GeriKelebek İftar sofraları
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İftar sofraları

Güneş AYNACIORUÇ, islamın şartlarından biri. Bilimsel açıdan baktığımızda da önemli anlamlar içeriyor. Oruç tutmak, insanın nefsini kontrol etmesini sağlıyor. Oruç tutan kişi açlığın ne demek olduğunu, aç insanların neler hissettiğini çok daha iyi anlayabilir. Öyleyse bütün gün aç kaldıktan sonra hazırlanacak iftar sofraları da çok önemli. Sofranızda olması gerektiğinden fazla yiyecek olması, sağlığınıza zarar verdiği gibi, ekonomik açıdan da israf.SAĞLIKLI beslenme kuralları yaşamımızın her anında geçerli olmalı. Bugün tatil, yarın ramazan, öbür gün davet gibi bahanelerle kendimizi kandırmayalım. Neyi, ne kadar, nasıl ve ne zaman yiyeceğimizi bilmemiz gerekli. Kısacası, farkında olarak yemek. İşte sağlıklı beslenmenin özü.İFTAR sofrası hazırlarken nelere özen göstermek gerekir:ORUÇ, ılık bir bardak suyla bozulmalı. Arkasından boş mide sıcak bir çorbayla yumuşatılmalı. Katkı maddeli hazırlar yerine, kendi hazırladığımız tarhana, mercimek, şehriye, domates gibi çorbalar doğru seçim olacaktır.SEBZELİ kebaplar, köfteler, etli dolma-sarmalar ana yemek olarak seçilebilir. Sebzeyle et birarada kullanıldığı için besin değeri yüksek, ekonomik ve hafif yemeklerdir. Ayrıca ızgara ve buğulama balık, sebzeli tavuk, yumurtalı sebze yemekleri ve kuru baklagiller de ana yemek olarak kullanılabilir.EGE'ye özgü sirkeli, limonlu, yoğurtlu ot salataları, sebze yemekleri de sofralarda yerini almalı. Özellikle düşük kalori almak isteyenler zeytinyağı da olsa salatalarda fazla yağ kullanmamaya özen göstermeli. İFTARDA çok fazla hamur işi yemek, midede şişkinlik yapabilir. Ekmeği ölçülü yemek, makarna, pilav varsa, yarım porsiyon almaya çalışmak, böreği 1-2 dilimle sınırlamak, karbonhidrat ihtiyacımız için yeterli olacaktır.KALSİYUM ihtiyacımızı karşılayan süt, yoğurt, ayran, cacık da unutulmamalı. İftardan 2-3 saat sonra Ramazan sofralarının en keyifli anına sıra gelir, tatlılar: Güllaç, sütlaç, zerde, tam mevsimi olan kabak, ayva tatlısı, komposto ve hoşaflar.SAHURA kalkmadan oruç tutmak çok daha uzun süre açlığa neden olduğu için doğru değildir. Bundan dolayı sahurda, hafif bir kahvaltı, ya da sebzeli börek-hoşaf-yoğurt tercih edilebir.YAŞANTIMIZIN her anında sağlıklı beslenme kuralları geçerli olabilmeli. Ramazan ya da bayram fark etmez.