GeriKelebek İyi yağ - Kötü yağ
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İyi yağ - Kötü yağ

Sakın ola ki, "Kalbime zarar veriyor" ya da "Kilo alıyorum" diyerek yağ tüketiminden vazgeçmeyin. Yağlarla ilgili asla unutmamanız gereken bir şey var: onların da "iyi"si ve "kötü"sü var. Yani, yağlar da tıpkı insanlar gibi.Doymamış yağlardan olan omega 3 ve omega 6 içeren besinleri tercih edin. Çünkü bu yağlar "çok iyi huylu" yağlardır ve Vücudumuz için çok gereklidir. Bu iyi yağlar kalbimizin ve damarlarımızın dostudur ve ruhsal dengemizi korumaya yardımcı olurlar. Ayrıca eklemlerimizin direncini arttırırlar.bu yağların en önemli özelliklerinden biri de konser tedavisinde kullanılan ilaçların etkinliğini arttırmalarıdır. İyi huylu yağlardan bu kadar bahsetmişken bu yağları barındıran besinlerin bazılarını saymakta fayda var. Balık, keten tohumu, koyu yapraklı sebzeler ve ceviz. Bu besinleri sofranızdan ihmal etmeyin. Sakızlı şeker kurabiye10 kişilikHazırlama süresi 15 dakikaPişirme süresi 15 dakikaMalzeme listesi250 gr margarin (yumuşamış) 2 kutu buğday nişastası (200 gr’lık 2 paket)1/2 su baradğı un 1 su baradağı toz şeker 2 adet yumurta (oda sıcaklığında) 2 çay kaşığı kabartma tozu1/2 çay kaşığı dövülmüş damla sakızı Oda sıcaklığında yumuşamış margarini, yumurtaları ve toz şekeri derin bir kapta yoğurmaya başlayın. Ayrı bir kapta, buğday nişastası, un, kabartma tozu ve dövülmüş damla sakızını karıştırın. Bu nişastalı karışımı, yumurtalı harca azar azar ekleyip yoğurmaya devam edin. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayıp 30 dakika dinlendirin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle istediğiniz şekli vererek fırın kağıdı serili tepsiye aralıklı olarak yerleştirin. İsterseniz üzerleini renkli şekerlamelerle süsleyin. Yaklaşık 10 dakika önceden 175 dereceye ayarlanmış fırında 15-18 dakika kadar pişirip çıkarın. Soğuyunca servise sunun.Sosisli ekmek suflesi4 kişilikHazırlama süresi 20 dakikaPişirme süresi 15 dakikaMalzeme listesi1 paket tost ekmeği2 yemek kaşığı ketçap (veya domates salçası)2 diş dövülmüş sarmısak2 yemek kaşığı eritilmiş bitkisel margarin2 su bardağı süt2 adet yumurta4 adet sosis100 gr taze kaşar peyniriKenarlarını çıkardığınız tost ekmeklerini orta boy, kenarları yüksek kare bir cam kaba dizin. Diğer taraftan, ketçap veya domates salçası ve eritilmiş margarini derin bir kaba aktarıp çatalla iyice karıştırın. Üzerine dövülmüş sarmısakları, yumurtaları ve sütü ekleyerek 2-3 dakika kadar daha çırpın. Bu salçalı sütlü sosu, tost ekmeklerinin üzerine gezdirin. Ekmeklerin sosu çekip, kabarması için 10-15 dakika bekleyin. Sosisleri de ince ince dilimleyip kabaran ekmeklerin üzerine dizin. Üzerlerine rendelenmiş kaşar peyniri serpiştirip yaklaşık 5 dakika önceden 175 dereceye ayarlanmış fırında en az 15 dakika pişirin. Fırından çıkarıp sıcak sıcak servise sunun.Not: İsterseniz malzeme listesine salam ve sucuk da ekleyebilirsiniz. Bu, çok pratik ve pizza tadında olan bir tariftir.