GeriKeyif George Michael: Hani benim gençliğim nerede...
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

George Michael: Hani benim gençliğim nerede...

George Michael: Hani benim gençliğim nerede...

Twitter’ın olanca ‘ağırlığı’ yetmezmiş gibi gündemine ‘ağır’ bir haber düştü gecenin kör vakti. Gençliğini 80’lerde ve 90’larda yaşamış bizler için çok değerli bir müzik figürü; George Michael; henüz elli üçünde, evinde ölüvermişti… Twitter’ın ölüm asparagaslarına alışık gece kuşları olarak önce inanmak istemedik. Ama doğru çıktı… BBC yazıyordu: George Michael da diğerlerinin yanına gitmişti…

Evde yalnız olmama rağmen dudaklarımdan şu cümle döküldü: ‘Ne 2016’ymış arkadaş… Bitemedi!” Prince, David Bowie, Leonard Cohen ve George Michael… Bazı büyük devirler böyle kapanıyor işte. Onno Tunç ve Melih Kibar’ın ardından Atilla Özdemiroğlu’nun gitmesi geldi aklıma. İyice buruldu içim.

Bir şarkı dinlemek istedim. Ne dinleyeceğimi bilemedim…

Filmi sardım geriye… Çocuk yaşımdaki Wham! hayranlığı günlerime… Wham!’in o pop müzik âlemlerine bomba gibi düşen post disco şarkılarıyla ayna karşısında dans ettiğimiz anlara…

Biz de grup kurup müzisyen olma hayalleri kurarken kim George Michael kim Andrew Ridgeley olacak diye kavgaya tutuştuğumuz zamanlara… ‘Wake Me Up Before You Go Go’ya, ‘Young Guns’a, ‘Club Tropicana’ya, ‘Freedom’a, ‘Everything She Wants’a ve tabii ‘Careless Whisper’a…

‘Careless Whisper’, Wham!’in dağılacağının habercisi gibiydi. ‘86’da açıkladılar; ‘The Edge Of Heaven’ ve ‘The Final’la veda ettiler. Okul ve grup arkadaşı Andy şimdi ne yapıyordur acaba?

SÖZLERİ NEDENİYLE YASAKLANAN O ŞARKI 

George Michael: Hani benim gençliğim nerede...

 

George, solo kariyeri için heyecanlıydı. Önce çok sevdiği Aretha Franklin’le ‘I Knew You Were Waiting For Me’ düeti; sonra Faith’; sadece debut olarak değil başlı başına fenomen bir albüm oldu.  ‘Careless Whisper’ı başlangıç noktası kabul edecek olursak ondan sonraki 20 yıl boyunca İngiltere radyolarının en çok çaldığı isim George Michael’dı. ‘I Want Your Sex’; sözleri nedeniyle yasaklıydı ama şarkı sözlerinde Michael tek eşliliğe methiyeler düzüyordu. ‘Father Figure’, One More Try’, ‘Monkey’; hepsi olay oldu.

George Michael; yeni bir ‘seksilik’ tarif etmekteydi. Deri ceketi, kovboy çizmeleri, levi’s kotu ve havalı saçlarıyla gitar çalan adamın posteri genç kızların odalarını süslüyordu. Öte yandan George eşcinseldi. Wham!’in ilk günlerinde bunu sadece can dostu Andrew Ridgeley ile paylaşmıştı. ’91 yılında tanıştığı ve ‘93’te HIV’den ölen tasarımcı sevgilisi Anselmo Feleppa’nın ardından ‘Older’ albümünde yer verdiği ‘Jesus To a Child’ı yazdı ama aynı sebeple ölme korkusunu annesine söyleyemedi. Çünkü annesi o sırada eşcinsel olduğunu bilmiyordu.

‘A Different Story’, George Michael’ın kariyeri ve özel hayatına dair iyi bir belgeseldir. ‘Faith’ dönemine ilişkin şöyle der Michael belgeselde: ‘Kazandığım başarıdan da, bir ergen idolü ya da seks sembolü olmaktan da memnun değildim. Yalnızdım, mutsuzdum, hayal kırıklığı içindeydim. Ne arkadaşlarıma ne de aileme vakit ayırabiliyordum. Ben daha önemli işler yapmalı daha çok ciddiye alınmalıydım…”

80’lerin sonundaki dünya turnesi sonrası 90’ların başında ‘Listen Without Prejudice’i çıkardı. Albüm adının mesajı netti: ‘Beni pop idolü olarak görmeyin, ön yargılarınızdan sıyrılın, ben iyi bir şarkı yazarıyım!”. Albüme promosyon yapmadı, hatta başlangıçta video dahi çekmedi Michael. ‘Faith’in izlerini silmek istiyordu. ‘Praying For Time’ teklisinde sosyal adaletsizlikten söz ederek 1 numara oldu. Hemen sonra çektiği video da siyah zemin üzerinde akan şarkı sözleriyle belki de ilk ‘lyric video’dur. Orada George Michael yoktur.

FINCHER ÇEKTİ MICHAEL'IN DUDAKLARI GÖRÜNDÜ

 

‘Freedom ‘90’ teklisinin David Fincher tarafından çekilen video’sunda sadece şarkı söyleyen dudakları görüldü George’un. Video’nun gerisinde Naomi Campbell, Linda Evangelista, Cindy Crawford gibi güzellikler vardı. ‘Mother’s Pride’, ‘Too Funky’, Freddie Mercury için ‘Five Live’ performansı (‘Somebody To Love’ unutulmaz) derken efsane ‘Older’ albümü geldi.

‘Jesus To A Child’ dışında ‘Fast Love’ ve ‘Older’ ile de listeleri salladı. Kuşkusuz, şahane bir albümdür.

‘98’de kariyerinin iki önemli ‘en iyiler’ albümünden ilki ‘Ladies And Gentlemen’ı çıkardı George Michael (diğeri 2006 tarihli ‘Twenty Five’).

Gerisi biraz karışık... Umuma açık yerlerde seks yapma suçlamasını bile ‘Outside’ şarkısında tiye alan adam aslında biraz yorulmuş ve kırılmıştı. Uyuşturucu ve sağlığıyla ilgili sorunları vardı. ‘Killer’ ve ‘Papa Was A Rolling Stone’a rağmen cover projeler beklediği ilgiyi görmedi. ‘Patience’ da bir başyapıt değildi. Canlı kaydettiği ‘Symphonica’ çıkalı henüz iki yıl olmuştu. Ama hiçbiriyle eski günlerinin ihtişamını yakalayamadı George… Küskündü…

2000’lerin başında müzik sektörünün geleceğine dair sivri fikirlerini ifade etti… Daha o günlerden dijital müziğin sistemi kökten değiştireceğini söylediğinde bu erken uyarıyı kimse ciddiye almamıştı.

Şarkı yazarlığı, şarkıcılığı, hayata karşı duruşu ve etkisi itibarıyla gerçek bir ikondu George Michael…

Prince, David Bowie, Leonard Cohen, Black, George Martin; Eagles’tan Glenn Frey; Emerson Lake Palmer’dan Greg Lake ve Keith Emerson; Motörhead’den Lemmy Kilmister; Megadeth’ten Nick Menza; Jefferson Airplane’den Paul Kantner; Status Quo’dan Rick Parfitt derken George da gitti 2016’da... Kalp yetmezliğinden…

Bizim kalbimiz şarkılarını sevmeye ömür boyu yetecek belki…

Ama tek bir şarkı dinlemek istedim. Sonra George Michael değil Ahmet Kaya’dan koydum: ‘Hani benim gençliğim nerde…”

 

 

 

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle