Karıştırmanın güzelliÄŸi

Güncelleme Tarihi:

Karıştırmanın güzelliği
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 30, 2005 00:00

Yıllarca tarzlar arasında savrulup duran ve son yıllarda bir yandan minimalleÅŸerek diÄŸer yandan maksimalleÅŸen tasarım çehreleri, önümüzdeki sezonlarda ikisini bir araya getiren ve sanatsal birer objeye dönüşen, hacimce büyük ve iddialı modelleri övüyor. Orantılar bozuluyor, evler geniÅŸliyor, karışıyor, kiÅŸiselleÅŸiyor.2005 yılının önemli fuar basamaklarının tümüne yukarıdan bir bakıp genel bir panaroma çizilecek olursa, daha büyük bir alana ve daha yüksek tavanlara ihtiyacımız olacağı gerçeÄŸiyle karşılaşıyoruz. Özellikle Ä°talyan tasarım evlerinin ve tasarımcıların başını çektiÄŸi minimalizm, 90’lı yıllarda bir hortum gibi bilindik ve alışıldık tüm dekorasyon tarzlarını yerle bir ettikten ve boÅŸlukları ortaya çıkardıktan sonra, bir panzehir olarak ileri atılan maksimalizm ve dömi-klasik üslup, kalabalığı ve aşırılığı sevenler için bir tampon oldu. Sektörün en önde gelen ‘ilahi ilham’larının hacim deÄŸiÅŸiklikleri, ‘Yerimiz mi dar?’ sorusunu ister istemez aklımıza getirdi. Sorunun çözümünü çabuk bulanlar kárlı çıktılar, gitgide uzayan masalar, amorf ÅŸekiller alarak derinleÅŸen kanepeler, yükselen dolaplar, bir kiÅŸiden daha kalabalığa seslenen koltuklar metrelerimizi çıkarmamızı saÄŸlarken, duruma göre ne bizler artık Pamuk Prenses’dik ne de mobilyalarımız 7 cücelere aitti.Tüm bunların yanı sıra, Marcel Wanders ve Patricia Urquiola’nın başını çektiÄŸi ÅŸakacı bir grup yeni bir trend hediye ediyor: Kidult. Ne çocuk ne eriÅŸkin olmanın tadını Moroso, Kartell ve Magis gibi dünya devlerinde bol bol çıkaran Wanders, Rashid, Starck ve diÄŸer küme arkadaÅŸlarının resim derslerine sıkı devam ettikleri görülüyor; bu da, her yer bir anda çiçekler, rengarenk grafik desenler, poetik imgeler ve klasizmi çaÄŸrıştıran figürlerle dolacak anlamına geliyor. Özellikle Zanotta’nın Noé Duchaufour Lawrance tasarımı muhteÅŸem Dessouschic masasında olduÄŸu gibi modern formları biraz köşelerinden ayırıp yuvarlaÅŸtırarak ve onlara cinsiyet katarak. Ayrıca markötri, el yapımı lake ve varak baskıların da modern mobilyaların üzerinde yer alacakları görülüyor.Öte yandan, diÄŸer renklerin içerlemesine hak verecek kadar siyah, kırmızı ve beyaz renklerin ortada olacakları anlaşılıyor. Her ne kadar popülist dekorasyon kulvarı karışık desen ve renk koalisyonunu çok kullansa da, kendi tarzına genelgeçer trendler eklememekte kararlı olan Molteni, Minotti ve Poliform gibi ünlü markalar, iÅŸlevi, rahatlığı ve lüksü birleÅŸtirdikleri tasarımlarında bu mono renkleri sıkça kullanıyorlar.Bir diÄŸer yandan feminenliÄŸi ve güzelliÄŸin ayrıntıda saklı olduÄŸunu savunanlar da var. Bu markaların tasarımlarında bir çiçek baskısını, kelebek ÅŸablonlarını görüyor ve daha epik noktalara taşınıyorsunuz. Formları, iÅŸlevleri ve materyalleri bir kenara koyduÄŸumuzda, tıpkı büyük maÄŸazalardan alışveriÅŸ yapmak yerine butiklere yönelmek gibi, kendimiz için olanı, farkı olanı, özgün olanı aradığımızı keÅŸfettiÄŸimiz andan sonra bu tarz tasarımlar yapanlar arttı, artacak da. Azumi’lerin ‘Donkey’ saklama ünitesinde olduÄŸu gibi formda kayan, Robin McGrath’ın ‘Coffee Rocks’ındaki gibi hem sandalye hem sehpa olabilen ya da Flo’nun ModPod aydınlatmasında görüldüğü gibi organik kimyaya sıçrayan tasarımlarla karşılaÅŸtığımızda, inceliklerin ve datayların peÅŸinden nasıl koÅŸtuÄŸumuzu fark ediyoruz. ÖrneÄŸin Patricia Urquiola bu sene tasarladığı hemen hemen her ürüne feminenliÄŸi çaÄŸrıştıracak bir detay eklemiÅŸ.Dekorasyon otoriteleri ‘karıştırmanın’ güzelliÄŸini iÅŸliyor ve ilham kaynakları için çok uzak ülkelere kadar uzanıyorlar. Tamamen geometriden yola çıkılarak tasarlanmış bir kanepenin üzerinde çöl etkileri taşıyan kumaÅŸları, pleksiglas sehpanın üzerinde country izlerini görebiliyorsunuz. Bu etkileÅŸim eÅŸyanın tabiatına giriyor, kültürler arasındaki yatay ve dikey geçiÅŸler hız kazanıyor.Dank! Dünyanın ve Türkiye’nin tanınmış mobilya ve aksesuvar markalarını, ilk veya ikinci elden bulabildiÄŸiniz Dank, tasarımı seven, deÄŸerini bilen, zevk sahibi ve tarzı olanların uÄŸrak yeri. Firma mottosunu şöyle açıklıyor. ‘Dank: Åžahsa özel nesne ve mekan tasarım stüdyosu; bayılarak aldığın, yıllarını paylaÅŸtığın, bağımlılık yapmaya baÅŸlayan nesnelerden kurtulma; bir tür protesto.’ Tel: (0212) 352 60 44-45Dışarı çıkma vaktiEvin dışında karşınıza çıkan pek çok ürünü bulabileceÄŸiniz (tik, rattan mobilyalar, zemin taÅŸları, egzotik bitkiler) Elite Home & Garden, dışarıda yaÅŸamı zevkli kılacak çözümlere sahip. Cane Line, Fischer Ketal, Valeur firmanın temsil ettiÄŸi markalardan. Tel: (0216) 380 11 70 Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!