İç çamaşırı modası ’SIL’ baştan

Güncelleme Tarihi:

İç çamaşırı modası ’SIL’ baştan
Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2006 00:00

Modacılar, yenilik arayışını İngiltere’yi 1837-1901 arasında yöneten Kraliçe Viktorya dönemine kadar götürdü. Viktorya teması, Paris’te düzenlenen iç çamaşırı fuarı SIL’de sergilenen 2006-2007 Sonbahar-Kış koleksiyonundaki ortak temaydı.

Endüstri Devrimi’nin Büyük Britanya Krallığı üzerindeki sosyal etkileri ve bu etkilerin yaşam tarzına yansımaları, iç çamaşırı trendlerine yön veren modacıların yeni ilham kaynağı oldu. Bugünlerde iç çamaşırı modası, Viktorya döneminin izinden gidiyor.

33 ülkeden 540 iç çamaşırı üreticisi ve markasının katıldığı bu yılki Paris Uluslararası İç Çamaşırı Fuarı’nda da (SIL) en çok ilgiyi kadınlara iç dünyalarında kendilerini olabildiğince ihtişamlı, cazibeli ve seksi hissettiren modeller çekti. Buna göre 2007 kışında kadınlar, iç giyimlerinde birçok parçadan oluşan modelleri tercih edebilecekler, abartıya kaçabilecekler, bunu yaparken Viktorya dönemindeki moda eğilimlerinin aksine konfordan ödün vermeyecekler.

Viktorya döneminde daha sert kumaşlardan oluşan, metal destekli, dar giysiler, günümüzde yerini, kumaş teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde, hem şıklığı hem de konforu ve hareket özgürlüğünü birlikte sunabilen giysilere bırakmış durumda. Artık modacılar, gelişen teknoloji ve mucize iplik LYCRA sayesinde iç çamaşırında, her türlü formu alabilen dikişsiz, hatta nefes alan ya da vücudu nemlendiren kumaşlar ile yaratıcılıklarının sınırlarını rahatlıkla zorlayabiliyorlar.

Erkekler atağa geçti

Her yıl Paris’te düzenlenen fuar, tarihinde ilk kez bu yıl tamamen erkek iç çamaşırına ayrılmış özel bir de bölüm açtı. Fransız İç Çamaşırı Federasyonu’nun yaptığı bir araştırmaya göre erkekler artık iç ve dış görünümlerine daha fazla önem veriyor. Fransa’da 15 yaş üzerindeki erkekler iç çamaşırına yılda ortalama 18.1 euro harcıyor. Bu rakam her yıl düzenli olarak artış gösteriyor. İç çamaşırı pazarının en önemli hedef kitlesi ise halen kadınlar. Fransız kadınları buna yılda ortalama 99 euro, genç kızlar 122 euro harcıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!