Jean laboratuarına giren ilk Türk

Güncelleme Tarihi:

Jean laboratuarına giren ilk Türk
Oluşturulma Tarihi: Haziran 19, 2010 00:00

iPod dinleyen, bluetooth kullanan, laptop’uyla çalışan padişahlı tişörtlerini bilmeyen yok. Son üç yıldır Kaşıkçı Elması da ona ilham veriyor. Osmanlı İmparatorluğu’nu modernize etmeyi kendine iş edinen tasarımcı Sedef Çalarkan cephesinde sevindirici gelişmeler oluyor.

Haberin Devamı

Bir kere markası, bünyesinde İpekiş, Blue House ve Ata Gayrımenkul gibi kuruluşları barındıran Tarman Group tarafından satın alındı. O artık Sedef Çalarkan markasının sahibi değil, yalnızca tasarımcısı. İkincisi ürünleri Jeans Lab mağazalarında satılmaya başladı.
Diesel, Lacoste, G-star, Hilfiger Denim, Replay, 55DSL, Lee, Wrangler gibi birçok jean markasını bir arada sunan, jean laboratuarı fikriyle yola çıkmış bir mağaza konsepti JeansLab. Üst giyimden ayakkabıya, çantadan iç giyime kadar geniş bir ürün yelpazesine ulaşmak mümkün... İstanbul, Ankara, İzmir, Mersin, Antalya, Bursa gibi pek çok ilde var. Bundan böyle bu mağazalarda Türk tasarımcıların ürünleri de satılacak. Anlaşma sağlanan ilk isim Çalarkan oldu. Çalarkan, hem kadın hem erkek için zamansız tişörtler tasarlıyor.

Haberin Devamı

MİMAR ÇİFT MANKEN OLDU

Koleksiyonda tuğra ve padişah portreleri gibi Osmanlı motiflerine sıkça yer veren Sedef Çalarkan “Zamansız Tasarımlar” olarak dile getirdiği 2010 yaz koleksiyonunun fotoğraflarında nişanlı mimar çift Beliz Köprülü ve Derin Sarıyer mankenlik yaptı. Fotoğrafları Lara Sayılgan çekti.

ÇALARKAN HEDİYELİK EŞYA DA TASARLAYACAK

Sedef Çalarkan, markasının haklarını devralan Tarman Group, aynı zamanda grup bünyesinde “Global Ottoman” adı altında bir marka daha yapılandırıyor. Global Ottoman, Sedef Çalarkan’ın kreatif direktörlüğünde hazırlanacak. Eylül’deki ilk lansman döneminde hazır giyim ve aksesuar koleksiyonu tanıtılacak. Kısa vadede iç piyasayı hedefleyen Global Ottoman’ın orta ve uzun vadeli hedefiyse uluslararası marketler. Yüksek kalitede işçilik ve malzemeyle üretilecek Global Ottoman için, ikinci sezonda ev ve büro aksesuarları, hediyelik eşyalar, çanta, kemer ve cüzdan gibi ürün çeşitlendirmesine gidilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!