İlk mağazasını 1994 yılında İstanbul’da açan Kiler marketler zincirinin hedef kitlesi geçtiğimiz yıla kadar orta sınıftı. Ancak aile şirketi olan firma, son dönemde yeni bir yapılanma içine girdi. Kiler Genel Müdürü Nurullah Öztürk, artık alım gücü daha yüksek olan bölgelerde mağaza açtıklarını belirterek, ‘En kısa zamanda ilk beş market arasına girmek istiyoruz. Bizden önce yola çıkan rakiplerimiz epeyce yol aldı. O mesafeyi kısaltmak için, daha hızlı bir tempo içersinde olmamız gerekiyor’ diyor.Son dönemde neredeyse her ay Türkiye’nin başka bir köşesinde yeni mağazalar açıyorsunuz. Bir atılım içinde olduğunuz görülüyor. Hedefiniz nedir?- Şu anda toplam 45 mağazamız var. Son bir buçuk yılda 19 mağaza açtık. Bir hafta içinde Gebze’de de yeni bir şube açacağız. Kiler’in mağazacılık anlayışında üç ayrı konsept oluşturduk. Kilerim dediğimiz küçük ölçekli ucuzluk marketleri, orta büyüklükteki Kiler Marketleri ve Kiler Maksimum mağazaları. Maksimum mağazaları hipermarket ölçekli hizmet veriyor. Hipermarketlerimizde ürün çeşidimiz daha bol. Özellikle son bir buçuk yılda hizmete giren mağazalar, gelir düzeyi yüksek bölgelerde açıldı. Yeşilköy, Tarabya, Bahçelievler gibi bölgelerde açtık. Bu bize kişi başı sepet ortalamasında ciddi bir yükselme imkanı sağladı. Yani, bu bölgelerde bir kişinin tek seferde aldığı ürün sayısı, orta halli bölgelerden daha fazla. Bundan sonra da A grubu olup, bulunmadığımız bölgelerde mağazalar açmayı düşünüyoruz. En iddialı olduğunuz alan hangisi?- Kiler’de şu an gıda alanında müşterinin talep ettiği malların yüzde 90’ı bulunmakta. Bu yüzden gıda konusunda çok iddialıyız. Bir de Kiler markasıyla sattığımız kendi ürünlerimiz var. Bunlar da sadece gıda ürünleri ve çeşidi 300’e yakın. Mağazalarımızın hepsi İstanbul ve çevresinde. Ama Kiler markalı ürünleri ağırlıklı olarak Anadolu’daki toptancılara satıyoruz. Ayrıca Kilerim markalarını yurtdışına satmaya başladık. Almanya’da distribütörlerimiz var. Amacımız mağazamızın olmadığı bölgelerde, Kilerim markalı ürünlerin satışını sağlamak. Önümüzdeki dönem franchising vererek, Kiler’i Anadolu’ya taşıyacağız. Ama gıda dışındaki alanda daha yolun başında olduğumuzu biliyoruz. Bu yıl ana stratejilerimizden birisi gıda dışındaki alanlarda ürün çeşitliliğini artırmak olacak. Belli firmalarla çalışmalar yapmak istiyoruz. Özellikle önemli tekstil firmalarıyla konuşmalarımız oldu. Collezione ve Rodi firmalarıyla görüşmeler yapıyoruz. Anlaşabilirsek bu markalar Kiler’de satılmaya başlanacak. Kiler’in yeri diğer marketler arasında nerede bulunuyor? Kiler ucuz bir market mi?- Müşteri grubumuz ağırlıklı olarak B ve C grubu. Yüzde beşlik oranda A grubu müşterilerimiz var. Yani hálá orta gruba hitap ediyoruz. Temel ürünlerde düzenli olarak 15 günde bir ve aylık olarak fiyat araştırmaları yapıyoruz. Ulusal ve uluslararası marketlere baktığımızda yüzde 15, en yakın rakibimize baktığımızda yüzde üç daha ucuz olduğumuzu gördük. Üç dört mağazalık zincirler ayakta kalabilmek için daha kolay fiyat kırıyor. Biz hem yerel firmalarla, hem de uluslararası firmalarla rekabet ediyoruz. Ucuz olmamızın iki büyük nedeni var. Maliyetlerimizi sürekli kontrol ediyoruz ve kár marjlarımızı makul değerlerde tutuyoruz. Düzenli olarak halk günü dediğimiz operasyonlarla, haftanın bir günü temel tüketim ürünlerinde indirim yapıyoruz. Ayrıca altı yıldır çıkan, Kiler
Magazin dergimiz bulunuyor. Bu dergi müşterilerimize ücretsiz dağıtılıyor. AraÅŸtırmalar Türkiye’de yeniden para harcanmaya baÅŸlandığını, alışveriÅŸin arttığını söylüyor. Siz nasıl gözlemliyorsunuz?- Kriz dönemlerinde insanlar ucuz ürünlere yönelir. Kalite olarak da belli standartın altındadır. Ama kriz sonrası insanlarda bir marka bilinci artmaya baÅŸladı. Åžu anda bir yükseliÅŸ trendi görülüyor. Bunun normale dönmesi üç sene sürecek. Önceki dönemde enflasyonu bahane ederek birçok firma zam yapıyordu. Åžu anda enflasyon düşük olduÄŸundan firmaların zam yapması daha zor. Böylece firmalar birbirini daha kolay kontrol edecek. Bizi burada öne geçirecek ÅŸey, kazandığımız tüm parayı tekrar mal almak için kullanıyor olmamız. Ucuz mal alıp, ucuza satıyoruz.Â
button