Mey’in ’Teksas’lı patronu Şarap Akademisi de kurdu

Güncelleme Tarihi:

Mey’in ’Teksas’lı patronu Şarap Akademisi de kurdu
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2008 07:00

Mey İçki’nin patronu olan Teksas Pasific Group (TPG), Türkiye’de şarap kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla "Kayra Şarap Akademisi" kurdu. Kayra Şarapları Direktörü Bülent Özfırat, akademide evde üretilen şarapların da test edilebileceğini belirtti.

MEY İçki’nin sahibi Teksas Pasific Group’un (TPG) Türkiye’de şarap kültürünün yaygınlaşmasına katkıda bulunmak amacıyla kurduğu "Kayra Şarap Akademisi" kapılarını açtı. Mey İçki’nin şemsiye şarap markası "Kayra" adıyla kurulan ve İstanbul Taksim’de açılan akademide eğitimden tadıma, şarap laboratuvarından müzayedeye, şarap turlarından lokanta ve butiğe kadar şaraba ilişkin farklı hizmetler sunulacak. Şarap laboratuvarının her türlü tüketiciye ve üreticiye açık olduğunu söyleyen Kayra Şarapları Direktörü Bülent Özfırat, "Evde kendine özel üretim yapan tüketiciler ve butik üretim yapan küçük üreticilere hizmet vereceğiz. Şarapların kalitesini burada test edebilecekler" dedi.

EĞİTİM 90 YTL’DEN BAŞLIYOR: Akademide 1000 çeşit şarabın bulunduğunu söyleyen Özfırat, "Bu merkezde şarap tutkunlarına eğitimler vererek şarap bilgisini artırmayı hedefliyoruz. Farklı eğitim programlarıyla tüketiciye, şirketlere, işadamlarına ve barmenlere çeşitli programlar uygulayacağız" dedi. Eğitim programlarının 90 YTL’den başladığını belirten Özfırat konuşmasını şöyle sürdürdü: "Dünyanın çeşitli ülkelerinden getirilen şarapların yer aldığı butik ile ilgililerin uğrak yerlerinden biri olacak. Akademinin restoranında yıl boyunca ülkelere özel şarapların o ülke yemekleriyle birlikte tanıtılacağı etkinliklerde düzenlenecek."

ŞARAP KÜTÜPHANESİ DE VAR: Bülent Özfırat, yurtdışından da birçok uzmanın geleceğini belirterek, "Kayra Şarap Akademisi’nde dünyaca kabul gören WSET eğitimi ve sınavları da gerçekleştirilecek. Bu sertifikayı almak isteyenlere de eğitim veriyoruz" dedi. Akademinin içinde birde şarap kütüphanesi bulunduğunu hatırlatan Özfırat şu bilgileri verdi: "Kütüphanede şarapla ilgili çok değerli kaynaklar var. Kayra Şarap Akademisi’nde şaraba ilgi duyan, şarap sektöründe çalışmak isteyen ve hatta şaraba yatırım yapmak isteyenler için ilgi çekici olabilecek hizmetler geliştirmeye çalıştık. Laboratuarımızda, isteyen tüketici, ya da üretici, şarabını test ettirebilecek, şarabının niteliği ve bileşimi hakkında detaylı bilgi sahibi olacak."

ŞARAP TURLARI DÜZENLENECEK: Akademinin şarap müzayedeleri ve bağbozumu turları gibi birçok farklı etkinlik düzenleyeceğini söyleyen Özfırat, "Düzenleyeceğimiz turlar 1000 Euro’nun üzerinde olacak. Şarap tutkunları özellikle bağbozumunu görmek istiyor" dedi. Bu yılın gezi programını şimdiden hazırladıklarının altını çizen Özfırat, "2008’in gezi programında Bordeaux, Napa, Toscana gibi şarap bölgeleri bulunuyor" diye konuştu.

Kayıtdışı azalıyor, kuraklık şarabın kalitesini artırıyor

BÜLENT Özfırat, alkollü içkilerdeki bandrol uygulamasına da değinerek, "Sektör için önemli sorun oluşturan kayıtdışı konusunda çok olumlu bir adımdı. Merdiven altı üretim yapan birçok firma pazardan çekildi" dedi. Özfırat ayrıca, pazarın 80-90 milyon litrelik bir büyüklüğü bulunduğunu, bunun yüzde 60’ının kayıtdışı çalıştığını vurgulayarak, "Bandrol uygulamasından sonra kayıtdışı üretim yapan üreticiler, üzüm alımını durdurdu" diye konuştu. Özfırat, yaşanan kuraklığın Elazığ, Diyarbakır ve Denizli’den aldıkları üzümlerin kalitesini artırdığına ve 2007 şaraplarının kalitesinin arttığına da dikkat çekti.

İndirim değil denetim istiyoruz

ÖTV’de yapılan indirim hakkında da konuşan Özfırat, ÖTV’nin 5 YTL ve onun altındaki şaraplarda etkili olduğunu, Kayra’nın bu fiyatta şarabının bulunmaması nedeniyle ÖTV indiriminden yararlanmadığını ifade etti. Özfırat, hükümetten indirim yerine, sahada 4-5 YTL’ye satılan şarapların satışının engellenmesini, haksız rekabete son vermesini beklediklerini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!