Koton Uzakdoğu, İtalya, Rusya ve Ortadoğu’da hızlı büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

Koton Uzakdoğu, İtalya, Rusya ve Ortadoğu’da hızlı büyüyecek
Oluşturulma Tarihi: Ekim 13, 2007 00:00

Türkiye’de 115, yurtdışında 45 mağazası olan, son yılların en dinamik markalarından Koton, Asya’nın en büyük perakende grubu 700 milyon dolar cirolu Giordano ile Uzakdoğu pazarına iddialı giriyor.

İtalyan bir grupla hazır giyimin önde gelen ülkesi İtalya’yı da sarsmaya hazırlanan Koton, Rusya’da ise Mango ve Promod markalarının temsilcisiyle hızla büyüyecek.

DÜNYAYA açılan en dinamik Türk markalarından Koton, Asya’nın en büyük perakende grubuyla Uzakdoğu’ya iddialı bir girişe hazırlanıyor. 115’i Türkiye’de 45’i yurtdışında olmak üzere 160 mağazası olan Koton’a, markanın Uzakdoğu hakları için 700 milyon dolar cirolu Hong Konglu Giordano teklif götürdü. Koton Yönetim Kurulu Başkan Yılmaz Yılmaz, halka açık ve likit bolluğu olan Giordano’nun Çin’de mağazalar açmak istediğini belirterek, "İlk adım olarak Hong Kong’un merkezinde 2008’de 1-2, 2009’da 2-3 mağaza açmak. 2009’dan sonra da Çin pazarına büyük bir giriş yapılıcak. Hong Kong, Çin’in giriş kapısı. O yüzden önce oradaki yapılanma tamamlanacak. 2011’de Çin ve Hong Kong’da 100 milyon dolar ciro yapmayı planlıyoruz" dedi. 1981’de kurulan, 30 ülkede 1700 mağazaya sahip olan Giordano, hazır giyim perakendeciliğinde dünyanın en büyüğü olmayı hedefliyor.

İTALYA’DA İDDİALIYIZ: Koton’un yurtdışı pazarlarda gördüğü ilgi sadece Uzakdoğu ile de sınırlı değil. Yılmaz Yılmaz’ın ismini açıklamak istemediği 1 milyar Euro cirolu İtalyan bir grup da Koton’u İtalya’ya taşımak istiyor. "Onlarla ya da onlarsız İtalya’ya gireceğiz" diyerek bu pazardaki iddiasını dile getiren Yılmaz, şöyle devam etti: "İtalyanlarla modada rekabet edebiliriz. Üstelik fiyat avantajımız var. İtalya pazarında başarılı olacağımıza inanıyoruz. Rekabet edemeyeceğimiz yer yok. İtalya’da Zara’nın 200 mağazası oldu. Koton için de ciddi bir potansiyel var. Bizim gibi markalar iş yapar. Zor pazar, çok korumacılar ama pahalı hale geldiler. Artık onlar da farklı bakıyor. Farklı rekabet şekilleri seçiyorlar. Türkiye tekstil ve konfeksiyon için gelecek on yıl çok parlak olacak. Modayı fiyat avantajıyla sunabiliyoruz bu çok önemli."

RUSYA’DA HIZLI OLACAĞIZ: Dört mağazası bulunan Rusya’da Koton, Mango ve Promod markalarının franchise’ıyla da yeni bir anlaşmaya imza atmış. Hızla yer tutmaya başladıklarını anlatan Yılmaz, iki yılda 13 mağaza sayısına ulaşacaklarını, 2008-2009 yıllarında Rusya’da önemli büyüme beklediklerini söyledi. Romanya’da mağazaları kendilerinin açtığını dile getiren Yılmaz, "Romanya’da iki yılda 20 mağaza olacak. Türkiye’den sonra ağırlığı en çok oraya vereceğiz. Romanya’da bin metrekare büyüklükte cadde mağazası da planlıyoruz. Yunanistan’da ikinci mağazayı açıyoruz. Bulgaristan’da da yer bakıyoruz" diye konuştu.

ORTADOĞU BÜYÜMESİ: Dubai’deki franchise’ın 3 yılda mağaza sayısını 40’a çıkaracağını da aktaran Yılmaz, "The Mall of Emirates’te 850 metrekare büyüklüğünde bir mağazamız var. Popüler yabancı markaları kırıp geçiriyoruz. Körfez’deki franchise şirket Mısır ve Ürdün’ü de istedi. Biz de verdik. 2009 sonuna kadar orada 80 mağaza planlıyorduk ancak bu sayı aşılacak gibi duruyor" dedi. Yılmaz; Romanya, Yunanistan, İtalya, Rusya ve Körfez ülkelerinde büyük atılım içinde olacaklarını vurguladı. Uluslararası perakende gruplarından ve yatırım fonlarından gelen satın alma teklifleriyle ilgili olarak ise Yılmaz, "Böyle bir satış bizim için erken. Koton’un daha gidecek çok yolu var" diye konuştu.

Hazır giyimde orta sınıf yok oluyor

YILMAZ Yılmaz Amerika’da yapılan ve orta sınıfın yok olduğunu ortaya koyan bir araştırmayı şöyle aktardı: "Perakende sektörü araştırılmış ve görülmüş ki orta sınıfın bir kısmı kendi gelirinin üstünde harcıyor. Prada alıyor. Lüks tüketim bu yüzden büyüyor. Yine orta sınıfın bir kısmı seçeneklerin çok olduğunu görüyor ve en makulü seçiyor. Marka takıntısı olmadan kendi sınıfının altındakini almaya çalışıyor. Böylece orta sınıf yok oluyor."

Her şeyle gider algısı

ŞIK, büyük ve iyi tasarlanmış mağazalarla verimliliğin arttığına değinen Yılmaz Yılmaz, fiyat ve algı arasında bir çelişki yaratmaya çalıştıklarını söyledi. Yılmaz, "Coca-Cola’nın yarattığı bir duygu vardır: Her şeyle iyi gider, herkese satar. Koton da bu duyguyu vermek istiyor" dedi.

7 yılda rekor düzeyde yüzde 2000 büyüdü

2000 yılında sadece 8 mağazası bulunan Koton, şu anda ulaştığı 160 mağaza sayısıyla 7 yılda yüzde 2000 büyüme kaydetti. Türkiye’de şu anda 115 olan mağaza sayısını Kasım sonuna kadar 130’a çıkaracaklarını bildiren Yılmaz Yılmaz, "Bu yıl yüzde 35-40 büyüme bekliyoruz. 2008’de ise yüzde 50 büyüme hedefliyoruz. Hem biz hem franchise’lar mağaza açıyor. Neredeyse her hafta bir mağaza açıyoruz" dedi.

İran’a girmek büyük hataydı

YURTDIŞINDAKİ başarıya rağmen "Hata yaptığınız bir pazar olmadı mı" sorusuna Yılmaz Yılmaz şu karşılığı verdi: "2003’te İran’a girdik ve orada çok başarısız olduk. İran’nın yüzünü Batı’ya çevirdiğini düşündük. İran’daki ortağımız bizi evine davet etti; kadınlar mini etekli, oldukça şık. İçki de içiliyordu. Normal bizdeki gibi bir aile ortamı vardı. Erken girip yol alalım dedik, Tahran’da 3 küçük mağaza açtık. İlk izlenimimiz yanlışmış. Perakendenin henüz oturmadığı bir pazar. 2006’da kapattık."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!