GeriKelebek İçkili restoranlar azaldı rakıda umut turizme kaldı
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İçkili restoranlar azaldı rakıda umut turizme kaldı

İçkili restoranlar azaldı rakıda umut turizme kaldı
refid:8896707 ilişkili resim dosyası

Türkiye’de alkollü içki satılan restoran sayısı yüzde 10 düşerken, yıllık rakı tüketimi de 75 milyon litreden 50 milyon litreye geriledi.

Tüketici güven endeksinin 2001 krizinin bile altına indiğini belirten Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu "Bu yılı gerileme olmadan kapatmak başarı olacak ancak turizm ve tatil tüketimi yeniden canlandırabilir" dedi.

TÜRKİYE’de alkollü içki satılan restoran sayısı yüzde 10 düşerken, yıllık rakı tüketimi de 75 milyon litreden 50 milyon litreye geriledi. Rakı tüketimini artırmak için büyük uğraş verdiklerini anlatan Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, "İnsanlar kriz beklentisinde. Harcamalarını kısıyor. Tüketici güven endeksi yüzde 55’lere düşmüş. 2001 krizinde yüzde 63’tü. Şimdi onun da gerisinde" dedi. Yılbaşında yapılan büyük taksitli harcamalara, alınan ev-otomobil kredilerine değinen Yorgancıoğlu şöyle devam etti: "Geleceğini borçlanmış insanlar harcama yapmıyor. Kriz beklentisi aşılacaktır. Turizm ve tatil tüketimi yeniden artıracak. Rakı tüketimi 2008 sonunda aynı kalırsa iyi. Seneye artmasını umuyoruz."

Kim daha Türk

"Milli içkimiz rakı Amerikalılar’ın oldu" eleştirilerini hatırlatmamız üzerine Galip Yorgancıoğlu, şunları söyledi: "Yılların markalarını daha iyi yapmak için uğraşıyoruz. Bugün sahibimiz Texas Pasific Group (TPG). Yarın o gider; bir yerli ya da başka bir yabancı şirket alır. Biz rakı için çok şey yapıyoruz; AB nezdinde uğraşıyoruz. Türkiye’de düşen rakı tüketimini artırmaya çalışıyoruz. Farklı tatlar veriyoruz rakıya; zenginleştiriyoruz. Bizden daha Türk bir şirket olabilir mi? Elazığ’da, Şarköy, Karaman, Alaşehir, Bilecik Tekirdağ ve Çanakkale’de fabrikalarımız var. Bu eleştirileri ciddi bulmuyorum. Türk rakısı, şarapçılığı için uğraşıyoruz. Avrupa’da bir lobi şirketi tuttuk. Bir dernek kurduk. Bunu hangi Türk şirketi yapıyor."

TPG destek oluyor

Yeni Rakı’nın Avrupa’daki satışının 4 milyon litreye çıktığını aktaran Yorgancıoğlu, Yeni Rakı’yı dünya markası yapmak hedeflerine ve Almanya’da yüzde 65’e ulaşan penetrasyona değindi. Yorgancıoğlu "Bu tüketim sadece Türklere ait değil. Almanya’da rakı kategorisi açmışız. İyi yoldayız. TPG alkollü içecekler konusunda tecrübeli bir grup. Önolog Daniel O’Donnell’i bizim için TPG buldu. Hep destek oluyor" diye konuştu.

Kayra Imperial Fransa New York’a da giriyor

ŞARABIN öncelikle büyümeyi planladıkları alan olduğunu aktaran Galip Yorgancıoğlu, TPG’den bu konuda da büyük destek gördüklerini belirterek, "Londra’da Fat Ducks, Hakkasan ve Letranger gibi üç özel restoranda satılan, yakında Paris ve New York’ta da 3’er restorana girecek olan Karya Imperrial, elimizdeki en iyilerden yapılan bir şarap. 3 bin şişe yerli 3 bin şişe ihracat için üretiyoruz. 2005 yılının Şiraz’ı bu yılın Kayra Imperial’i. Seneye başka bir üzüm olabilir. 85 YTL fiyattan satılıyor. Londra Fat Ducks’taki fiyatı 55 sterlin" dedi. Mey’in 1.2 milyar YTL cirosunun yüzde 5-10’u şaraptan geliyor. Cironun yüzde 80’i rakı, onu votka, cin takip ediyor. Mey, şarapta geçen yıla kıyasla yüzde 100 büyümüş.

Kaliforniya, Şili Güney Afrika yolda

TERRA de France ve Terra Italia’dan sonra Kayra, Terra California ile Kaliforniya şaraplarını da Türkiye’ye getirecek. Yeni dünya şarapları sunmaya devam edecek olan şirket, sonraki aşamada Avustralya, Şili, Güney Afrika, Arjantin şaraplarını sunacak. Galip Yorgancıoğlu, "En çok bilinen en çok tercih edilen tatlardaki şarapları getiriyoruz ama Türkiye’de pek bilinmeyenlere de yer veriyoruz. Örneğin Kaliforniya’dan Zinfandel getiriyoruz" dedi.

Yunan adaları Yeni Rakı içecek

GALİP Yorgancıoğlu, Yunanistan’a 120 bin litre Yeni Rakı sattıklarını belirterek, "Bu yıl bütün Yunan adalalarında Yeni Rakı içilecek. Yunanistan’da hem Türk hem diğer ülkelerden gelen turistler önemli potansiyel. Ayrıca Yunanistan’da yaşayan 4 kişiden biri mutlaka ya Türkiye’de doğmuş ya da kökleri Türkiye’den. Bu çok önemli bir şey. Yeni Rakı ile bir özlemi de gidermiş oluyorlar" diye konuştu.

Terra Italia’nın en pahalısı 135 YTL

TERRA, Terra de France markasıyla Türkiye pazarına soktuğu Fransız şaraplarından sonra Terra Italia ile 4 İtalyan üzümünü Türkiye’ye getirdi. Gelecek hafta Pinot Grigio, Chianti, Barbera ve Barolo şarapları satışa sunulacak. Piomonte’nin çok özel Nebiolo üzümünden yapılan Barolo 135 YTL’ye diğerleri ise 32 YTL’ye satılacak. Galip Yorgancıoğlu, "Terra De France şaraplarının toplam şarap satışları içinde yüzde 10 paya sahip. Türkiye’de İtalyan şaraplarının çok meraklısı var. İtalyan restoranı sayısı da çok. Bütün İtalyan restoranları bizi arayıp Terra Italia istiyor. Satışı, Terra de France’ı mutlaka geçer" dedi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle