Lisanslı çocuk ürünlerine 35 milyon dolar harcadık

Güncelleme Tarihi:

Lisanslı çocuk ürünlerine 35 milyon dolar harcadık
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 25, 2004 00:00

Dünyaca ünlü Mattel, Nickelodeon, UniversaL Studios, gibi gruplara ait tüm çocuk ve genç markaları Türkiye’de temsil eden Gamma firması, lisans portföyündeki 30’dan fazla karakterle Türkiye’de her sektörden ürünlere lisans hakkı pazarlıyor.Gamma’nın temsil ettiÄŸi lisans karakterlerin başında, Barbie, Garfield, Temel Reis, Nickelodeon karakterleri, AÄŸaçkakan Woddy Woodpecker, Hotwheels, My Scene, Betty Boop ve Smiley geliyor. Gamma Ajans Genel Müdürü Zeynep Ataman, çocuk sektörü için bilinen, markalaÅŸmış klasik karakterler ya da çizgi film karakterleri yaratmanın çok emek gerektiren maliyetli bir iÅŸ olduÄŸunu belirtti. Çocukların televizyonda izleyip sevdiÄŸi, ya da oyuncağı ile oynadığı karakterlerle arasında sıkı bir baÄŸ oluÅŸtuÄŸunu kaydeden Ataman şöyle konuÅŸtu: ‘Lisanslı ürünleri almaya sevgi ve bazen tutku yöneltir. Bazen de moda diye çocuk buna uymak ister. ÖrneÄŸin kız çocuklarının Barbie sevgisi gibi. Nickelodeon karakterleri de televizyonda yayını arttığı sürece fanatik sevenlerini oluÅŸturdu. Temel Reis, Garfield ve AÄŸaçkakan Woody ise, Türkiye tanınırlığında ilk sırada yer alan ve hiçbir zaman ölmeyen klasik karakterlerimizdir.’Ataman, lisans alımı ve karekter kullanımında kırtasiye ve okul ürünleri sektörünün başı çektiÄŸini belirterek, daha sonra oyuncak, aksesuvar ve ev tekstilinin geldiÄŸini söyledi. Özellikle ev tekstili ve dekorasyon grubunda bu sene büyük bir artış gözlemlediÄŸini belirten Ataman, ‘ÖrneÄŸin Barbie halı haklarını verdiÄŸimiz firmaya ihracat için 5 Avrupa ülkesini de açtık. Talebe yetiÅŸemiyoruz. Bugüne dek her sektörden birçok firmaya örneÄŸin Zorlu Linen, GoldaÅŸ, Lc Waikiki, Çilek Mobilya, DoÄŸan Egmont, Net Yayıncılık, Hakan Çanta gibi Türkiye’nin seçkin birçok firmasına lisans hakkı verdik ve vermeye devam ediyoruz’ dedi.Ataman, Türkiye’de çocuk lisanslı ürünlerin yarattığı satış hacminin oyuncak hariç geçen yıl 35 milyon dolar olarak gerçekleÅŸtiÄŸini tahmin ettiklerini belirterek, ‘Bugün Çarşı MaÄŸazaları’nda her dakika 1.2 adet Barbie lisanslı ürünleri satılıyor. Geçen yıl bu rakama hiçbir çocuk markasının ulaÅŸabildiÄŸini zannetmiyorum’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!