GeriKelebek Otoyaşam’dan dalya
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Otoyaşam’dan dalya

Ne çok mücadele verdik, ne çok çırpındık. Türkiye’nin ilk ve tek haftalık otomobil gazetesini yaratmak ve bu gazeteyi yaşatmak için verdiğimiz mücadele... Ve 100’üncü sayıya geldik. Dile kolay, kimsenin beklemediği herkesin ‘siz de kapanırsınız’ dediği bir ortamda bu sayıya ulaşmak, (tevazuya gerek yok) mutlaka alkışlanmalı.

Bu Ufuk Sandık’ın, bu bizim başarımızdı. 99’uncu sayımızda seni alıp götürdüler Ufuk. Ama 100’üncü sayımızda başka bir yerde de olsan seni alkışlıyoruz dostum.

Tam 11 yıl. Yeri geldi ‘etik’ kurallar gereği aynı odayı paylaştık, yeri geldi 10 kişilik ekiplerin gittiği yerlerde biz bir başımıza haber geçmek uğruna aç kaldık. Benim sana destek olarak girdiğim bu sektörde şimdi rakip gazetelerdeyiz. Ama 100’üncü sayı senin eserin, sadece kutlaması bizim oldu.

Biz otomotiv basınındaki tek ortaktık. Hiçbir gazete bizim gibi bir ortaklık kuramadı. Bu yüzden bizim hep gerimizde, bize hep imrenerek baktılar. Çıkardığımız haberlerde, gittiğimiz fuarlarda hep bu ortaklığın getirisini aldık. Ne sen birinci adamı oynadın ne ben ikinci adam oldum. Komplekssizliğimizdi bizi ortak eden. Bugüne kadar rakip gazeteler bunu başaramadıkları için sorun yaşamadılar mı? Seni bu yüzden alıp götürmediler mi Ufuk.

Daha iki hafta önce 100’üncü sayımızda ne yapalım diye konuşurken, şimdi bunu sensiz yapmak durumundayız. Reklam servisi, Murat Tosun, Alper Yoldaş, Aslan Batur, Ayşe Şule Bilgiç ve b en 100’üncü sayımızı ‘senin şerefine’ kaldırıyoruz. Hepimizin yolu açık olsun.

‘İstanbul’u özledim Bayraktar’la geri geldim’

Otomotiv sektöründe bana göre son dönemin en önemli transferi gerçekleşti. Türkiye’de sırasıyla Mitsubishi ve Nissan’daki başarılı görevlerinden sonra Ford’da 28 ülkeden sorumlu genel müdürlük görevine getirilen Sami Nacaroğlu, Bayraktar Holding’in Otomotiv Grup Başkanı olarak tekrar Türkiye’ye geri dönüş yaptı. Nacaroğlu’nun bu yeni görevi başka noktalara çekilsede, kendisi, ‘Artık hayatımın büyük bir kısmı uçaklarda geçiyordu, Türkiye’yi ve iç pazarı çok özlemiştim. Bu yüzden teklifi kabul ettim’ yorumunu yapıyor.

Eşini kanserden kaybettikten sonra sıkıntılı günler yaşayan Nacaroğlu, bu yeni göreviyle adeta yeniden doğmuş gibi. Heyecanını her şekilde dile getiren Nacaroğlu, Bayraktar Holding’in Ege Endüstri, Ege Fren, Citroen ve Subaru markalarından oluşan otomotiv grubunun başında. ‘Çok şeyler yapacağım’ diyen Nacaroğlu’na Bayraktar Holding’in başkanı Mustafa Bayraktar’da çok inanıyor. Ne diyelim bekleyip göreceğiz. Nacaroğlu’na yeni görevinde başarılar diliyoruz.

Özdemir Sabancı’nın fiyat belirleme yöntemi

Sami Nacaroğlu’ndan söz açılmışken, Türk otomotiv sektörüne ilişkin anlattığı bazı anektodlardan da bahsetmek istiyorum. Kendisine bunları bir kitapta toplaması tavsiyesinde bulundum ama ben bir tanesini anlatmadan geçemeyeceğim.

Bugün Türkiye, neredeyse dünyanın otobüs üretim üssü haline geldi. Sabancı Holding, merhum Özdemir Sabancı liderliğinde Mitsubishi markasıyla otobüs üretimine başladığı dönemde ise Nacaroğlu Mitsubishi’nin Pazarlama Müdürü görevindeymiş. 1980’li yılların başı. Otobüs pazarının yüzde 91 ile hakimi Mercedes. Özdemir Sabancı oldukça büyük bir risk alarak sektöre girmiş. Sonuçta Adana’da ilk otobüs üretilmiş ve fiyat üzerine maliyetler hesaplanmaya başlanmış. Ama sonuçta otobüsün maliyeti Mercedes’in fiyatının neredeyse iki katı. Daha sonra Özdemir Sabancı masadaki herkese kafalarındaki fiyatı yazmalarını istemiş. Sabancı, herkesin yazdığı fiyatların toplanıp yazan sayısına bölüneceğini, çıkan rakamın otobüsün fiyatı olacağını söylemiş. Nacaroğlu, pazarlamacı olarak Mercedes’in fiyatına yakın bir fiyat yazdığını, ancak diğer yetkililerin maliyetleri düşündüğü için fiyatın çok fazla düşmediğini belirtiyor. Ama Özdemir Sabancı’nın yaratıcılığı müthiş.

Nacaroğlu’nun anlattıkları bununla sınırlı değil. İnşallah bir gün kitabı çıkarda hepimiz büyük bir zevkle okuruz.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle