Mankenler krizde

Güncelleme Tarihi:

Mankenler krizde
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 1999 00:00

Haberin Devamı

Tekstil sektörü, son aylarda ekonomimizin içinde bulunduğu ‘‘kriz’’

ortamından en çok etkilenen sektörlerden biri oldu. Organizasyonlar ve defileler azaldı. Tabii bu durum en çok mankenleri vurdu.

Yeni ürünlerini birbiri ardına düzenledikleri defileler ile tanıtan ve kıyasıya bir yarış içine giren firmalar, krizden doğan zararlarını en az seviyede tutabilmek için masraflı organizasyonlardan kaçınmaya ve defile yapmamaya başladı. Tekstil firmalarıyla çalışmalar yapan mankenlik ajansları ve mankenler de fiyatlarını düşürerek, mağaza açılışları ve katalog çekimlerinde yer aldılar. Podyuma hasret kalan mankenler bu krizin bir an önce bitmesini bekliyorlar.

Gizem Özdilli

‘İşler askıya alındı’

‘‘Ben meslek hayatımda ilk kez 33 gün iş yapmadan oturdum. Bu süre içinde birçok küçük firma battı. Batan firmaları görüp işlerini askıya alan firmalar var. İptal olan çok iş var. Fuarlar sönük geçti. Herkes parasını elinde tutmaya çalıştı. Politikacılar sihirli kelimeyi söyleyince bir günde işin akışı değişebiliyor. Son bir haftadır da sanki biraz düzelme görülmeye başlandı.’’

Atilla Kaplakaslan

‘5 kazanan manken 1 kazandı’

‘Konfeksiyon sektörü çok zor durumda. Sadece Zeytinburnu’nda 300 tane deri firması kapandı. Fakat bizim diğer ajanslardan farklı bir yanımız var. Organizasyon, basın halkla ilişkiler de yaptığımız için bu dönemi fazla zarar görmeden atlatmaya çalışıyoruz. Neticede kriz her sektörü etkilediği gibi bizi de etkiledi. Özellikle mankenler 5 kazanıyorlarsa bir kazandılar. Yine de biz kendi çabalarımızla en az etkilenen ajans sayılabiliriz.’

Neşe Erberk

‘Masraflı defileler yapılmıyor’

‘‘Kriz ajansları ve mankenleri etkiledi. Tekstil firmaları şu sıralar ya masraflı defileler yapamıyorlar ya da bu defileleri erteliyorlar. Biz de krizden daha fazla etkilenmemek için farklı çalışmalara, mağaza açılışlarına ve katalog çekimlerine ağırlık veriyoruz. Defilelerde çok sayıda manken kullanmak yerine iki-üç mankenle idare etmeye çalışan firmalar, fiyat kırmamızı istedikleri için ürünlerini tam anlamıyla tanıtamadıklarından yakınıyorlar.’’

Başak Gürsoy

‘Durgun geçen aylar’

‘‘1994 yılında da aynı krizi yaşamıştık. Vakko, Adnan, Roman, Beymen, İpekyol ve Deri Show gibi her yıl büyük defileler düzenleyen Türkiye'nin önde gelen firmaları bile ülkedeki ekonomik krizden etkilendiği için defile düzenleyemiyor. Ocak ayı zaten bizim için ölü sezon ama şubat - mart ayları bizim için en hareketli aylar olmasına rağmen henüz bir hareket yok.’’

Duygu Akar

‘İstisnalar kaideyi bozmaz’

‘‘Ekonomik belirsizlik en çok hizmet sektörünü etkiler. Tekstil sektörü de son dönemde Türkiye’de ve dünyada yaşanan krizden etkilendi. Doğrusu iş potansiyeli açısından beni çok sarsmadı. Defileler azaldı ama katalog ve reklam filmleri çekimleri işlerim devam etti. Ama tabii ki istisnalar kaideyi bozmaz. Çünkü meslektaşlarımın etkilendiğinin farkındayım.’

Ebru Şallı

‘Popüler olmak yetmedi’

‘‘Oldukça popüler olup medyada çok yer almama rağmen şu aralar podyuma çıkamıyorum. Krizden önce ayda ortalama on defile ve tanıtımda yer alırdım. Fakat son bir aydır bir kez bile podyuma çıkamadım. Televizyonda sunuculuk ve oyunculuk yaptığım için kendimi diğer arkadaşlara oranla biraz şanslı hissediyorum.’’



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!