Okey, ‘Kıpkırmızı’

Güncelleme Tarihi:

Okey, ‘Kıpkırmızı’
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2005 01:25

Türkiye'de basın reklamlarına dönük ilk yarışma olan ‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ sahiplerini buldu.

Türkiye’nin en iyi basın reklamı ödülü ‘Kıpkırmızı’yı RPM/Radar ajansının hazırladığı ‘Alo Okey Cinsel Sağlık Bilgi Hattı’ reklamı kazandı.

TÜRKİYE’de basın reklamlarına dönük ilk yarışma olan ve bu yıl ikincisi düzenlenen ‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ sahiplerini buldu. 19 kategoride 21 esere ödül verilirken, Türk basınında yer alan en iyi reklam ödülü ‘Kıpkırmızı’yı, Okey prezervatifleri için RPM/Radar ajansının hazırladığı ‘Alo Okey Cinsel Sağlık Bilgi Hattı’ reklamı aldı. Tophane-i Amire’de yapılan ödül töreninde konuşan Doğan Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, bu yıl ikincisi yapılan Kırmızı Ödülleri’nden çok etkilendiğini söyledi.

KIRMIZI NEYİ SİMGELİYOR:

Gecede Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök ve Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal birer konuşma yaptılar. Özkök konuşmasında şöyle dedi: ‘Benim gençlik yıllarımda kırmızı komünizmin simgesiydi. Sonraki kuşak için ise aşkın simgesi oldu. Şimdi kırmızı reklamlarda başarıyı simgeliyor. Ancak son ikisinin içinde de tutku var. Reklamcıları kıskanıyorum. Yaratıcılıkta gazetecilerden daha önde gidiyorlar. Türkiye’de reklamcılık sektörü bu yıl iyi geçti. Bu bir genel yayın yönetmeni olarak bana ayrılan sayfaların azalması demek. Reklamlar, bu ülkede ekonominin iyi gittiğinin bir göstergesi. Bunlar TÜFE, TEFE rakamlarından çok daha anlamlı rakamlardır.’

İşte Türkiye’nin en iyi reklamları

Kıpkırmızı Ödülü: RPM/Radar - Alo Okey Cinsel Sağlık Bilgi Hattı

Kırmızı Jüri Özel Ödülü: Rafineri - T-Box, Boxer

En İyi Reklam Kampanyası: Ajans Ultra - Step Halı

En İyi Medya Uygulaması: Ajans Ultra - Uni Yazı Gereçleri

En İyi Bölgesel Reklam: Barışçı Ajans - Gymsport

En İyi Finans Reklamı: RPM/Radar - YKB Telefon Bankacılığı

En İyi Gıda ve İçecek Reklam: Concept - Tariş Zeytinyağı

En İyi Perakende Reklam: Ogilvy & Mather - Kodak Fotoşipşak

En İyi Bilgi Teknolojisi Reklam: Rafineri - Microsoft

En İyi İletişim Hizmetleri Reklamı: TBWA/İstanbul - E-Kolay Hız Paketi

En İyi Mobilya, Dekorasyon, İnşaat Reklamı: Tayfa - Mudo Consept

En İyi Otomotiv Reklamı: Alice BBDO - Beldeyama Mountain Bike

En İyi Otomotiv Yan Sanayi & Aksesuar Reklamı: Rafineri - Lassa

En İyi Kozmetik, Kişisel Bakım, Reklamı: RPM/Radar - Alo Okey

En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Reklamı: TBWA/İstanbul - Beko

En İyi Moda, Tekstil, Kişisel Aksesuar Reklamı: Rafineri - T-Box, Boxer

En İyi İnsan Kaynakları Reklamı: TBWA/İstanbul - YKM-İş Duyurusu

En iyi Turizm Reklamı: TBWA İstanbul - Yeşil Bisiklet, Dağ Bisikleti

En İyi Kültür&Sanat, Eğlence Reklamı: DDB - Milliyet Gazetesi ve Rafineri - Dinamo Radyo İstasyonu

En İyiler Diğer Kategorisi: Ajans Ultra - Uni-Ball Bision Elite

En İyi Reklam Fotoğrafı: Ajans Ultra - Umut Çocukları Derneği Reklamı

Rekabet artıyor en iyisini yapmalıyız

HÜRRİYET
Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, ‘Kırmızı, Hürriyet ailesinin en iyiyi arama sürecinde reklam ve görsellik alanındaki en önemli duraklarından biridir’ dedi. Türkiye ekonomisinin iyiye gittiğine işaret eden Vuslat Doğan Sabancı, şunları söyledi: ‘Özellikle 17 Aralık’tan sonra Avrupa perspektifi kapılarını bize açtı. Artık şirketler, bireyler olarak en iyisini yapmak zorundayız çünkü inanılmaz bir rekabet geliyor. Bu rekabet içinde hem verimlilği artırmak, hem katma değeri, hem de kaliteyi yükseltmeniz lazım. Bana ‘Hürriyet bu kadar acımasız bir sektörde nasıl hep lider olmayı başarıyor’ diye soruyorlar. Hürriyet kurulduğu günden bu yana her alanda hep en iyiyi arama, öncü olma arayışında. Bu anlayış 56 yıldır Hürriyet’i zirvede tutuyor.’

Her alanda yaratıcılık Türkiye’nin önünü açar

KIRMIZI
deyince sadece yaratıcılıktan bahsettiklerini belirten Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, ‘Farklılığı tetikleyen yaratıcılıktır. Yaratıcılık dinamizmdir. Dinamizm ise ilerlemenin motorudur. Yaratıcılık olmadan bu motor çalışmaz’ dedi. Reklamcıların yaratıcılığı geliştikçe reklamcılık sektörünün geliştiğini ve derinleştiğini bildiren Ayşe Sözeri Cemal, ‘Bu gelişim, basın olarak bizim varlığımızın temellerini de güçlendiriyor. Hep birlikte ne kadar güçlenirsek Türkiye’nin önünü de o kadar açmış oluyoruz. Bize düşen görev genç yaratıcılara cesaret vermek. Türkiye’nin geleceğinin yaratıcı akıllarda olduğunu bilerek Kırmızı Ödülleri’ni başlattık’ diye konuştu.

Kırmızı Ödülleri için ne dediler?

AKA GÜNDÜZ ÖZDEMİR (Arçelik Genel Müdürü): Yaratıcı çalışmaların reklamcılık sektöründe önemi büyük. Yaratıcılığın teşvik edilmesi çok güzel bir şey. Böylece daha iyiler ortaya çıkar. Bu işin böyle başarılı olacağı geçen yıldan belliydi. Her geçen yıl Kırmızı daha iyi olacaktır. Şu anda Türkiye’de televizyon reklamları ağır basıyor. Oysa ki gelişmiş ülkelerde basının reklam pastasındaki payı daha fazla. Halkımız biraz okumayı seviyor olsa ülkemizde reklamcılık açısından daha farklı bir denge olurdu.

KURTHAN TARAKÇIOĞLU (Hyundai Assan Genel Müdürü): Biz hem basına hem de reklam sektörüne çok önem veriyoruz. Kırmızı bir aktivite olarak son derece yüreklendirici ve cesaretlendirici. Kırmızı, yaratıcılığı ve basınla reklamın buluşmasını cesaretlendirici bir yaklaşım. Bunlar gerçekten çok hoş işler. Türkiye’de yaratıcılık ve basındaki penetrasyon anlamında hala bir yerlere gelinemedi. Bu işin de gelişeceğine inanıyorum. Jüri üyesi olarak da çok önemli bir görev aldığımı hissediyorum.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!