ece veriyor: ‘Biz olmazsak marka bir baÅŸka tasarımcıyla yoluna devam eder. Zaten önemli olan bir markayı saÄŸlam temeller üzerine oturtmaktır. Christian Dior’u bugün John Galliano tasarlıyorsa Machka’yı da baÅŸka biri tasarlayabilir.’ Çalışan kadının dükkan dolaÅŸmaya vakti yok bir maÄŸazaya girip tepeden tırnaÄŸa giyinmek istiyorEce Ege, Machka’nın rahatlıkla baÅŸka markalarla kombinlenebileceÄŸini söylüyor. Ama günümüz kadınının buna vakti olmadığını düşünüyor: ‘Çalışan kadınlar bir tek maÄŸazaya giriyor eteÄŸini, ceketini, pantolonunu alıp çıkıyor. Onların maÄŸaza maÄŸaza dolaÅŸacak, nerede ne olduÄŸunu aklında tutacak, kombinleyip uyduracak vakitleri yok. Bir de bu iÅŸ için zevkli olmak gerekiyor. O zevk de herkeste yok. Benim arkadaÅŸlarımın çoÄŸu bir-iki markadan alışveriÅŸ yapıyor. Giriyor maÄŸazaya her ÅŸeyi alıyor, eve gelip ‘oh’ çekiyor.’ Kaftan gömlekler kapriler, kruvaze elbiselerGünün her saatinde şık, rahat, romantik ve kadınsı olmak isteyenlerin markası Machka. 30’lar, 40’lar ve 50’lerin narin, kırılgan kadını ile günümüz dinamik maskülen kadınını birleÅŸtiriyor. Canlı ve puslu renklerin bir arada kullanıldığı koleksiyonda, saks, yeÅŸil, pudra, bordo, pembe, kum, tarçın, buz mavisi, gri, Nil yeÅŸili, beyaz ve siyah gibi renkler öne çıkıyor. Ä°pek, ÅŸifon ve koton kumaÅŸlar ağırlıklı olarak kullanılmış. Truvakar kollu mini ceketler, kapriler, hafif bol paça pantolonlar, boru paça pantolonlar, asimetrik etekler veya diz altı etekler, fırfırlı dantelli, plili etekler, bele oturan diz altı veya kruvaze elbiseler, şık eÅŸofman grupları, ipek saten, ipek ÅŸifon dantelli bluzlar, denim grupları, düz ve kaftan gömlekler Machka’nın 2005 Ä°lkbahar-Yaz siluetini oluÅŸturuyor. Ece Ege metal aksesuvarları, renkli kurdelelerle yapılmış fiyonkları, renkli iplikleri ve boncuklu firketeleri sıklıkla kullanmış. Bazı ceketlerin ceplerine keseye benzeyen cepler iliÅŸtirmiÅŸ. Koton ve kaÅŸmir ipek karışımı trikolar, yüzde yüz koton ve koton viskon karışımı jarseler, gabardinler, renkli ve düz jakarlar, poplinler; düz ve jakarlı, emprime vualler ve satenler; ipek saten ve ipek ÅŸifonlar, denim kumaÅŸlar Machka’yı bizlerle tanıştıran koleksiyonun kumaÅŸ yelpazesini oluÅŸturuyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!