İstanbul Ticaret Odası`nın (İTO) imalatçı ve ihracatçı üyeleri ile dar gelirli tüketiciyi biraraya getiren ``İndirim Günleri Kampanyası`` başladı. Yeşilköy`de bulunan CNR Fuarcılık`ta gerçekleştiren kampanyada, giyim eşyasından hediyelik eşyaya, çikolata ve şekerli mamüllerden oyuncak ve ev ile mutfak eşyasına kadar değişik sektörlerde faaliyet gösteren 1,000`e yakın firma, yüzde 60`a varan indirimlerle tüketicilere alışveriş yapma fırsatı sunuyor. İTO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yıldırım, kampanyanın başlatılması nedeniyle düzenlenen törende gazetecilere yaptığı açıklamada, bir yıldır ekonomide durgun bir dönem yaşandığını, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin işçi çıkarmamak için bugüne kadar gayret sarfettiğini, ama tekstil ve hediyelik eşya başta olmak üzere ellerinde çok büyük stoklar kaldığını belirtti. Yıldırım, ``Eğer, bu stokları eritemezsek 2002 yılında üretim yapma olanağını kaybediyoruz. Dolayısıyla bir sürü daha işsiz insan olacak`` dedi. Yıldırım, şunları söyledi: ``Ekonomideki tıkanıklık devam ettiği, stoklar elimizde kaldığı vehalkımızın da alım güçü yetişmediği için böyle bir kampanya düzenledik. Bir yılı aşkındır duran ekonomide üreticilerin elinde ürettikleri kaldı, dükkanlarda raflarda mallar birikti. Ama, halkın alım gücü gitti. Böyle bir ortamda bize düşen görev, halkın elindeki en az imkana kadar onlara mal sunmak, üreticilere de eldeki stoklarını zararına da olsa çıkarıp, işçilerini çıkarmadan 2002`de yeniden üretimyapabilme, dükkanlarda raflarda tozlanan malları değişim yapabilme imkanı sağlamak.`` Alıcı ile satıcıyı kapalı bir pazarda buluşturduklarını vurgulayan Yıldırım, ticari bir laboratuvar olarak gördükleri kampanya sonunda alınacak neticelere göre firmalara 2002 yılının programını yapma imkanının doğacağını söyledi. "HÜKÜMET SEVE SEVE DE DEĞİL, ZORLA DA OLSA GİDECEK"Kampanyaya giyim ve çikolata ağırlık olarak büyük küçük birçok firmanın katıldığına dikkat çeken Yıldırım, 25 metrekarenin altında standla katılanlardan elektrik gideri dışında kira ücreti alınmadığını ve 24 metrekanenin üstünde standla katılanlardan ise cüz`i miktarlarda kira ücreti alındığını kaydetti. Kampanyaya katılan üreticilerin (maliyetlerimizin altında satış yapacağız) taahhüdünde bulunduğunu söyleyen Yıldırım, ``Maliyetine satış yapmayanlardan reyon parasını alacağız`` dedi. Kampanyanın 15 Aralık tarihine kadar süreceğini ve ilginin çok olması halinde kampanyaya devam edeceklerini ifade eden Yıldırım, halkı zaman kaybetmeden alışveriş yapmaya çağırarak, ``Bayram arifesinde halkımızın yüzünün gülmesini istiyoruz`` diye konuştu. Bir gazetecinin ``Bu ülke için seve seve kampanyasını`` hatırlatarak, bazı çevrelerin (hükümetin de seve seve istifa etmesini) istediğini söyleyip, görüşünü sorması üzerine Yıldırım, ``Biz, bir yıl önce dedik ki, (bu hükümetle yürümüyor). Geç kaldılar. Yani, millete çektiriyorlar`` dedi. Aynı gazetecinin, ``fedekarlığı onlardan da bekliyor musunuz?`` demesi üzerine Yıldırım, şunları kaydetti: ``Biz onlara diyoruz ki, (beceremediniz, gidin). Bizim, kimseden fedekarlık istediğimiz yok. Beceremeyen gitsin. Seve seve de değil, zorla da olsa gidecek de... Millete fazla çektiriyorlar.`` ESNAF UMUTLUİTO Başkanı Yıldırım, daha sonra basın mensuplarıyla birlikte standları gezerek fiyatları kontrol etti. Yıldırım, Devran Ayakkabıcılık`ın standını gezerek, Yönetim Kurulu Başkanı Osman Deveci`den bilgi aldı. Deveci, mağazalarda 70-80 milyon liraya satılan ayakkabıları maliyetinin altında 39 milyona sattıklarını bildirdi. Ülker Satış Müdürü Ali Esmer de, mağaza satış fiyatlarına göre yüzde 50`ye yakın farkla ürünlerini sattıklarını belirterek, ``Bayram da herkes çikolata yesin istiyoruz`` diye konuştu. Cem Botanic Garden standına da giden Yıldırım, 10 milyon liraya satıldığını öğrendiği
Atatürk ÇiçeÄŸi`nin fiyatını yüksek buldu ve indirmelerini isteyerek, ``Ä°nsanlar sevdiklerine hediye götürebilsinler. 5 milyona satın`` dedi. Cem Botanic Garden Satış Sorumlusu Aziz Boztepe, çiçeklerde yüzde 30-50 arasında, bahçe mobilyalarında yüzde 50 indirim uyguladıklarını bildirdi. Yıldırım, Yeni Karamürsel MaÄŸazaları (YKM) ürünlerinin ise ciddi indirimlerle satılmasından memnun oldu. MaÄŸaza ve Satış Koordinatörü Mehmet Süreyya Bozar, indirim oranlarının yüzde 25 ile 60 arasında deÄŸiÅŸtiÄŸini vurgulayarak, ``Alım gücü düşük olanlara destek vermek istiyoruz. Satışlardan umutluyuz`` dedi. Bu arada, ziyaretçiler CNR Fuar Merkezi`nde gerçekleÅŸtirilen kampanyaya ücretsiz girebiliyorlar. Ä°stabul BüyükÅŸehir Belediyesi de, çeÅŸitli semtlerden fuar alanına otobüs seferleri düzenleyerek kampanyaya destek veriyor. Â
button