GeriKelebek İzmirli olmayı marka yaptılar Yasemin Tekmen ve Nitsa Çukurel
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İzmirli olmayı marka yaptılar Yasemin Tekmen ve Nitsa Çukurel

İzmirli olmayı marka yaptılar Yasemin Tekmen ve Nitsa Çukurel
refid:12048916 ilişkili resim dosyası

İzmirli olmanın fazlasıyla gündemde olduğu şu günlerde, İzmiriz adlı bir tişört ve hediyelik eşya markası yarattılar. “Çekirdek değil çiğdem”, “Simit değil gevrek” sloganlarından sonra ü’sünü meme şeklinde tasarladıkları “Güzel İzmir” tişörtü çok satıyor. Yakında “Gavur İzmir” lafını da ürünlerine taşıyacaklar.

İzmiriz markası ne zaman kuruldu?
Yasemin: Fikir olarak uzun süredir vardı ama 2008’in Aralık ayında yaptığımız ani bir atılımla ortaya çıktı. Her ne kadar bu şehri çok seviyor olsak da, sürekli eleştirdiğimiz İzmir rehavetine kapılmayarak hemen internet sitemizi açtık, İzmiriz markası ile ilk ürünleri çıkardık. Geçtiğimiz 6 ay içerisinde de belirli aralıklarla yeni ürünlerimizi piyasaya sürdük.

Yola çıkarken kafanızda ne vardı? Neyi amaçladınız?
Nitsa: Her ikimiz de çok fazla seyahat ettiğimiz, gittiğimiz yerlerdeki tasarım değeri yüksek objeleri toparlamaktan ve araştırmaktan keyif aldığımız için bu konuda oldukça iyi bir birikimimiz var. Ancak yaşadığımız şehrin bu konuda çok büyük bir eksikliği olduğunu gözlemledik. Bu durumda iki tasarımcı olarak bu eksikliği giderecek bir şeyler yapmak istedik. Aynı zamanda İzmir’in karakterine de sadık kalarak markamızı ‘Biz İzmiriz’ anlayışı ile oluşturduk, yani her ne kadar fikir ve tasarımlar bizden çıkıyor olsa da İzmir için bir şeyler yapmak ve üretmek isteyen herkesin fikir ve eleştirilerine son derece önem veren bir markayız.

Ürün yelpazenizde neler var?
Yasemin: Şimdilik çeşitli tişörtler, kanvas alışveriş çantaları, anahtarlıklar, kupa, çerçeve olarak da kullanılabilen magnet, kartpostallar, bardak altlıkları, defter, kolye, küpe, rozetler, hatta mutfak önlüğü gibi ürünlerimiz var. Birçok başka ürün de tasarım ya da üretim aşamasında.

HEDONİZMİR EROTİZMİR

Sloganlarınız neler?
Nitsa: “İzmir’in en tasarım hediyelik eşya dükkanı” sloganıyla ortaya çıktık. Ayrıca her bir ürünün kendi hikayesi ve ismi var. Yani bir anlamda her ürünün kendi sloganı da var denilebilir. Kartpostallarda ve tişörtlerde kullandığımız ‘Simit değil gevrek’ ya da ‘Çekirdek değil çiğdem’ gibi sözler, kendiliğinden sloganlaştı. Ayrıca yine tişört ve çantalarda kullandığımız ‘turizmir, hedonizmir, pozitivizmir, erotizmir...’ gibi bu hayat tarzını simgeleyen kavramlar da bizim en sevdiklerimizden.

Şu anda hangi noktalarda nasıl satılıyorsunuz?
Yasemin: Tasarım ofisimiz, aynı zamanda showroom olarak hizmet veriyor. Web sitemiz www.izmiriz.com üzerinden tüm ürünleri incelemek ve satın almak mümkün. Site üzerinden mail grubumuza ya da Facebook grubumuza üye olarak yeni ürünler ve indirimlerden haberdar olabilirsiniz. Şu an İzmir ve İstanbul’da bazı satış noktalarımız var.

Kimler bu markanın müşterileri?
Nitsa: İzmir’de yaşayanlar, bir zamanlar burada yaşayıp daha sonra ayrılanlar, burada yaşayıp seyahat sebebi ile dışarıya hediye götürmek isteyenler, buraya bir uğramış olup da aklı kalanlar, hiç burayı görmemiş olsa bile kalbi Ege’de olanlar, kısacası bu yaşam tarzına kendini yakın hisseden herkes.

Son olarak bir tıbbi araştırmada İzmirli erkeklerin cinsel performansı ile ilgili “gurur verici” sonuçlar çıktı! Bununla ilgili de bir şeyler yapmayı düşünüyor musunuz?
Nitsa: Şimdilik erkekler değil de, erkekleri bu şanına kavuşturmakta önemli etkisi olan, güzelliği meşhur İzmir kızları ile ilgili biraz müstehcen bir tasarımımız var. Önümüzdeki hafta piyasaya süreceğimiz ‘Güzel İzmir’ tişörtü mesela... Güzel’in ü’sünü meme şeklinde yaptık.

New York’a gitmeyenlerde de “I Love NY” bardakları var

Yasemin: İzmir’e hiç gelmemiş olan birinin bile rahatlıkla iletişim kurabileceği kavramlara ağırlık vermeye gayret ederek kendi gözümüzden algıladığımız İzmir’i aktarmak istedik. Hiç New York’a gitmemiş olan birçok kişide kalpli “I Love NY” sembollü bardaklar, tişörtler bulmak mümkün. İzmir’in de böyle uluslararası bir marka olabilecek birçok özelliği olduğunu ve bu özelliklerin doğru şekilde ortaya çıkarıldığında herkesin ilgisini çekebileceğini düşünüyoruz.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle