GeriKelebek Merak edilen sorular
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Merak edilen sorular

Kilo vermeye çalışan her kadının aklına takılan bir sürü soru vardır. Bugün sizlere kilo vermeye çalışan kadınların en fazla merak ettikleri noktaları içeren soruları ve uzmanların bunlara verdikleri yanıtları sıralayacağız. Bunların arasında mutlaka sizin de sormak istediğiniz, ama kime soracağınızı bilemediğiniz sorular olabilir. Gece yemek yersem kilo alır mıyım?Hayır. Amerika’da Dunn Beslenme Merkezi’nde yapılan çalışmalar, gece geç saatte yemek yemenin kilo almayı kolaylaştırmadığını ortaya çıkardı. Önemli olan, günün yirmi dört saati içinde, alınan besinleri yakmayı başarmak. Enerji harcamak, kilo verme konusunda büyük önem taşıyor. Gece geç saatte yemek yedikten sonra bunu izleyen yirmi dört saat içinde yediklerinizi yakmaya çalışırsanız sorun kalmaz. Alınan kalorinin yağlar, karbonhidrat, protein ya da alkolden gelmesi önem taşır mı?Evet. Çünkü yiyeceklerdeki yağı, vücutta yağa dönüştürmek çok kolaydır. Yağı, vücut yağına dönüştürmek için toplam kalorinin sadece yüzde 4'ü harcanır. Oysa karbonhidratları ve proteinleri yağa dönüştürmek için toplam kalorinin yüzde 20'si, hatta 30'u gereklidir. Ayrıca tokluk duygusu da kaloriyi aldığınız besine göre değişir. Proteinler ve karbonhidratlar sizi yağlı besinlerden daha uzun süre tok tutarlar. Doğanın bana verdiği şekli değiştirebilir miyim?Vücut şeklini değiştirmek kilo vermekten çok daha zordur. Öncelikle çok kararlı olmalısınız. Çeşitli egzersizler, vücut şeklinin değişmesini sağlayabilirler. Ama bu iş çok uzun süreceği için sabır ister. Kalça, bacak ve karın egzersizleri düzenli olarak uygulanırsa, iyi sonuçlar alınabilir. Kilo vermek için egzersiz yapmak şart mı?Büyük bir olasılıkla 'evet'. Kilo vermenin tek yolu aldığınız kaloriden daha fazlasını harcamaktır. Fazla kilolu 160 kişi üzerinde yapılan bir araştırma ilginç bir sonucu ortaya çıkardı. Kilo vermeye çalışan kişiler arasında, eski kilolarına dönmeyenler, düzenli egzersiz yapanlar oldu. Hareket etmeyi bir yaşam biçimi olarak benimseyenlerin ileri yaşlarda kilo almaları olasılığı azalıyor. Yürüyüş yapmak, vücut egzersizleri, yüzme, bisiklet gibi sporlar, şişmanlık hastalığına karşı da kişileri koruyor. Egzersizler sayesinde daha fazla kalori yakarsınız. Ayrıca diyetle birlikte egzersiz de yapılınca, vücudunuzdan daha fazla yağ eksilir. Egzersiz kas dokularını sıklaştırır, güçlendirir. Günde 20-30 dakika hızlı tempoyla yürüyüş yapmak yeterlidir. Bu sayede yılda 6 kilo yağ eritirsiniz. Otuz yaşını geçtikten sonra düzenli olarak kilo alındığı doğru mu?Yaş ilerlerken metabolizmada da yavaşlama başlar. Kırk yaşına geldiğiniz zaman her gün yaktığınız kalori miktarında azalma olur. 70 kalori daha az yakarsınız. Ancak insanların yaşlandıkça kilo almalarının asıl nedeni, hareketlerinin azalmasıdır. Bu durumda yaşlandıkça, yediğiniz yemeğin miktarını azaltarak bir denge sağlayabilirsiniz. Metabolizmam yavaş olduğu için mi kilo alıyorum?Fazla kilolu kişilerin fazla kaloriyi yakma konusunda zorlandıkları iddiası çok yaygındır. Fakat yapılan araştırmalar, bu iddianın gerçek olmadığını kanıtladı. Fazla kilolu kişilerin metabolizmaları ölçüldüğünde, büyük bir çoğunluğun metabolizmasının normal olduğu saptandı. Hatta fazla kilolu kişilerin metabolizmalarının diğerlerininkinden daha hızlı olduğu da ortaya çıktı.