Migros ve P&G 450 engelliye olimpiyat kapılarını açtı

Güncelleme Tarihi:

Migros ve P&G 450 engelliye olimpiyat kapılarını açtı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 09, 2004 00:00

Onlara Kazanma Åžansı Tanıyın sloganıyla Migros ve P&G tarafından baÅŸlatılan kampanya sonucu Özel Olimpiyatlar Türkiye Organizasyonu’na 450 zihinsel engellinin katılımı saÄŸlandı. Kampanya 22 Nisan’da sona eriyor.ÖZEL Olimpiyatlar Türkiye Organizasyonu’na 500 zihinsel engelli sporcu kazandırmak amacıyla Migros maÄŸazalarında Procter and Gamble ürünleriyle baÅŸlatılan kampanya ile bugüne kadar 450 zihinsel engelli sporcu kazandırıldı. ‘Onlara Kazanma Åžansı Tanıyın’ sloganıyla 22 Ocak’ta baÅŸlatılan kampanya, 22 Nisan’da sona erecek.Özel Olimpiyatlar Türkiye Onursal BaÅŸkanı Dilek Sabancı, Türkiye’deki müsabakalara katılacak bir sporcunun hazırlanması için en az 250 milyon liraya ihtiyaç duyulduÄŸuna dikkat çekti. Sabancı’nın verdiÄŸi bu rakamdan yola çıkılarak yapılan hesaplamaya göre, 500 zihinsel engelli sporcunun müsabakalara hazırlanması için gereken maddi destek miktarı 1 trilyon 250 milyar lirayı buluyor. P&G ÃœRÃœNÃœNÃœN YÃœZDE 1’İKampanyaya iliÅŸkin düzenlenen basın toplantısında konuÅŸan Dilek Sabancı, olimpiyat kurallarına göre bir sporcunun haftada 4 saat olmak üzere 2 ay süresince spor yapması gerektiÄŸini belirtti. Kampanya sayesinde bugüne kadar 450 zihinsel engelli sporcunun kazandırıldığını kaydeden Sabancı, kalan iki haftada bu rakamın 500 hedefine ulaÅŸacağına iÅŸaret ederek, ‘Burada iki ayrı kurumun spora verdiÄŸi destek ve buna duyarsız kalmayan halkın desteÄŸi söz konusu’ dedi.P&G Türkiye Dış Ä°liÅŸkiler Koordinatörü Hayrünnisa Aligil ise, böyle bir sosyal sorumluluk bilicine destek vermekten duydukları memnuniyeti dile getirerek, ‘Olimpiyatlarda 5 bin sporcu 10 yılda oluÅŸtu. Bu rakamın yüzde 10’u kadar bir sporcunun çok kısa sürede kazandırılması, toplumsal dayanışmanın güzel bir örneÄŸi ‘ diye konuÅŸtu. Aligil, Migros maÄŸazalarında satılan P&G ürünlerinden elde edilen cironun yüzde 1’inin kampanyaya aktarıldığını bildirdi. Migros’larda satılan P&G ürünlerinden elde edilen gelirin belli bir kısmı, Özel Olimpiyatlar Türkiye’ye aktarılacak ve bu gelirle sporculara düzenli eÄŸitim verme olanağı saÄŸlanacak. Kampanya çerçevesinde bugüne kadar Migros maÄŸazalarında 861 bin 842 adet Procter&Gamble (P&G) ürünü satıldı.Migros Genel Müdür Yardımcısı Aziz Bulgu da, bugüne kadar 861 bin 842 adet P&G ürününün satıldığı kampanyada müşterilerin ilave bir bedel ödemediÄŸini, maÄŸazalarda yaptıkları ürün duyurularıyla müşterileri destek vermeye teÅŸvik ettiklerini söyledi. Bulgu, 500 sporcunun olimpiyatlara katılmasını saÄŸladıkları bu projeyle, aynı zamanda zihinsel engellilerin de topluma kazandırılabileceÄŸini ve baÅŸarabileceklerini göstermeye çalıştıklarını belirtti.Dilek Sabancı Migros’tan P&G ürünleri satın aldıSABANCI Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Sakıp Sabancı’nın kızı ve Özel Olimpiyatlar Türkiye Onursal BaÅŸkanı Dilek Sabancı, kampanyaya destek vermek için dün AtaÅŸehir Migros’tan 40 milyon liralık sembolik alışveriÅŸ yaptı. Migros Club Kartı da olan Dilek Sabancı, P&G ürünlerinden 15 kilogramlık ACE çamaşır deterjanı, Ace çamaşır suyu, Orkid, Ä°pana diÅŸ macunu, Pantene, Blendax ve Rejoice ÅŸampuanlarını satın aldı. Sabancı, Migros kasasında aldıklarının bedelini kredi kartıyla ödedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!