GeriKelebek Marks&Spencer’a neler oluyor
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Marks&Spencer’a neler oluyor

Marks&Spencer’a neler oluyor
refid:19052444 ilişkili resim dosyası

Proposal, Green Lantern ve X-men filmlerinin yıldızı Ryan Reynolds ve Transformers 3 filminin güzel oyuncusu Rosie Huntington Marks&Spencer’ın değişiminin bir parçası

Marks & Spencer deyince aklınıza ne geliyor? 127 yıllık geçmiş ve uluslararası İngiliz perakende zinciri... 1884’te Michael Marks tarafından İngiltere’de kuruldu, daha sonra Tom Spencer ile yapılan ortaklıkla Marks&Spencer mağazalarının temeli atıldı. İngiltere’de 700 mağazası var. 42 ülkede 360’ın üzerinde mağaza daha... Yani tüm dünyada toplam mağaza sayısı 1000’i geçiyor. 1999’da Fiba Holding bünyesinde Türkiye’ye geldi. İngilizlere has sofistike tarzı, ‘Yıka yıka yıllarca giy’ formülü, başka hiçbir markada olmayan üç farklı paçası, farklı uzunluklardaki kol boyu avantajı ve ürün yelpazesinin 36 bedenden 52 bedene kadar uzanması gibi sebeplerle çok beğenildi. Hâlâ da seviliyor ama son günlerde klasik markaya bir şeyler oluyor. 
Türkiye Genel Müdürü Esra Erkmen değişimi anlatıyor: “Yaklaşık bir buçuk yıl önce Marks&Spencer’a yeni bir CEO geldi: Marc Bolland. Gıda sektöründen üstelik. Daha da ilginci ilk İngiliz olmayan CEO. Hollanda kökenli. Her yeni gelenin yaptığı gibi sıfırdan ele aldı markayı. Sarsılmaz değerlere yenilerini ekledi. Markaların alt markalarının farklı kimliklere hitap edişinin üzerini daha net çiziyoruz artık. Ürünlerimiz modaya daha uygun, değişen trendlere karşı daha hızlı tavır alıyoruz, artık mağazalarımız alışveriş yapmaya teşvik edici, kalitemiz de arttı, yanmaz, ıslanmaz, buruşmaz tarzdaki fonksiyonel ürünlere ağırlık veriyoruz. En önemlisi reklam yüzümüz değişti. 11 senedir oyunculuk yapan ve Scarlett Johansson’un eski eşi 35 yaşındaki Ryan Reynolds ile Transformers 3 filminin güzel oyuncusu Rosie Huntington Sonbahar&Kış Koleksiyonu için poz verdi. Bence yaşayan en seksi starlar.”

GÜLKURUSUNUN SİYAHLA UYUMU

‘Yeni Sezon İlk Stil’ temalı kış koleksiyonunda şifon ve uçuşan kumaşlardan bluz ve elbiseler; dar kesimli pantolonlar dışında geniş paçalı ve dökümlü kumaştan pantolonlar var. Triko ve kumaşlardaysa özel temalar bulunuyor. Sezonun renk hikâyesinde kırmızı, şarap rengi ve gülkurusunun hem kahve hem de siyahla olan uyumu desenlerle buluşuyor.

SEZON TRENDLERİ

Deri elbiseler, geleneksel ama bu sezon yine özel trikolar, farklı boy ve kesimde etekler, deri ve kürk detaylar, dantel süslemeler, krem rengi ve vizonun sıklıkla kullanılması.

İşkadınlarına özel koleksiyon

/images/100/0x0/55eaab1ef018fbb8f88f1a06

32 ilde 63 mağazası olan 61 yıllık YKM belki de tarihinde ilk kez genç bir moda tasarımcısıyla işbirliği yaptı. Son yılların gözde isimlerinden Zeynep Tosun, YKM’nin Agenda markası için koleksiyon hazırladı

“YKM’ye danışmanlık yapan biri geldi ve yeni bir soluk arayışı içinde olduklarını, bir tasarımcı koleksiyonu yapmak istediklerini söyledi. Genç ve konuşulan biri olduğum için bu dinamik projede işbirliği yapmak istediklerini anlattı. Görüşmeler başladı ve hızlıca anlaştık. Beş ay evvel el sıkıştık ve çalışmaya başladık.” Zeynep Tosun hikâyenin nasıl başladığını
böyle anlatıyor.
Şimdiye kadar klasik bir işkadını markası olarak konumlanan Agenda’yı nasıl değiştirdiğiyle ilgiliyse iki kelime söylüyor: Yavaş, yavaş...
“Birden büyük bir risk almak istemedim. Çok trendy bir koleksiyon yaparsam ters teper diye korktum. Agenda’nın ruhuna uygun ama modayla da uyumlu bir koleksiyon hazırladım. Yine işkadınlarına hitap ediyorum ama daha sofistike görünüyor. Koleksiyonun geneli siyah, pudra, camel, lacivert ve bej tonlarından oluşuyor. Yüksek bel ve boru paça pantolon imzam gibi oldu. Risksiz kumaşlara gittim. Çiçek ve puantiye deseni kullandım. Bluz ve gömleklerim bol dökümlü. Takım elbiselerin altına giyilen dökümlü bluzları çok beğeniyorum. Bence gömlek şart değil.”
Tosun kendi ismini taşıyan markasında her konuda eli açık davranan bir tasarımcı. Yaratıcılıkta sınırları olmasın istiyor, istediği kadar uçuyor kaçıyor, en lüks kumaşları kullanıyor, aksesuvarın en pahalısını seçiyor. YKM Agenda koleksiyonu bu anlamda büyük bir tecrübe olmuş. Fren ne demek öğrenmiş: “Burada deneme yanılma yapamam. Seri üretimin, büyük parça üretimin gereklerine göre davranmalıyım” diyor. 
Peki koleksiyon ne kadar seksi? Kış olduğu için fazla açılıp saçılamamış. Ama zaten seksi olmaktan çok kadını dişi göstermeyi hedeflemiş. Dar ve fit bir koleksiyon tasarlamış. Kombine açık çok ürün var. Yaklaşık 100 parçanın neredeyse hepsi birbiriyle giyilebiliyormuş. 

“İmaj danışmanı Özlem Çakır benim ‘eski üvey annem’. Bana işkadını sektöründe açık olduğunu söylemişti zaten. YKM Agenda markasıyla biraz kapatabilirim umarım”

LONDRA’DAN SONRA AKMERKEZ

Tosun geçen ay London Fashion Week - On/Off etkinliği kapsamında 2012 ilkbahar-yaz koleksiyonunu ilk defa Londra’da sundu. Bir hafta sonra Paris Fashion Week - On/Off’ta defile yaptı. Bugün de Akmerkez giriş katında mağazası açıldı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle