GeriKelebek Oligark usulü tatil böyle oluyor
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Oligark usulü tatil böyle oluyor

Oligark usulü tatil böyle oluyor
refid:14720633 ilişkili resim dosyası

Belek’teki otel Calista Luxury Resort’un içindeki Villa Leo, şaşaanın, hedonizmin zirve yaptığı bir tatilin merkez üssü. Beş günde 200 bin dolar harcayan, hayranı olduğu şarkıcıyı özel uçağıyla getirten, şampanya dolu jakuzide yüzen müşterileri var. Halıdan perdeye her şey marka. Musluk, lavabo, sabunluk altından. Gecelik fiyatı ekstralar hariç 25 bin dolar.

Müşterilere gelince... Genellikle Rus oligarklar, Kazak ve Azeri petrolcüler, banka sahipleri. Villa Leo’nun bugüne kadar hiç TÜrk müşterisi olmadığını da belirtelim. Gittim, gördüm ve işte huzurlarınızda zenginin malı züğürdün çenesi yorar misali Villa Leo...

Antalya’da, tatil sezonu çoktan başlamış. Havaalanı - Belek arasında yüksek çam ağaçlarının arkasındaki gizli tatil cennetleri, çoğunluğu Rus olan turistleri ağırlıyor. Bu otellerden biri de, yedi yuvarlak yapıdan oluşan Calista Luxury Resort. “A Class” müşterilere hizmet veriyor. Yeni Rus zengini oligarklar ve Rus işadamları, Calista’nın gedikli müşterileri.
Hizmette sınır yok. Calista, A class üstü müşterileri için sekiz villa ve Leo adlı 1500 metrekare kapalı alanlı bir villayla da hizmet veriyor. Villa Leo, geniş arazili otelin diğer ucunda. Plajı özel, iskelesi özel... Ama sunduğu lüks, bunlarla sınırlı değil. Dokuz yatak odası, özel SPA’sı, hamamı, sinema, oyun ve fitness salonu, 24 saat emre amade özel personeli var.
Villa Leo’da son rötuşlar yapılıyor. Giriş kapısının iki yanındaki aslan heykelleri parlatılıyor. Leo’da kalacaklar listesine her gün yenileri ekleniyor. Müşterilerinin kimi eşi ve çocuklarıyla, kimi iş arkadaşlarıyla geliyor. Mesela önümüzdeki günlerde ünlü bir Rus petrol zengininin doğum günü yapılacak. Sekiz villa ve Leo’yu dört günlüğüne kapatmış. Calista Genel Müdürü Ali Kızıldağ, o süre boyunca villalarda short’a düşeceklerini, yani başkalarının villa taleplerini karşılayamayacaklarını söylüyor.
VIP müşteriler, ülkelerinde çok ünlü ve tüm gözlerin çevrili olduğu bir hayat yaşıyorlar. Bu nedenle gözlerden uzak ve ne kadar harcadığının gizli kaldığı tatilleri tercih ediyorlar. Özel uçaklarıyla geldikleri Antalya Havalimanı’ndan limuzinle alınıp oteldeki bağımsız girişten içeri alınıyorlar. Ve vatandaşlarının burnunun dibinde, kimsenin ruhu duymadan pahalı zevklerini yaşayıp gidiyorlar.
Mesela tek gecelik özel konser için özel uçak yollayıp Boney M.’i getirtip dinliyor, aynı uçakla ülkesine gönderiyorlar.

DOM PERİGNON VE PETRUS BURADA SU GİBİ AKIYOR

Ukrayna’nın önde gelen bankalarından Private Bank’ın patronu, Calista Luxury Resort’un Villa Leo’sunun müşterilerinden. Yönetim kurulu üyeleriyle birlikte dört günlüğüne gelecek. Hemen otelin Genel Müdürü Ali Kızıldağ ile bağlantı kuruluyor. Kararlaştırılan tarihte Antalya Havalimanı’na özel uçakla iniyorlar. Büyük patron, Villa Leo’ya yerleşiyor. Diğer misafirler, çevredeki diğer minik villalara. Patron, İrlandalı şarkıcı Chris de Burgh hayranı. Kendisi ve çalışanları için özel bir konser vermesini istiyor. Özel uçağını gönderip getirtiyor, bir gecelik konser için. Villa Leo’da tatil, eğlence en çok dört gün ya da bir hafta. Rus ya da Kazak işadamları, mükemmelliyetçi ve az zamanda çok tatil, çok eğlence istiyor. Bu nedenle organizasyon çok hızlı. Hazırlanan programda dakika boş geçmiyor.
Dört günlük ücret 100 bin dolar tutsa da ödedikleri rakam, bununla kalmıyor. Villanın kendi konsepti içindeki yiyecek ve içecekler ücretsiz. Ama müşteri, ziyafet veriyor. Ateşte kuzular çevrilmesini, masanın jumbo karideslerle donatılmasını istiyor ve parasını ödüyor. Premium serisindeki şarap, konyak ve viskiler de ekstra ücrete tabi. Mesela bir şişe Petrus, 8 bin dolar. Şampanyada Dom Perignon markası olmazsa olmazlarından. Ukraynalı ünlü bir çikolata markasının sahibi, villanın standart şampanyalarının yanı sıra, 80 şişe Dom Perignon’la rekor kırmış. Petrus şarabından da 3 tane açtırmış. Kızıldağ, “Petrus’tan daha pahalı olan 40 yıllık şato şarapları çok tercih edilenlerden” diyor.

HALILAR VERSACE’DEN DUVAR KAĞIDI SWAROVSKİ’Lİ

Bu kadar lüksü sunan Villa Leo’nun dekoru, armatürden koltuğa, halıdan duvar kağıdına kadar dünya markalarından seçilmiş. Dünya çapında 280 önemli projede imzası bulunan İtalyan asıllı İngiliz Mimar Frank Solano, her ayrıntıyla tek tek ilgilenmiş. Duvar kağıtları Swarovski taşlı, iki kat tül perdelerin içinden inciler iniyor, zemin renk renk Türkiye ve dünyanın dört bir yanından getirilen mermerlerle kaplı. İtalyan banyo ve tuvalet armatürleri altından. Lavabo, sabunluk, musluklar ve hatta kağıt mendil kutusu bile... Koltuklar Türk işi. Uluslararası üne sahip MOB markasını taşıyor. Halılar, özel siparişle Versace tarafından üretilmiş. Tabaklar Churchill, çatal ve bıçaklar ise WMF marka. Müşteri, villa Leo’nun SPA’sında çikolata, süt, şampanya ya da şarap banyosu yapıyor. Türk Hamamı’nda ise köpük masajıyla arınıyor.

Calista Genel Müdürü Ali Kızıldağ

Hindistan fili mi, Afrika fili mi

İngiltere’de eski bir otelde müşteri, “Fil istiyorum” der. Görevli ise “Hindistan fili mi yoksa Afrika fili mi?” diye sorar. Sonuçta her talebin bedeli var. Otelcilikte yok diye bir şey yok. Leo’da kalan müşteri balığa mı çıkmak istiyor, özel iskelesinde en lüks tekne hazır. Özel uçak mı istiyor? Şirketlerle anlaşmalarımız var. Havalimanında bekliyor. Leo’da kalıp da ‘Şu eksik oldu’ diyen yok. ‘Fazlasına değermiş’ diyenler çok. Üstelik Leo müşterileri, dünyanın her yerinde çok lüks yerlerde hizmet almış insanlar. Bedellerini iyi biliyorlar. Bizim fiyatlarımızın makul olduğunu tespit edebiliyorlar. Türkiye’yi tanımadıklarını, bu kadar güzel tatil yapılabildiğini bilmediklerini itiraf ediyorlar. Müşterilerimiz, dünya jet setiyle bağlantılılar. Tanıtım elçimiz oluyorlar. Biz de Türkiye’nin farklı bir resmini sunuyoruz. Turizm, ülkemizin en güzel vitrini.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle