Motosiklet sektörü vites büyütmek istiyor

Güncelleme Tarihi:

Motosiklet sektörü vites büyütmek istiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 26, 2007 00:00

Motosiklet sektörü mü dedim? Hay Allah! Sektör olma yolunda hızla koşarken, ülkemin türlü çukurlarına düşen bir piyasadan bahsediyorum aslında.

Son zamanlarda bu konularda pek bir karamsar herkes. Motosiklet deyince ha bire manşetlere taşınan kazaları, satış rakamlarında beklenen yükselişin görülemediğini, firmaların üzgün, motor sevdalılarının da bezgin olduğunu hissediyorum. Aslına bakarsanzı durum bu kadar karamsar değil. Gerçekten sektör olma yolunda hızla ilerlerken bir takım engellere takılan motosiklet piyasası da her yerde yaşanan sancılardan farklı bir şey yaşamıyor. Bundan yıllar evvel otomobilin durumu çok mu farklıydı? Değildi. Bu yüzden tüm olumsuzluklara rağmen hep içimde kocaman bir umut besledim. Son günlerde gelen haberler de bu umut konusunda pek de haksız olmadığımı fark ediyorum.

SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ

Sivil toplum örgütlerinin varlığının ne çok işe yaradığını, gelişmiş ülkelerde büyük yaptırım gücüne sahip sivil toplum kuruluşlarının varlığını sık sık görüyoruz. Ülkemde de bu anlamda son 10-15 yılda büyük gelişmeler kaydedildiğini söylemek yanlış olmaz. Motosiklet piyasasını sektörleştirme yolunda çalışacak, eğrisini doğrusunu tartışacak, sorunlara çözümcül yaklaşımlar getirecek bir takım kurum ve kuruluşların motosiklet konusunda da kurulması, yaşaması ve yaşatılması gerektiğini savunup duruyorum. Geçtiğimiz yıllarda bu niyetlerle Moted (Motosiklet Endüstrisi Derneği) kuruldu. Başarılı çalışmalar ve bazı projelere destekleri de oldu.

Şimdi yeni haber çok yakında bir derneğin daha kuruluyor olması. MOTODER (Motosiklet Sanayicileri Derneği). Dernek motosiklet sektörünü ve sektörde faaliyet gösteren tüm firmaların hak sorumluluklarını her türlü platformda korumayı, sektörde faaliyet gösteren şirketlerin kalkınmasını, sektörün ticaret ve sanayi hacmini artırmayı, üyelerinin sosyal ve mesleki açıdan gelişmesini, mesleğin ve sektörün problemlerine çözümler bulunması için tedbirler almayı, resmi ve özel kuruluşlar ile işbirliği yapmayı amaçlıyor. Tüm firma, kurum ve kuruluşları üye olmaya çağıran MOTODER, Türkiye’de motosikletin bir sivil toplum kuruluşu olarak güçlü sesi olmayı hedefliyor.

HİZMET VEREN PLATFORM

Dernek adına bilgi aldığım Güray Balatekin, "Dernek olarak bugüne kadar sosyal, ekonomik ve kamu alanlarında motosiklet sektörünün henüz dolduramadığı bir boşluğu kapatarak, sektör adına güçlü bir sivil toplum kuruluşu olmayı hedefliyoruz. Başta sektörün önde gelen firmaları olmak üzere hem motosiklet sanayisinde faaliyet gösteren ciddi firmalara hem de motosiklet kullanıcılarına hizmet veren bir platform olacağız. Genellikle otomotiv sektörü içinde anıldıkları için motosiklet firma ve kullanıcı hakları yeteri kadar savunulamıyor, bu yüzden motosiklet sektörü Türkiye’de hak ettiği yeri alması gerekiyor " diye konuşuyor. MOTODER’in, tüzüğü ve kısa-uzun dönem programı kurucu üyelerin mutabakatı sonrası belirlenecekmiş. Daha fazla bilgi için www.motoder.org’a bir göz atın derim.

Motosiklet lastiğinde uydu üzerinden test

Pirelli, motosiklet lastikleri için geliştirdiği uydu sistemi sayesinde lastik testinde yeni bir sayfa açıyor. İnanılacak gibi bir test değil. Dünyaca ünlü test pilotu Salvo Pennisi önderliğinde 10 Eylül’de başlayan ’Pirelli Fabrika Turu En Gelişmiş Lastik Testi’, 25 Eylül tarihinde Sicilya’da son bulacak. Pirelli Fabrika Turu Avrupa’da yer alan Pirelli fabrikalarını ve ofislerini kapsarken yola çıkan test ekibi maxi-touring motosikletleri için yenilikçi çözümler üretmeyi amaçlıyor. 5 Pirelli test pilotunun her hareketi, motosiklet kullanım teknikleri ve lastiğin verdiği her tepki uydu aracılığıyla yeni data kaydetme sistemine aktarılarak Pirelli test departmanı tarafından analiz edilebilecek. Pirelli’nin Sicilya’da bulunan test departmanından başlayacak ve 10 bin kilometre sürecek olan tur, Yunanistan, Türkiye, Bulgaristan, Romanya, Macaristan, Avusturya, Almanya, Hollanda, Belçika, İngiltere, İspanya ve Fransa ülkelerini ziyaret ederek tekrar başlangıç noktası olan Sicilya ile son bulacak. Pirelli yeni geliştirdiği bu orijinal test metodu ile, lastiğe ait tüm parametreleri uydu aracılığıyla kaydederek, lastiğin kullanımını denetleyecek. Bu sistem sayesinde, gerçek zamanlı olarak lastiğe ait aşınma ve yıpranma bilgileri yanında, yük ve baskı datalarını da toplanarak gerçek anlamda son tüketicinin ihtiyaçlarına göre lastik testi yapılacak.

Rüzgarın oğlu Superbike’da yarışacak

Dünyada göğsümüzü kabartan ve artık Dünya Şampiyonumuz olan Kenan Sofuoğlu, geçen haftalarda yaptığım röportajda takımının bir yıl daha Süper Sportta yarışması istemesi üzerine ’Şampiyonluk sevincim kursağımda kaldı’ demiş ve ’Gerekirse başka bir takımla ama mutlaka Super Bike’da yarışmak istiyorum. Ten Kate’de kalıp da SuperBike’a çıkabilirsem çok mutlu olacağım’ diyordu. Çok şükür mutlu haber geçenlerde geldi. Ekim ayından itibaren 2Teker Motosiklet dergisi ekibine katılan Kenan her ay yaşadıklarını kendi kalemiyle yazacak. 2Teker Dergisi’ndeki Ekim yazısında ’Bu önümdeki iki yarış sanırım benim son Dünya Super Sport yarışım olacak. 2008 yılında Ten Kate takımı ile Super Bike anlaşması imzadığımı sanırım duymuşsunuzdur’ diyor. Ben bu habere inanılmaz sevindim. Yolun açık olsun Rüzgarın Oğlu. Biz hep yanındayız

PTT’ye 600 yeni skuter

Son teknolojileri uygulamaya başlayan PTT satın aldığı 600 aracı Türkiye’nin muhtelif bölgelerindeki illere dağıtarak dağıtım hızı anlamında pratik ve ekonomik olan skuterin nimetlerinden faydalanmaya başladı. Bu durumda haftalarca mektup bekleme devri PTT personelinin son yıllarda motorize olmasından sonra tarihe karıştı. Yıllardır alışageldiğimiz yürüyen postacı imajı da bu durumda artık değişti. Son yıllarda binlerce scooter PTT filosuna katıldı. Bu filoların sonuncusu Kanuni tarafından teslim edildi ve 600 sevimli sarı skuter yollara düştü.

PERSONELE SÜRÜŞ EĞİTİMİ

Kanuni teslim ettiği araçlarla birlikte PTT personeline sürüş eğitimleri de organize etmiş. Eğitim için özel eğitmenler görevlendirilip güvenli sürüş dersleri programlanmış. Bisiklet kadar kolay kullanımı olan skuterler personel tarafından keyifle kullanılmaya başlandı. Özellikle genişleyen şehirlerde ve merkeze mesafesi uzak olan kırsal alanlardaki yürüyerek ulaşımı zor olan noktalara scooterlarla gönderiler ulaştırılacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!