Her köşe başında bir kahve dükkanı

Güncelleme Tarihi:

Her köşe başında bir kahve dükkanı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2008 00:00

Önceleri sadece Türk kahvesi ve neskafeyi biliyorduk. Şimdi latte’den espresso’ya cappucino’dan frappucino’ya her çeşit kahveye aşinayız. Kahvenin çayın tahtını sallamasının en büyük sebebi Türkiye’nin hemen her köşesine yayılmış kahve zincirleri.

Dünyadaki kahve zincirleri, Türkiye’ye 1997’den itibaren girdi. Zincir kafe mağazalarının sayısı şu an ülke genelinde 300’ü aştı. Bu arada yerli kahve zincirleri de kurulmaya başlandı. Kahve zincirlerinin toplam müşteri sayısının yıllık 10 milyonu bulduğu tahmin ediliyor. Gerçi kahve tüketimi hálá yıllık 12 kilo olan Finlandiya’dan ve yıllık 5 kilo olan ABD’nin çok gerisinde. Türkiye’deki kişi başına tüketim sadece 200 gram olsa da kahve zincirlerinin aroması her geçen gün bu miktarı artırıyor.

GLORIA JEAN’S COFFEES (Avustralya)

KAHVE YEMEN’DEN GELİYOR


Dükkan sayısı: 66.

Kahve çeşidi:
45.

Kahve dışında neler var?:
Cheesecake, pasta, kek ve tost çeşitleri.

Ücretsiz ikram var mı?:
Belirli dönemlerde içecek ikramı

Kahve nereden geliyor?:
Kolombiya, Kosta Rika, Guatemala ve Nikaragua olmak üzere Orta ve Güney Amerika bölgeleri ile Endonezya, Etiyopya, Kenya ve Yemen’den.

En çok satan ürünler:
Cafe latte, cappucino ve espresso.

Fiyat aralıkları:
4.75-8.75 YTL arasında.

Yeni dükkanlar:
Gelecek yıl 20 mağaza daha

Mönüye eklenecek yeni ürünler:
Fındık, karamel ve çikolata lezzetleri içerecek reçeteler.

Özel ürünler:
Kahve ve çikolata çeşitleri.

CAFFE NERO (İngiltere)

KENDİ ADINA KART ÇIKARDI


Dükkan sayısı: 11.

Kahve çeşidi:
40.

Kahve dışında neler var?:
Panini ekmekli sandviç, dürüm, salata, çorba, meyve salatası, kek, kurabiye.

Ücretsiz ikram var mı?:
Markanın kendi adına çıkarılan kartla 9 çeşit içecekten sonra, istenen boy ve çeşitteki 10. içecek ücretsiz.

Kahve nereden geliyor?:
Orta ve Güney Amerika.

En çok satan ürünler:
Espresso, cafe latte ve cappucino.

Fiyat aralıkları:
3.00-5.25 arasında.

Yeni dükkanlar:
Bu yıl sonunda 15. mağazanın açılması hedefleniyor.

Mönüye eklenecek yeni ürünler:
Yılbaşından sonra

Özel ürünler:
Hot Chocolate Milano.

KAHVE DÜNYASI (Türkiye)

SOĞUK TÜRK KAHVESİ VE SAHLEPİ MEŞHUR

Dükkan sayısı: 50

Kahve çeşidi:
50

Kahve dışında neler var?:
El yapımı çikolatalar, cheesecake ve croissant. Ayrıca kahve fincanı, elektrikli cezve, kahve makinesi gibi teknik ekipmanların da satışı yapılıyor.

Ücretsiz ikram var mı?:
Kahvelerin yanında o kahveye özel ikramlar sunuluyor. Ayrıca özel günler ve mağaza açılışlarında el yapımı çikolatalar ikram ediliyor.

Kahve nereden geliyor?:
Kahve çeşidine göre çekirdeklerin geldiği yer değişiyor. Markaya özgü kavurma ve demlenme teknikleri var.

En çok satan ürünler:
Türk kahvesi, çikolata fondü, soğuk sahlep ve çikolatalı lokum.

Fiyat aralıkları:
2.5-6.00 YTL arasında.

Yeni dükkanlar:
Yok.

Mönüye eklenecek yeni ürünler: Mönülerine mevsime göre eklemeler yapıyorlar.

Özel ürünler: Sahlepli kahve, soğuk Türk kahvesi, soğuk sahlepli kahve, çikolata fondü.

STARBUCKS COFFEE (ABD)

1000 ÇEŞİT KAHVE 100 TANE DÜKKAN


Dükkan sayısı: 100.

Kahve çeşidi:
30.

Kahve dışında neler var?: Yiyecekler, paket halinde satışa sunulan çekirdek kahveler, çelik ve plastik termoslar, kupalar, kahve yapımına yönelik aksesuvarlar ve kahve yapım gereçleri.

Ücretsiz ikram var mı?: Dönemsel olarak satışa sunulan ürünlerin denenmesine olanak sağlamak için dükkanlarda tadım amaçlı standlar oluşturuluyor.

Kahve nereden geliyor?:
Afrika/Arap Yarımadası, Asya/Pasifik Bölgesi ve Latin Amerika Bölgesi. Kahveler özel tadım merkezlerinde 1000’i aşkın kahve çekirdeğinin arasından seçiliyor.

En çok satan ürünler:
Cafe latte ve caramel macchiato.

Fiyat aralıkları:
3.5-5.75 arasında.

Yeni dükkanlar:
Yok.

Mönüye eklenecek yeni ürünler:
Dönemsel olarak yeni içecek ve yiyecekler satılıyor.

Özel ürünler: Starbucks’ın tescilli ürünü Frappuccino. Buzlu içecekler kategorisini oluşturan Frappuccino mönüsünde; coffee, cream ve juice olarak üç farklı çeşit yer alıyor.

CAFE CROWN (Türkiye)

PASTA YANINDA ÜCRETSİZ KAHVE


Dükkan sayısı: 30

Kahve çeşidi:
45

Kahve dışında neler var?: Çay, meşrubat, kahvaltılık ürünler, pasta, tost, sıcak ve soğuk sandviçler, salatalar ve dondurmalar.

Ücretsiz ikram var mı?:
Tatlı, tuzlu kurabiye ve lokum. Günün belli saatlerinde pasta yanında ücretsiz kahve sunumu yapılıyor.

Kahve nereden geliyor?:
Brezilya, Kenya, Guetamala, Colombia, Costa Rica, Hawaii. Ancak Türk tüketicisinin damak tadına göre yaratılmış karışımlar kullanılıyor.

En çok satan ürünler:
Latte caramel, Türk kahvesi, çay, mozaik pasta, tavuklu sandviç

Fiyat aralıkları:
2.50- 6.50 YTL arasında.

Yeni dükkanlar:
Yok.

Mönüye eklenecek yeni ürünler:
Pasta, kahvaltılık ürünler, kahve ve sandviçler eklenecek.

Özel ürünler:
Damla sakızlı soğuk cappucino, saf frozen meyve suları, buzlu limonata, tavuklu sandviç

TCHIBO (Almanya)

23 YENİ DÜKKAN DAHA GELİYOR


Dükkan sayısı: 15

Kahve çeşidi:
27

Kahve dışında neler var?:
Ölçü kaşığından kahve saklama kavonozuna, filtre kahve makinesinden kahve öğütücüsüne kadar kahveyle ilgili her türlü ekipmanı bulmak mümkün.

Ücretsiz ikram var mı?:
Kahve ve çayların yanında küçük kurabiyeler

Kahve nereden geliyor?: Brezilya, Guatemala, Afrika, Kolombiya.

En çok satan ürünler: Filtre kahve, coffee latte ve cappuccino.

Fiyat aralıkları:
7.50-8.50 YTL arasında.

Yeni dükkanlar:
Bu yıl içinde 38 mağazaya ulaşmayı hedefliyorlar.

Mönüye eklenecek yeni ürünler: Ürünleri bir ya da iki haftada bir değişiklik gösteriyor.

Özel ürünler:
Kendi kahvesini kendisi yetiştirip üretiyor.

VE DİĞERLERİ

Dunkin Donuts, 9 yıl önce İstanbul’da açtığı 18 şubesine bu yıl içinde 31 tane daha eklemek istiyor.

2006’da gelen Coffee&Chocolate, Türkiye’de franchise sistemiyle şubelerini çoğaltıyor.

İlk şubesini Paris’te açan Columbus Cafe de Türkiye’ye geldi.

1876’da Helsinki’de kurulan Robert’s Coffee, Türkiye’deki ikinci yılında 7 şubeye sahip.

İngiliz zinciri Coffee Republic, Türkiye’de ilk şubelerini açtı.

2000 yılında hayatımıza giren Alman kahve zinciri Dallymayr Kaffee hızla büyümeye devam ediyor.

İstanbul Nişantaşı’nda hizmete giren John’s Coffee, 15 çeşit kahve sunuyor.

Gönül Kahvesi ise 2002’de açtığı ilk şubesinin ardından franchise sistemiyle büyümeye başladı. 2008 sonunda 40 şubeye ulaşmayı hedefliyor.

Kahve ve stil bu takvimde buluştu

Ünlü portre fotoğrafçısı Annie Leibovitz tarafından Lavazza’nın 2009 reklam kampanyası için çekilen çarpıcı fotoğraflar, uluslararası "İtalyan Stili"nin yeniden yorumunu hayata geçiriyor. Bu fotoğraflar İtalyan hayat tarzının küresel sembolü Lavazza ve meşhur espresso’sunu temsil etmesi için seçildi. Kahve ve stilin sofistike bir şekilde harmanlandığı reklam kampanyası, Avrupa şehirleri ve havalimanlarının duvarlarını süsleyecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!