Ä°TO'dan indirim günleri fırsatı

Güncelleme Tarihi:

İTOdan indirim günleri fırsatı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2001 00:00

Ä°stanbul Ticaret Odası`nın (Ä°TO) imalatçı ve ihracatçı üyeleri ile dar gelirli tüketiciyi biraraya getiren ``Ä°ndirim Günleri Kampanyası`` baÅŸladı. YeÅŸilköy`de bulunan CNR Fuarcılık`ta gerçekleÅŸtiren kampanyada, giyim eÅŸyasından hediyelik eÅŸyaya, çikolata ve ÅŸekerli mamüllerden oyuncak ve ev ile mutfak eÅŸyasına kadar deÄŸiÅŸik sektörlerde faaliyet gösteren 1,000`e yakın firma, yüzde 60`a varan indirimlerle tüketicilere alışveriÅŸ yapma fırsatı sunuyor. Ä°TO Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Yıldırım, kampanyanın baÅŸlatılması nedeniyle düzenlenen törende gazetecilere yaptığı açıklamada, bir yıldır ekonomide durgun bir dönem yaÅŸandığını, özellikle küçük ve orta ölçekli iÅŸletmelerin işçi çıkarmamak için bugüne kadar gayret sarfettiÄŸini, ama tekstil ve hediyelik eÅŸya baÅŸta olmak üzere ellerinde çok büyük stoklar kaldığını belirtti. Yıldırım, ``EÄŸer, bu stokları eritemezsek 2002 yılında üretim yapma olanağını kaybediyoruz. Dolayısıyla bir sürü daha iÅŸsiz insan olacak`` dedi. Yıldırım, ÅŸunları söyledi: ``Ekonomideki tıkanıklık devam ettiÄŸi, stoklar elimizde kaldığı vehalkımızın da alım güçü yetiÅŸmediÄŸi için böyle bir kampanya düzenledik. Bir yılı aÅŸkındır duran ekonomide üreticilerin elinde ürettikleri kaldı, dükkanlarda raflarda mallar birikti. Ama, halkın alım gücü gitti. Böyle bir ortamda bize düşen görev, halkın elindeki en az imkana kadar onlara mal sunmak, üreticilere de eldeki stoklarını zararına da olsa çıkarıp, işçilerini çıkarmadan 2002`de yeniden üretimyapabilme, dükkanlarda raflarda tozlanan malları deÄŸiÅŸim yapabilme imkanı saÄŸlamak.`` Alıcı ile satıcıyı kapalı bir pazarda buluÅŸturduklarını vurgulayan Yıldırım, ticari bir laboratuvar olarak gördükleri kampanya sonunda alınacak neticelere göre firmalara 2002 yılının programını yapma imkanının doÄŸacağını söyledi. "HÃœKÃœMET SEVE SEVE DE DEĞİL, ZORLA DA OLSA GÄ°DECEK"Kampanyaya giyim ve çikolata ağırlık olarak büyük küçük birçok firmanın katıldığına dikkat çeken Yıldırım, 25 metrekarenin altında standla katılanlardan elektrik gideri dışında kira ücreti alınmadığını ve 24 metrekanenin üstünde standla katılanlardan ise cüz`i miktarlarda kira ücreti alındığını kaydetti. Kampanyaya katılan üreticilerin (maliyetlerimizin altında satış yapacağız) taahhüdünde bulunduÄŸunu söyleyen Yıldırım, ``Maliyetine satış yapmayanlardan reyon parasını alacağız`` dedi. Kampanyanın 15 Aralık tarihine kadar süreceÄŸini ve ilginin çok olması halinde kampanyaya devam edeceklerini ifade eden Yıldırım, halkı zaman kaybetmeden alışveriÅŸ yapmaya çağırarak, ``Bayram arifesinde halkımızın yüzünün gülmesini istiyoruz`` diye konuÅŸtu. Bir gazetecinin ``Bu ülke için seve seve kampanyasını`` hatırlatarak, bazı çevrelerin (hükümetin de seve seve istifa etmesini) istediÄŸini söyleyip, görüşünü sorması üzerine Yıldırım, ``Biz, bir yıl önce dedik ki, (bu hükümetle yürümüyor). Geç kaldılar. Yani, millete çektiriyorlar`` dedi. Aynı gazetecinin, ``fedekarlığı onlardan da bekliyor musunuz?`` demesi üzerine Yıldırım, ÅŸunları kaydetti: ``Biz onlara diyoruz ki, (beceremediniz, gidin). Bizim, kimseden fedekarlık istediÄŸimiz yok. Beceremeyen gitsin. Seve seve de deÄŸil, zorla da olsa gidecek de... Millete fazla çektiriyorlar.`` ESNAF UMUTLUÄ°TO BaÅŸkanı Yıldırım, daha sonra basın mensuplarıyla birlikte standları gezerek fiyatları kontrol etti. Yıldırım, Devran Ayakkabıcılık`ın standını gezerek, Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Osman Deveci`den bilgi aldı. Deveci, maÄŸazalarda 70-80 milyon liraya satılan ayakkabıları maliyetinin altında 39 milyona sattıklarını bildirdi. Ãœlker Satış Müdürü Ali Esmer de, maÄŸaza satış fiyatlarına göre yüzde 50`ye yakın farkla ürünlerini sattıklarını belirterek, ``Bayram da herkes çikolata yesin istiyoruz`` diye konuÅŸtu. Cem Botanic Garden standına da giden Yıldırım, 10 milyon liraya satıldığını öğrendiÄŸi Atatürk ÇiçeÄŸi`nin fiyatını yüksek buldu ve indirmelerini isteyerek, ``Ä°nsanlar sevdiklerine hediye götürebilsinler. 5 milyona satın`` dedi. Cem Botanic Garden Satış Sorumlusu Aziz Boztepe, çiçeklerde yüzde 30-50 arasında, bahçe mobilyalarında yüzde 50 indirim uyguladıklarını bildirdi. Yıldırım, Yeni Karamürsel MaÄŸazaları (YKM) ürünlerinin ise ciddi indirimlerle satılmasından memnun oldu. MaÄŸaza ve Satış Koordinatörü Mehmet Süreyya Bozar, indirim oranlarının yüzde 25 ile 60 arasında deÄŸiÅŸtiÄŸini vurgulayarak, ``Alım gücü düşük olanlara destek vermek istiyoruz. Satışlardan umutluyuz`` dedi. Bu arada, ziyaretçiler CNR Fuar Merkezi`nde gerçekleÅŸtirilen kampanyaya ücretsiz girebiliyorlar. Ä°stabul BüyükÅŸehir Belediyesi de, çeÅŸitli semtlerden fuar alanına otobüs seferleri düzenleyerek kampanyaya destek veriyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!