Jean’leri her vücuda ve her kültüre uyum sağlasın diye denklem çözer gibi tasarlıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Jean’leri her vücuda ve her kültüre uyum sağlasın diye denklem çözer gibi tasarlıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2005 01:28

Sadece 14 yıllık bir marka olmasına rağmen tüm dünyada 4600 satış noktasında satılıyor. Avustralya, Amerika, Almanya, İngiltere, Kanada, Danimarka gibi 50 ülkede toplam 175 mağazası var. Yılda 7 milyon 400 bin jean satıyorlar. Mavi Jeans, Türkiye’nin dünyada en tanınmış giyim markası. Markanın tasarım ekibi bir röportaj için ilk kez bir araya geldi. Üçü Amerikalı, dördü Türk 7 tasarımcıyla birlikte Mavi’nin başarısını konuştuk.

Mavi Jeans’i Mavi Jeans yapan tasarımcılar karşımda oturuyor. ‘Tasarım yaparken en çok önemsediğiniz şey nedir’ diye soruyorum. Hep bir ağızdan ‘Perfect fit’ diye yanıtlıyorlar. Yani mükemmel uyum. Her vücuda ve her yaşam tarzına uygun tasarımlar. Mavi Jeans Türkiye’nin tasarım koordinatörü Güney Oktar kavramı biraz daha açıyor: ‘Her bedene, her zevke uygun tasarımlar yapıyoruz. İlk kural bu. Avustralyalı bir kadın da Mavi Jeans giyebiliyor, Amerikalı da, Danimarkalı da. Bu saydığım ülkelerdeki kadınların vücut tipleri birbirine hiç benzemiyor. Her bedene uyum sağlayabilecek jean’ler üretmek için ince hesaplar yapıyoruz. Denklem çözer gibi tasarım yapıyoruz.’

Amerikalı tasarımcı Laura Klindt devam ediyor: ‘Evet, 12 saatlik uçuşlarda bile giyilebilecek kadar rahat pantolonlar yapıyoruz. Ama perfect fit ile anlatılmak istenen yalnızca fiziksel uyum değil. Mavi Jeans çok kültürlü bir marka. Bir bölgeye ait değil. Biz dünyalıyız. Bol bol seyahat ediyoruz. Başka kültürler keşfedip tasarımlarımıza aktarıyoruz. Mavi Jeans’in Amerika’da başarılı olmasının en önemli nedeni de budur. Çünkü hangi dünya görüşünü benimserse benimsesin her isteyen bu markada aradığını buluyor.’

YENİ AMERİKALILARA AKDENİZ MARKASI

Laura Klindt, markanın Amerika’daki başarısından bahsederken tasarım asistanı Ashta Hunter bu konuyla ilgili ilginç saptamalarda bulunuyor: ‘Ortadoğu ve Asya’dan izler taşıyan markalar Amerika için çok yeni. Şimdiye kadar Amerikalılar hep kendi kültürlerini yansıtan markalara ilgi duyardı. Ama yeni Amerikalılar öyle değil. Onlar Türkiye’ye de, Mısır’a da ilgi duyuyor. İşte bu sebeple Mavi Jeans, modern Amerikalıları cezbediyor.’

Tasarım ekibindeki herkes markanın bir Akdeniz ülkesinden çıktığının bilincinde. ‘Biz bir Akdenizlinin gözünden dünyalı olma hikayesi anlatıyoruz’ diyorlar. Ekipteki Amerikalılar da Türk kültürünü tanımaya çalışıyor, İstanbul’a her geldiklerinde tarihi mekanları geziyor, vakitlerinin büyük bölümünü Kapalıçarşı’da geçiriyorlar.

Mavi Jeans 50’den fazla ülkede satılıyor. Tasarım ekibi her ülke için ayrı tasarım yapmıyor ancak bedenler, detaylar ve renk paletleri farklı bölgelere uyum sağlayacak şekilde geliştiriliyor. Mesela Amerika ve Avustralya koleksiyonları, iki kıta arasındaki iklim farklılığı nedeniyle birbirinden farklı. Tasarım ekibi yılda 6 kez İstanbul veya New York’ta toplanarak koleksiyon üzerinde birlikte çalışıyorlar.

Mavi Jeans geçtiğimiz yıl Amerikan Cosmo Girl Dergisi’nin en seksi jeans ödülünü adı. Tasarımda seksilik kavramını çok önemsiyorlar ama rahatlığı da bir kenara atmıyorlar: ‘Bir kadının seksi olabilmesi için kendine güvenmesi şart. Güzel gözüktüğüne inandığı bir jean giymesi lazım. Orasını burasını acıtmıyor olması lazım, içinde rahat olması lazım. Aklı sıkan belinde, taşan göbeğinde, pot yapan baseninde olmaması lazım. Dolayısıyla biz, seksi görünmesi için gerekli ön koşulları sağlıyoruz.’

2006 YAZINDA İLHAM PERİSİ SOPHIA LOREN

Nelerden ilham alıyorsunuz diye soruyoruz. Hepsi farklı bir şey söylüyor. Kimi farklı özgeçmişlerden etkileniyor, kimi gece hayatından, kimi indigo mavisindeki gelişmelerden, kimi iş ortamlarından. ‘Şu an önümüzdeki yaz koleksiyonumuzu hazırlıyoruz ve en önemli ilham kaynağımız Sophia Loren’ diyorlar.

Denim kumaş da başlı başına bir ilham perisi. Ebru Tuğalan ‘Denim asla ölmeyecek yaşayan bir kumaş’ diyor. ‘Bu kumaş yaşıyor. Her yıkama şekli farklı bir sonuç veriyor. Kalın ve dayanıklı olduğu için eskitebiliyoruz, delikler açabiliyoruz. Denimle bir ömür geçirebilirim. Bu kumaşla yaratabileceğimiz şeylerin sonu hiç gelmeyecek gibi geliyor.’

MAVİ JEAN’LERİ YARATAN 7 KİŞİ, DÖRDÜ TÜRK, ÜÇÜ AMERİKALI

Laura Klindt (35) Mavi Jeans kadın ve erkek kolaksiyonlarının tasarımlarını yapıyor. Fashion Institute of Technology (New York ve Michigan State Üniversitesi) eğitim aldı. Mavi Jeans’ten önce Levi’s ve Polo Jeans’de çalıştı.

Andrew Payne (38) Parsons School of Design’da moda tasarımı ve North Carolina Üniversitesi’nde giyim, tekstil, kimya ve işletme eğitimi aldı. Perry Ellis, Banana Republic, Polo Ralph Lauren, Filasport ve Tommy Hilfiger’da çalıştı. Mavi’de grafik tasarım gerektiren ürünlerle ilgileniyor.

Ashta Hunter (25) Virginia Commonwealth Üniversitesi Sanat Bölümü’nden 2003’te mezun oldu. Hunter, Nisan 2002-Ağustos 2003 arasında çocuklar için jeans üreten bir firma olan Dollhouse’da çalışmaya başladı. Tasarım asistanı olarak görev yapıyor.

Güney Oktar (33) 1996’da İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği ile aynı anda La Salle Moda Okulu’ndan mezun oldu. Dilek Hanif, Logo Deri ve İlhan Şerif firmalarında part time tasarımcı olarak çalıştı, 1998-2001 arasında Folk Giyim’de Park Bravo koleksiyonlarının tasarımcılığını yaptı. Mavi Jeans Türkiye’nin koordinasyonundan sorumlu.

Ebru Tuğalan (30) Biltek-Southeastern Üniversitesi’nde işletme okurken tasarımcı olmak istediğine karar verdi. LaSalle Moda Okulu tasarım bölümünü bitirdi. 2000’den beri Mavi Jeans’te.

Ceren Atagür (26) İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden 2000’de mezun oldu. Urbanese adlı markanın yurtdışı satış temsilciliğini ve pazarlamasını yaptı. Mavi Jeans’e ürün geliştirme elemanı olarak giren Atagür, altı ay sonra tasarım bölümüne geçti. Şu anda Mavi Jeans’de, denim üzerine çalışmalarını sürdürüyor. Bir yandan da La Salle’da çizim ve stilistlik eğitimi alıyor.

Ceylan İnak (23) Ali Osman Sönmez Anadolu Meslek Lisesi tekstil bölümünden 2000’de mezun oldu. 2000-2002 arasında LaSalle’da okuyan İnak, 1.5 senedir Mavi Jeans’te çalışıyor. Aksesuvar ve üst grup tasarımları yapıyor.

BU YAZ KOLEKSİYON TROPİK BİR ADA GİBİ GÜNEŞLİ

Mavi Jeans’in ilkbahar yaz koleksiyonunun ismi ‘Rasta Bazaar.’ Tasarım ekibi koleksiyonu hazırlarken tropik bir adaya zihinsel bir yolculuk yapmış, Bob Marley ve Jamaika ritimlerinden etkilenmiş. Adada bir pazar yeri ve kumsal partisinden ilham alarak tasarım yapmışlar. Kızlar uçuşan kumaşlar, file ve baskılı bluzlar ve kısa paçalı solmuş jean’leriyle sahil partisine hazırlanıyor. Tasarımcılar koleksiyonu bir tropik ada gibi ‘güneşli’ olarak tanımlıyor. Jean’lere güneşten solmuş efektleri verilmiş. Yıpratmalı, yıkamalı, yamalı, yırtık, koyudan açığa soldurulmuş, rengi açılmış, gri tonlu blue-jean’ler var. Beyaz denimler yazın en önemli yeniliği. Beller yine düşük, paçalar boru. Kolsuz, kapüşonlu sweat shirt’ler, güneşte solmuş görünümlü sarı, paprika, kına, toprak renklerindeki tişörtler jean’leri tamamlıyor. Erkeklerin üzerinde fermuarlı ceketler, yamalı yelekler ve çatlamış baskılarla renklendirilmiş tişörtler var. Kızlarda altın ve varak detaylar, payet işlemeler göz alıyor. Koleksiyonda çiçek baskılı elbiseler, mini fırfırlı etekler, kısa paçalı solmuş jean’ler de bulunuyor.

PIRILTILI JEAN

Bu yazın pırıltı modasına Mavi Jeans de ayak uydurdu, pırıltılı jean üretti. Pırıltıyı, arka cep ve kemer detaylarına yerleştirilen pul, payet ve simler sağlıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!