GeriKeyif Şarkı söylemek için iyi ses şart mı?
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    4
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Şarkı söylemek için iyi ses şart mı?

Şarkı söylemek için iyi ses şart mı?
refid:29991121-spot ilişkili resim dosyası

‘Süper Âşık’ iyi bir şarkı. Şehrazat’ın hâlâ iyi şarkı yazdığını görmek güzel. Ancak Damla’nın albümünde sesten ve şarkıcılıktan yana olan eksiklikler, zengin bir kliple kapatılmaya çalışılmış.

Pasaj Müzik yeni bir sesi, Şehrazat’ın şarkısıyla sunuyor piyasaya. Süper ÂşıkDamla. Firmadan gelen ayrıntılı e-posta’ya dayanarak söylersek eğer; Türkiye doğumlu ama Almanya’da büyümüş. Aslında güzellik uzmanıymış ve İsviçre’de hatırı sayılır bir popülerliği varmış. Şarkıcılık biliyorsunuz çok arzulanan bir (meslek değil ama) iş. Herkes şarkı söylemek istiyor. Ama bu işin ekonomisi de giderek dibe vurduğundan, ekranları doldurmak, kamera ışıklarını kendisine çevirmek isteyenlerin, ellerini ceplerine atmaları gerekiyor. Damla da böyle yapmış olmalı. Pasaj, genç kızda popu yeni baştan yaratacak bir ışık görüp, bütün kaynaklarını seferber etmişse o başka tabii.

Şarkı söylemek için iyi ses şart mı
‘Süper Âşık’ iyi bir şarkı. 90’ların en yetenekli ve yaratıcı müzisyenlerinden Murat Yeter’in şarkıya biçtiği kılık da fena değil; müzisyenin en iyi işlerinden değil ama bu çağda yapılıp duran, sade suya ritim şarkılardan da değil.

Şehrazat’ın hâlâ iyi şarkı yazdığını görmek güzel. 70’lerin en iyi vokalistlerinden Şehrazat’ın, 80’ler bitmek üzereyken şarkı söyleme sayfasını kapatıp, kendisine bambaşka bir sayfa; ‘yaratma sayfasını’ açmış olması başta müzik piyasası olmak üzere, herkese çok iyi gelmişti. Daralan piyasanın, Şehrazat şarkılarında bir kötü gidişe yol açmamış olması sevindirici. Memleketin gelmiş geçmiş en iyi caz vokalisti Sevinç Tevs’in kızı, kendi doğru bildiğince müziğe el vermekte hâlâ.

KIZLAR VE ERKEKLER

Vasat bir sese sahip Damla. Ama biliyorsunuz, şarkı söylemek için iyi bir sese ihtiyaç duyulmuyor artık. Tuhaf ama öyle. Bu nedenle olsa gerek, sesten ve şarkıcılıktan yana olan eksiklikler, renkli ve zengin bir kliple kapatılmaya çalışılmış.

Tamer Aydoğdu’nun yönettiği klipte, bir tarafa üç yakışıklı erkek, karşı tarafaysa aralarında Damla’nın da bulunduğu üç güzel kız yerleştirilmiş.

ŞANSI DEĞİŞECEK Mİ?

Üç erkek, yaka bağır açık ve tamamiyle kendileriyle meşgulken, Damla şarkısına başlıyor: “Yere göğe sığamadı, beni yine ıskaladı vah; hedefini bulamadı, on ikiden vuramadı aşk...” Delikanlıların umurunda mı? Biri o daracık çatıda köpeğini gezdirir, biri ağırlık kaldırır, diğeri saçını karıştırırken, Damlamız kendi kendine söyleyip duruyor: “İşte böyle garip bir hikâye benimkisi, tavsiye etmem, hem de hiç etmem...”

Derken kızlar ayağa kalkıyor ve nihayet yakışıklıların dikkatini çekebiliyorlar. Üç delikanlı çok abartılı itme/kakmalarla, “Vayyy kanka, kızlara bak!” hareketleri çekmeye başlıyorlar. “İşte şimdi, Damlamızın şansı değişecek gibi” diye düşünenler yanılıyor. Bir şey olmuyor. Üç delikanlı, ellerinde su şişeleri, birbirlerini ıslatmaya başlıyor; hâlâ kendi oyunlarındalar. Erkekler yeterince çıplakken, kızların yeterince giyinik olduğu bu klibin, fazladan ve tamamiyle şarkıyla alakasız başka hassasiyetleri var muhtemelen. Kızlarla erkekleri yan yana getirmeyerek birilerine şirin görünmek gibi, mesela. Olabilir, ekmek parası. Ama bu bile, bu kadar saçmalamaya (ve bu kadar para dökmeye tabii) gerek kalmaksızın halledilebilirdi. Ama olur mu? Klip hem gösterişli hem de pahalı olmalı. Şarkıya hiç hizmet etmemiş, müziğe bir katkı sağlamamış, kimin umurunda? İşte bu ve benzeri nedenlerle Damla da kimselerin pek umurunda olmayacak. Gökten iki yıldız düşüyor; biri şarkıyı yazana, diğeri düzenleyene.

***

ÖMÜR BAHÇESİ

Şarkı söylemek için iyi ses şart mı
Alevilere Kalan II, Karma, Kalan Müzik
Kalan’ın ‘Aleviler’e Kalan’ dizisinin ikinci albümü. Erkan Oğur, İsmail Hakkı Demircioğlu ve Erdal Erzincan başta olmak üzere, enstrümanına ve sesine hâkim çok sayıda müzisyen ve yorumcunun yer aldığı bu albüm, tıpkı ilki gibi tamamiyle mütekâmil, boydan boya mükemmel. Bu coğrafyanın en kadim inançlarından Aleviliğin, başta eza, cefa ve çile olmak üzere görüp geçirdiklerinden damıtılmış ezgiler toplamı. Gerçek insanlardan, kendisini gerçekten insan gibi görenler için.

HEM DİJİTAL HEM FİZİKEN BAĞIŞLA

Şarkı söylemek için iyi ses şart mı
Bağışla, Funda Arar, DMC
2000’li yılların en güçlü seslerinden Funda Arar yeni bir single yayımladı. ‘Bağışla’ hem dijital olarak çıktı hem de ‘Hoşgeldin’ adlı son albümüne ikinci bir disk eklenmesiyle fiziki olarak. Arar, nadiren müzisyen eşi Febyo Taşel’e ait olmayan şarkı söylemekte. Bu da bunlardan biri. MC Murat ve Günay Çoban’ın ortak çalışması olan bu şarkıda, Arar o hoyrat vokal tarzından uzaklaşmış ve çok iyi etmiş. O güzelim sesinin tadına varıla varıla dinleniyor bu şarkısı. Nihat Odabaşı imzalı klip de sakin ve temiz. Ama tuhaf bir şekilde Nilüfer’i andırır olmuş Funda Arar. Zaten andırırdı da bu sefer çok fazla.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle