GeriMucize Lezzetler Protein Yüklü Enfes Atıştırmalıklar
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Protein Yüklü Enfes Atıştırmalıklar

Protein Yüklü Enfes Atıştırmalıklar

Nohut, 100 gramında tam 19 gram protein barındırıyor. Haliye bu da onu protein değeri en yüksek besinler arasında baş tacı yapıyor. En sevilen baklagillerin başında yer alan nohutu iki ayrı tarifle deneyerek yepyeni bir lezzet yarattık! Enfes garam masala sosunda yemyeşil taze nohutu kavurduk, bol baharatlar ile de beyaz nohutu kızarttık. Üzerine de bolca misket limonu sıkarak nohutun tadını zirveye taşıdık. İşte yemeye doyamayacağınız nohutlu tarifler...

1. Garam Masala Soslu Yeşil Nohut

Malzemeler:

 3 su bardağı taze yeşil nohut
 3 yemek kaşığı zeytinyağı

Garam masala sosu için;

 4 yemek kaşığı kişniş tohumu
 1 yemek kaşığı kimyon tohumu
 1 yemek kaşığı tane karabiber
 1,5 tatlı kaşığı çörek otu
 1,5 tatlı kaşığı toz zencefil
 3/4 tatlı kaşığı siyah kakule
 3/4 çay kaşığı tane karanfil
 1 çubuk tarçın
 2 kurutulmuş defne yaprağ
 1/2 küçük kurutulmuş acı biber

Tarif:

1. Arçelik Ankastre Fırın'ı 250 derecede ısıtın.
2. Garam masala sosunu hazırlamak için; Arçelik Ankastre Ocak’a aldığınız tavaya kakule ve zencefil hariç tüm malzemeleri koyun ve ara sıra karıştırın. Son olarak kakule ekleyin.
3. Yaklaşık 10 dakika kadar karıştırarak kavrurun, baharatlar kavrulunca ocaktan alın ve soğumaya bırakın.
4. Soğuduktan sonra kakulenin kabuklarını ayırıp sadece tohum kısmını kullanın. Ardından toz zencefili de ekleyerek Arçelik Baharat Öğütücü’de öğütün.
5. Taze yeşil nohutları bir kaseye koyun, zeytinağını ve hazırladığınız garam masala sosunu da ekleyerek iyice karıştırın.
6. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine hazırladığınız taze yeşil nohutu dökün ve yaklaşık 30 dakika kavurun.
7. Her bir nohutun eşit bir şekilde piştiğinden emin olmak için saallayın ve karıştırın.
8. Daha fazla gevrek olmasını istiyorsanız 15 dakika daha fırınlayabilirsiniz.
9. Fırından çıkardığınız kavrulmuş taze yeşil nohutlarını servis tabağına aldıktan sonra üzerine misket limonu sıkarak tadını güzelleştirin. Protein deposu, afiyet olsun!

2. Bol Baharatlı: Kızarmış Nohut

Protein Yüklü Enfes Atıştırmalıklar

Malzemeler:

 3 su bardağı nohut
 3 yemek kaşığı zeytinyağı
 2 çay kaşığı acı pul biber
 1 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber
 1 çay kaşığı zerdeçal
 1 çay kaşığı taze çekilmiş kimyon
 Misket limonu

Tarif:

1. 1 gece öncesinden nohutları ıslayın. Islattığınız nohutları süzüp yıkadıktan sonra üzerini iki parmak geçecek şekilde su ekleyerek Arçelik Ankastre Ocak'ta haşlayın.
2. Küçük bir karıştırma kabında tüm baharatları iyice harmanlayın.
3. Bir tavaya zeytinyağını dökün ve yağ parlayana dek orta ısıda ısıtın.
4. Ardından nohutları çok dikkatli bir şekilde ekleyin.
5. Nohutlar altın rengine dönene dek kavurun.
6. Kavrulan nohutlarını kağıt havlu serili tabağa alın ve üzerine baharat karışımını dökün.
7. Servis tabağınıa aldığınız kavrulmuş nohutların üzerine misket limonu sıkarak sevdiklerinize paylaşın. Çok lezzetli, afiyet olsun!

Sponsorlu İçerik


Yorumları Göster
Yorumları Gizle