Kiler marketler zinciri gözünü A sınıfına dikti

Güncelleme Tarihi:

Kiler marketler zinciri gözünü A sınıfına dikti
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 23, 2004 00:00

Ä°lk maÄŸazasını 1994 yılında Ä°stanbul’da açan Kiler marketler zincirinin hedef kitlesi geçtiÄŸimiz yıla kadar orta sınıftı. Ancak aile ÅŸirketi olan firma, son dönemde yeni bir yapılanma içine girdi. Kiler Genel Müdürü Nurullah Öztürk, artık alım gücü daha yüksek olan bölgelerde maÄŸaza açtıklarını belirterek, ‘En kısa zamanda ilk beÅŸ market arasına girmek istiyoruz. Bizden önce yola çıkan rakiplerimiz epeyce yol aldı. O mesafeyi kısaltmak için, daha hızlı bir tempo içersinde olmamız gerekiyor’ diyor.Son dönemde neredeyse her ay Türkiye’nin baÅŸka bir köşesinde yeni maÄŸazalar açıyorsunuz. Bir atılım içinde olduÄŸunuz görülüyor. Hedefiniz nedir?- Åžu anda toplam 45 maÄŸazamız var. Son bir buçuk yılda 19 maÄŸaza açtık. Bir hafta içinde Gebze’de de yeni bir ÅŸube açacağız. Kiler’in maÄŸazacılık anlayışında üç ayrı konsept oluÅŸturduk. Kilerim dediÄŸimiz küçük ölçekli ucuzluk marketleri, orta büyüklükteki Kiler Marketleri ve Kiler Maksimum maÄŸazaları. Maksimum maÄŸazaları hipermarket ölçekli hizmet veriyor. Hipermarketlerimizde ürün çeÅŸidimiz daha bol. Özellikle son bir buçuk yılda hizmete giren maÄŸazalar, gelir düzeyi yüksek bölgelerde açıldı. YeÅŸilköy, Tarabya, Bahçelievler gibi bölgelerde açtık. Bu bize kiÅŸi başı sepet ortalamasında ciddi bir yükselme imkanı saÄŸladı. Yani, bu bölgelerde bir kiÅŸinin tek seferde aldığı ürün sayısı, orta halli bölgelerden daha fazla. Bundan sonra da A grubu olup, bulunmadığımız bölgelerde maÄŸazalar açmayı düşünüyoruz. En iddialı olduÄŸunuz alan hangisi?- Kiler’de ÅŸu an gıda alanında müşterinin talep ettiÄŸi malların yüzde 90’ı bulunmakta. Bu yüzden gıda konusunda çok iddialıyız. Bir de Kiler markasıyla sattığımız kendi ürünlerimiz var. Bunlar da sadece gıda ürünleri ve çeÅŸidi 300’e yakın. MaÄŸazalarımızın hepsi Ä°stanbul ve çevresinde. Ama Kiler markalı ürünleri ağırlıklı olarak Anadolu’daki toptancılara satıyoruz. Ayrıca Kilerim markalarını yurtdışına satmaya baÅŸladık. Almanya’da distribütörlerimiz var. Amacımız maÄŸazamızın olmadığı bölgelerde, Kilerim markalı ürünlerin satışını saÄŸlamak. Önümüzdeki dönem franchising vererek, Kiler’i Anadolu’ya taşıyacağız. Ama gıda dışındaki alanda daha yolun başında olduÄŸumuzu biliyoruz. Bu yıl ana stratejilerimizden birisi gıda dışındaki alanlarda ürün çeÅŸitliliÄŸini artırmak olacak. Belli firmalarla çalışmalar yapmak istiyoruz. Özellikle önemli tekstil firmalarıyla konuÅŸmalarımız oldu. Collezione ve Rodi firmalarıyla görüşmeler yapıyoruz. AnlaÅŸabilirsek bu markalar Kiler’de satılmaya baÅŸlanacak. Kiler’in yeri diÄŸer marketler arasında nerede bulunuyor? Kiler ucuz bir market mi?- Müşteri grubumuz ağırlıklı olarak B ve C grubu. Yüzde beÅŸlik oranda A grubu müşterilerimiz var. Yani hálá orta gruba hitap ediyoruz. Temel ürünlerde düzenli olarak 15 günde bir ve aylık olarak fiyat araÅŸtırmaları yapıyoruz. Ulusal ve uluslararası marketlere baktığımızda yüzde 15, en yakın rakibimize baktığımızda yüzde üç daha ucuz olduÄŸumuzu gördük. Üç dört maÄŸazalık zincirler ayakta kalabilmek için daha kolay fiyat kırıyor. Biz hem yerel firmalarla, hem de uluslararası firmalarla rekabet ediyoruz. Ucuz olmamızın iki büyük nedeni var. Maliyetlerimizi sürekli kontrol ediyoruz ve kár marjlarımızı makul deÄŸerlerde tutuyoruz. Düzenli olarak halk günü dediÄŸimiz operasyonlarla, haftanın bir günü temel tüketim ürünlerinde indirim yapıyoruz. Ayrıca altı yıldır çıkan, Kiler Magazin dergimiz bulunuyor. Bu dergi müşterilerimize ücretsiz dağıtılıyor. AraÅŸtırmalar Türkiye’de yeniden para harcanmaya baÅŸlandığını, alışveriÅŸin arttığını söylüyor. Siz nasıl gözlemliyorsunuz?- Kriz dönemlerinde insanlar ucuz ürünlere yönelir. Kalite olarak da belli standartın altındadır. Ama kriz sonrası insanlarda bir marka bilinci artmaya baÅŸladı. Åžu anda bir yükseliÅŸ trendi görülüyor. Bunun normale dönmesi üç sene sürecek. Önceki dönemde enflasyonu bahane ederek birçok firma zam yapıyordu. Åžu anda enflasyon düşük olduÄŸundan firmaların zam yapması daha zor. Böylece firmalar birbirini daha kolay kontrol edecek. Bizi burada öne geçirecek ÅŸey, kazandığımız tüm parayı tekrar mal almak için kullanıyor olmamız. Ucuz mal alıp, ucuza satıyoruz.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!