Popo kaldıran jean’in mucidi

Güncelleme Tarihi:

Popo kaldıran jean’in mucidi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 08, 2013 00:00

Türkiye pazarına yeni bir İtalyan markası girdi: Liu Jo. Marka, kendini lüks ve fast food modanın arasındaki boş noktada konumlandırmış. Dünyada 75 ülkede markanın kurucusu Marco Marchi kalçayı daha kalkık gösteren jean pantolonu nasıl keşfettiklerini anlattı.

Haberin Devamı

Tanıştıralım, Türkiye’nin yeni İtalyan’ı Liu Jo! 1995 yılında İtalya’nın dokuma endüstrisi alanında en önemli şehirlerinden olan Capri’de doğdu. Marco ve Vannis Marchi kardeşlerin işbirliği sonucunda ortaya çıkan marka öncelikli olarak triko üretimi ile başladı, sonrasında hazır giyim alanında büyüyerek dünya çapına yayıldı. Şu anda 75 ülkede, 5513 satış noktasına satılıyor. Geçtiğimiz haftalarda İstanbul’da yeni açılan iki mağazayı ziyarete gelen Marco Marchi markanın kısa süreli yükselişini bakın neye bağlıyor: “Her şey popoyu yukarı kaldıran ‘Bottom Up’ adlı jean’imizle başladı. Poposunun olduğundan daha kalkık gözükmesini isteyen kadınlar jean’leri kapıştı. Bugüne kadar tasarlanan bütün jean’ler erkeksi bakış açısı ile tasarlanmıştır. Nihayetinde denim işçi pantolonudur. Biz bunu yıktık. İlk defa kadını seksi gösteren bir jean üzerine yoğunlaştık ve başardık. Mağazaya jean almaya gelen kadınlar koleksiyonun genişliğinden de etkilendi ve biz büyüdükçe büyüdük. 2012’yi 300 milyon Euro ciro ile kapattık. Bu sayı 2005’te sadece 90 milyon Euro’ydu. Kendimize ait
mağaza sayımız 50’ydi, şimdi 400’ü geçtik. ”

Haberin Devamı

KATE NEDEN BİZİ SEÇTİ?

Marco Marchi, ünlü top model Kate Moss’la işbirliklerini şöyle anlatıyor: “Markamızın en önemli amacı İtalyan feminenliğini, dişiliğini, seksiliğini global piyasaya taşımak. Bu yüzden marka yüzü olarak Kate Moss’u seçtik. Kate Moss dünyanın en önemli modeli olmanın dışında bir stil ikonu. 38 yaşında olmasına rağmen hâlâ popüler. Zaten bizi çeken de onun yaşanmışlığı, bitmek bilmeyen feminenliği… Bütün tasarımcılar bütün trend ajanları onun ne giydiğine son derece dikkat ediyorlar. Her zaman herkese ilham veriyor. Ben 2005’ten beri onunla çalışmak istiyorum ama Top Shop ve Mango ile yaptığı işbirlikleri beni engelledi, bu sezon anlaşabildik. Bu sezonda birçok İtalyan markası ona marka yüzü olmayı teklif etti ama o bizi seçti. Çünkü sektördeki kimliğimizi kendine çok yakın buldu. O da bizim gibi lüks ile halk markaları arasında duruyor çünkü.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!