Konya’yı ‘Kum’ kenti sanmayın Avrupa ile uyumumuzu görün

Güncelleme Tarihi:

Konya’yı ‘Kum’ kenti sanmayın Avrupa ile uyumumuzu görün
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 21, 2004 00:00

DYH’nin ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantısında konuÅŸan Konya Ticaret Odası BaÅŸkanı Hüseyin Ãœzülmez, ‘Konya, Ä°ran’ın Kum kentine benzetiliyor. Bunu kırmalıyız’ dedi. Konya Sanayi Odası BaÅŸkanı Ahmet ÅžekeroÄŸlu, ‘İhracatımızın yüzde 52’si AB’ye. Brüksel’de Konya lobisi yapıyoruz’ diye konuÅŸtu.TÃœRKÄ°YE’nin sanayi, tarım ve ticarette önde gelen kentlerinden Konya, bir taraftan kendisi ile ilgili yanlış algılamaları düzeltiyor, bir taraftan da ekonomisini dünyaya entegre ediyor.DoÄŸan Yayın Holding’in (DYH) ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantılarının 2’ncisi Konya’da yapıldı. Konya Sanayi Odası (KSO) BaÅŸkanı Ahmet ÅžekeroÄŸlu, toplantının Konya’nın marka ve imaj çalışmalarına katkı saÄŸlayacağını belirterek, ‘Konya’nın dışa açılması için etkinlikler düzenliyoruz. Bu toplantı, bu etkinlikler açısından çok önemli. Hem Konya’nın ulusal ve uluslararası tanıtımı için önemli, hem de Konyalı sanayicinin kurumsallaÅŸma ve markalaÅŸması için önemli’ dedi.ÅžekeroÄŸlu, Konya sanayisinin ÅŸu anda yüksek teknoloji ürünleri ağırlıklı olmak üzere Avrupa BirliÄŸi’ne (AB) yüksek miktarda ihracat yaptığını söyledi ve şöyle konuÅŸtu: ‘İhracatımızın yüzde 52’sini AB ülkelerine yapıyoruz. 9 Mayıs’ta AB Bilgi Merkezi’mizi açıyoruz. Açılışa AB milletvekilleri de gelecek. Brüksel’de de lobi çalışmalarımız var. Selçuk Ãœniversitesi’nden bilimadamlarımızla birlikte AB fonlarından, Konya’nın maksimum düzeyde yararlanması için çaba harcıyoruz. Ayrıca TOBB bünyesindeki yabancı yatırımlarla ilgili komitede 2 Konyalı sanayicimiz var. Nitelikli Sanayi Bölgesi (NSB) kurulması için gayret ediyoruz. Bu amaçla 4,5 milyon metrekare arsamız hazır.’Konya’nın 10 yıl içinde ‘Silikon Vadisi’ projesi de dahil bir çok mega projeyi tamamlayacağını ifade eden ÅžekeroÄŸlu, Konya’nın muhafazakár yapısının da dışarıdan yanlış algılandığını bu yanlış algıya her ÅŸeyden önce Mevlana’nın öğretileriyle cevap verebileceklerini kaydetti.KUM’A BENZETÄ°YORLARKonya Ticaret Odası (KTO) BaÅŸkanı Hüseyin Ãœzülmez de, oda olarak bir yıldır sürdürdükleri marka ÅŸehir olma projesinde önemli aÅŸama kaydettiklerini belirtti. Ãœzülmez, bu kapsamda benimsedikleri sloganın deÄŸiÅŸimi vurguladığını ifade ederek ÅŸunları söyledi: ‘Konya’nın yanlış imajını düzeltmek istiyoruz. ‘Konya’ denilince bazıları Ä°ran’ın, Kum kentine benzetiyor. Bunu kırmalıyız. Konya sadece muhafazakár bir kenttir o kadar. Bugünkü toplantıda bu konuda önemli destek saÄŸladık.’KTO BaÅŸkanı olarak kendisinin reklama tanıtıma ve markalaÅŸmaya çok inandığını belirten Ãœzülmez, ‘100 milyon dolarımız olsa, onu da Konya’nın ulusal ve uluslararası tanıtımı için harcarız. Çünkü tanıtım ‘oksijen’ gibidir. Yaptığınız ÅŸey görülmez ama yapmazsanız ayakta duramazsınız, ölürsünüz. 850 bin metrekare arazi üzerine Türkiye’nin en büyük fuar merkezi projesini sürdürüyoruz. Tamamlanan bölümlerde fuarlara baÅŸladık. Bölge ülkelerinden yüzlerce iÅŸadamı bu fuarlara geliyor’ dedi.Medina: Nasreddin Hoca pazarlama kitabından iyiREKLAMCILAR DerneÄŸi BaÅŸkanı Jeffi Medina, Konyalıların hemÅŸerisi Nasreddin Hoca’nın ‘Ye kürküm ye’ fıkrasının ünlü pazarlama kitaplarından çok daha etkili bir marka dersi verdiÄŸini söyledi. Medina, ‘Hoca her konuda bize ışık tutuyor ama özellikle ‘ye kürküm ye’ sözünden bizlerin çıkarması gereken çok ders var. Hoca diyor ki aslında, ‘Kürkün iyiyse, yani ambalajın iyi, bir vaadin varsa yüksek fiyat edersin’. Tabi kalite de iyi olmalı.’ dedi. Medina, markanın önemini vurgulamak için de ‘Nokia cep telefonunun maliyeti 20 dolar civarında ama ortalama satış 180 dolar. Lipton çayın ton başına maliyeti 1000 dolar ama bir ton Lipton’un satış fiyatı 25 bin dolar’ dedi.Uluslararası alanda marka olarak NBA’yı ve Madonna’yı, ulusal anlamda ise Mavi Jeans ve Koton firmasının markalaÅŸmasını örnek gösteren Medina, konuÅŸmasını şöyle sürdürdü: ‘Bir marka ya da ürün marka olmaya adaysa önce reklam adımı devreye girer. Reklam kurumun itibarını artırır, personel için motivasyona neden olur. Reklam, bilinirlik ve ün saÄŸlar. Marka yoluyla deÄŸerini artırır. ÖrneÄŸin Coca Cola marka deÄŸeri, ÅŸirket deÄŸerinden çok daha yüksektir. Ãœn çok önemlidir. Hülya AvÅŸar markanın önemini kavramış bir kadındır. Hülya AvÅŸar bir markadır. Madonna da öyle. MüziÄŸini dinlemeyenler bile kıyafetini, saçını, giyimini kısaca her ÅŸeyini bilirler. Reklam markayı doÄŸru konumlandırır. En büyük reklam ise eÅŸ ve dost tavsiyesidir. ÖrneÄŸin Arçelik, bilmeyen yoktur. Markalar zamanla kanıksanır. Arçelik de logosunu deÄŸiÅŸtirdi ‘Çelik’ doÄŸdu, yepyeni bir kimlik kazanıp pek çok firmanın önüne geçti. AraÅŸtırmalara göre disiplinli reklam uzun vadede pazar payına dönüşür. Reklam büyümeyi, satışı, sürekliliÄŸi saÄŸlar. Mevsimsel dezavantajlardan korur. Reklam kár marjını koruyabilmek demektir.’Anadolu’nun marka potansiyeli çok yüksekDOÄžAN Yayın Holding (DYH) BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantıları ile markalaÅŸma sürecine katkı saÄŸlamaya çalıştıklarını söyledi. YalçındaÄŸ, ‘Hedefimiz, marka potansiyeli çok yüksek Anadolu’daki kurumlara ulaÅŸmak ve Türkiye ekonomisine katkı saÄŸlayacak yeni markalar oluÅŸturulmasına destek olmak. Anadolu’da yıllardır Avrupa’yı aratmayacak yatırımlar yapan ve dünya pazarında büyük baÅŸarı elde eden Türk sanayicilerinin deneyim ve bilgilerinin karşılıklı paylaÅŸacakları platformları oluÅŸturmaya çalışıyoruz’ dedi.Toplantılarının ana temasının, ‘marka güçtür’ olarak belirlendiÄŸini hatırlatan YalçındaÄŸ, şöyle devam etti: ‘Biz bu toplantılarda sadece markalaÅŸma sürecini baÅŸarıyla tamamlamış kuruluÅŸların deneyimlerini paylaÅŸmakla kalmayıp, markalaÅŸma süresinde destek saÄŸlayan medya yöneticilerinin de görüşlerini de paylaşıyoruz. Anadolu’nun iç ve dış pazarlardaki rekabet gücünü daha da artırmak amacıyla rekabet ortamında kurumlar için en belirleyici ve itici güç olan marka ve iletiÅŸim gibi konulardaki eksiklerimizi birlikte tartışarak gidermek, daha farklı neler yapabileceÄŸimizi tespit etmek ve birlikte ‘güç birliÄŸi’ oluÅŸturmak arzusundayız.’YalçındaÄŸ, son bir yıldır ekonomide yaÅŸanan olumlu geliÅŸmelere de iÅŸaret ederek, Türkiye’nin tarihinde yakalayamadığı bir çıkışın başında olduÄŸunu kaydetti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!