Cannes Lions’ta dördüncü gün: Daha fazla ödül sahibini buldu ve Lions Innovation başladı

Güncelleme Tarihi:

Cannes Lions’ta dördüncü gün: Daha fazla ödül sahibini buldu ve Lions Innovation başladı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 22, 2016 13:24

Haftanın üçüncü ödül seremonisinde Creative Effectiveness (Kreatif Etki), Design (Tasarım), Outdoor (Açıkhava) ve PR (Halkla İlişkiler) alanındaki Lions’lar belli oldu . Ayrıca bu yıl ilk kez açılan Product Design ve Digital Craft kategorilerinde de ödüller dağıtıldı.

Haberin Devamı

Product Design: İlk yılında rekor seviyede 540 başvuru alan bu kategoride 11 iş ödüllendirildi. Jüri Başkanının Amina Horozic (Lider Endüstriyel Tasarımcı) olduğu kategoride Grand Prix , Londra’daki Google Creative Lab tarafından Google için geliştirilen  “Jacquard”ın oldu.

Creative Effectiveness: 109 başvurunun yapıldığı bu kategoride 13 iş ödül sahibi oldu. BBDO CEO’su Andrew Robertson’un Jüri Başkanı olduğu kategorinin Grand Prix ödülü İngiltereli Adam&Eve DDB tarafından John Lewis için yapılan “Monty’s Christmas” işinin oldu.

Digital Craft: 1,148 başvurunun yapıldığı bu kategoride 50 ödül sahibini buldu. MediaMonks Kurucusu ve COO’su Wesley ter Haar’ın Jüri Başkanlığını yaptığı kategorinin açılış Grand Prix ödülü, Fransa’dan katılan 84.Paris ajansının Because Music firması için tasarladığı “Because Recollection” kampanyasının oldu.

Haberin Devamı

Design: Tasarım kategorisine bu yıl 2,856 katılım oldu ve 104’ü ödüllendirildi. Jüri Başkanlığını Tristan Macherel’in (Landor, Executive Creative Director) yaptığı kategorinin Grand Prix kazananı, Tokyo’lu Dentso Inc tarafından Panasonic için tasarlanan “Life if Electric” işi oldu.

Outdoor: 5,367 Açıkhava kategorisi katılımcısı arasından 129’u Lions almaya hak kazandı. JWT CCO’su Ricardo John’un Jüri Başkanlığını yürüttüğü kategorideki Grand Prix, Colenso BBDO tarafından Heineken Yeni Zelanda firması için tasarlanan “Brewtroleum” kampanyasının oldu.

PR: Son olarak 2,225 katılımın alındığı Halkla İlişkiler kategorisinde 84 ödül dağıtıldı. Edelman, Kanada & Kuzey Amerika Yaratıcı içerik Başkanı John Clinton’ın Jüri Başkanı olduğu kategorinin Grand Prix kazananı İsveçli Forsman&Bodenfors’un Coop firması için hazırladığı “The Organic Effect” işi oldu. Türkiye’den katılan TBWA’in Amnesty International (Uluslararası Af Örgütü) için hazırladığı “Gay Turtle”  kampanyası ise Gümüş Lion’la ödüllendirildi.

Gün boyunca Cannes Lions sahnesi, içlerinde Anna Wintour, Will Smith, Usher gibi yıldızların da olduğu konuşmacılarla ve panellerle doldu. İki gün sürecek olan Lions Innvovation ise bugün başladı. 

BAKMADAN GEÇME!