Linea’yı Boğaz’da vitrine çıkardık Mustafa’yla hayalimiz gerçekleşti

Güncelleme Tarihi:

Linea’yı Boğaz’da vitrine çıkardık Mustafa’yla hayalimiz gerçekleşti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2007 00:00

Tofaş’ın Bursa’da ürettiği Fiat Linea, İstanbul Boğazı’ndaki Su Ada’daki görkemli lansmanla dünya vitrinine çıktı.

Fiat Auto CEO’su Sergio Marchionne, "Mustafa’yla (Koç) 2004 yılında Boğaz’da bir dünya lansmanı hayalini kurmuştuk. Bu hayalimizi Linea’yla gerçekleştirdik" dedi.

İTALYAN otomotiv devi Fiat ve Koç Holding’in ortak şirketi Tofaş, 170 milyon Euro yatırımla Bursa fabrikasında üretmeye başladığı yeni modeli Fiat Linea’yı dünyaya görkemli bir geceyle İstanbul Boğazı’nın ortasında yer alan Su Ada’da (Galatasaray Adası) tanıttı. İlk kez Türkiye’de üretilen bir modelin dünya tanıtımı Türkiye’de yapılırken, lansmanın Boğaz’ın ortasında yapılması Türkiye’nin tanıtımına büyük katkı sağladı.

ZOR GÜNDE BİZİ DESTEKLEDİNİZ: Su Ada’da gerçekleşen tanıtımda konuşan İtalyan Fiat Auto’nun CEO’su Sergio Marchionne, Mustafa Koç’la 2004’te Boğaz’da bir dünya lansmanı hayalini kurduklarını belirterek, bu hayallerini Linea’yla gerçekleştirdiklerini söyledi. Marchionne, "Koç Holding, Fiat’ın en kötü ve en sıkıntılı zamanında bile yanımızdaydı. Bize hep destek verdiler. Şimdi iyi zamanda da birlikteyiz. Bu dostluğumuz gelişerek devam edecek."

EN ÇOK SATAN İKİNCİ MODEL: Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ise, Tofaş’ın Fiat’la birlikte ortak olarak geliştirdiği Linea’nın Fiat’ın Grande Punto’dan sonra en çok satılan modeli olacağını belirterek, "Böyle bir aracı üretmekten dolayı gururluyuz. Tüm emeği geçenleri kutluyorum" dedi. Mustafa Koç ve Sergio Marchionne’nin konuşmaların ardından birbirlerini kucaklayarak tebrik etmesi aralarındaki sıcak dostluğu da ortaya koydu.

YENİ GÖZLERLE GÖRÜYORUZ: Fiat Auto CEO’su Sergio Marchionne, gala gecesinin ardından dün Türker İnanoğlu Maslak Show Center’da (TİM) gerçekleşen uluslararası basın toplantısında da konuştu. Marchionne, Linea’nın bu yıl Bravo’nun ardından ikinci yeni otomobilleri olduğunu, bunun Fiat’ın ne kadar hızlı gittiğini gösterdiğini söyledi. Türkiye, Rusya, Brezilya, Çin gibi ülkelerin sedan pazarlarının çok güçlü olduğunu dile getiren Marchionne, Linea’nın bu pazarların isteklerine göre geliştirildiğini ve örnek bir ürün olduğunu kaydetti. Linea’nın, Fiat’ın uluslararası gelişmeye bakışını gösterdiğini ifade eden Marchionne, "Fiat dünyayı artık yeni gözlerle görüyor. Yerel ortaklarımız bizim için çok önemli" dedi.

47 YILLIK ÖRNEK ORTAKLIK: Doğru ortakla çalışmanın önemine değinen Marchionne, Tofaş’taki Koç ortaklığına işaret ederek 1960’tan bu yana ortaklığın önemli gelişmeler kaydettiğini ve örnek teşkil ettiğini anlattı. Fiat’ın dünyadaki diğer ortaklıklarına da değinen Marchionne, "Amacımız büyümek. Yatırımımız olan ülkelerde mevcudiyetimizi artırmak istiyoruz. Fiat herkesle işbirliğine hazırdır. Fiat 9 üç çeyrektir sürekli kár ediyor. Fiat’ın büyümesi kontrolsüz küreselleşme şeklinde olmayacaktır" diye konuştu.

27 bin YTL’ye önce Türkiye’de

FIAT CEO’su Luca De Meo, Linea’nın Boğaz Köprüsü’nden geçerek dünyaya yayılacağını dile getirdi. Yılda 60 bin adet üretilecek Linea’nın Bursa’daki fabrikadan dünyaya ihraç edileceğini aktaran De Meo, Linea’nın C segmentinin önemli bir temsilcisi olacağını söyledi. De Meo, otomobilin bugünden itibaren Türkiye’de 27 bin YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacağını, Almanya’da ise rakiplerinden yüzde 30 daha düşük fiyatla satılacağını bildirdi. Linea’nın haziran ayından itibaren sırayla dünyaya ihraç edileceğini kaydeden De Meo, Linea’nın Grande Punto’dan sonra Fiat’ın en çok satan ikinci otomobili olacağını kaydetti. Fiat Stil Merkezi tarafından tasarlanan Linea’nın, biri dizel 3 farklı motor seçeneği buluyor. 1.4 litrelik benzinli motor 77 ve 120 beygir güç üretirken, 1.3 Multijet dizel motor ise 90 beygir gücünde. Linea’nın benzinli motorları da Bursa’da üretiliyor.

İstanbul’dan dünyaya 4 milyon Euro’luk tanıtım

Tofaş’ın Türkiye’de ürettiği Fiat Linea’nın İstanbul’da 6 gün sürecek dünya lansmanı için tam 4 milyon Euro harcandı.

5 bin Tofaş çalışanı, 1500 Türk misafir ve 1500 yabancıdan oluşan toplam 8 bin kişiye aracın tanıtımı yapıldı. Tanıtıma dünyanın 45 ülkesinden 500’e yakın basın mensubu katıldı.

4 gece Linea’nın Su Ada’da gala yemeği gerçekleşirken bu yemeğe toplam 2 bin 600 kişi katıldı.

Su Ada’da 1440 metrekarelek bir alanda Linea’nın gala yemeği için Gaziantep’li bir firmanın yaptığı 10 metre yüksekliğinde şeffa bir çadır kuruldu.

Yapımı bir ay süren çadır için her gün 200 kişi görev alırken, sadece çadırın kurulmasında 1000 işçi çalıştı.

Çadıra 90 bin Euro’luk havalandırma tesisatı döşendi.

Özel dans gösterilerinin yapıldığı gala gecesinde Mercan Dede, Linea’nın ihraç edileceği ülkelere özgü müziklerden oluşan bir gösteri yaptı.

Beyhan Murpy koordinatörlüğünde, 30 dansçı valsden, sambaya, tangoya farklı kültürlere ait danslardan sentezler sundu. Dansçıların kıyafetlerini Bahar Korçan tasarladı.

Su Ada’da 4 gece yapılan gala yemeğinde 16 bin havai fişek atıldı.

Sadece 4 gecede masalarda 16 bin kırmızı gül yer alırken, bu 4 gecede 780 kilo kılıç balığı tüketildi.

İstanbul’daki 5 yıldızlı 10 otelde 700 oda tutuldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!